امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

آدامس جویدن، سبب بروز نفخ می‌شود

  • کد خبر: ۸۷۳۸۲
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
آدامس جویدن، سبب بروز نفخ می‌شود
بلع بیش از حد هوا هنگام جویدن آدامس نفخ در بدن را ایجاد می کند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از دیلی اکسپرس نوشت: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که آدامس با دهان باز جویده می‌شود و هوای اضافی را وارد روده‌ها می‌کند. برای جلوگیری از این امر، محققان توصیه می‌کنند هنگام استفاده از آدامس، دهان خود را بسته نگه دارید.

یکی دیگر از دلایلی که جویدن آدامس می‌تواند منجر به نفخ شود، ترکیب آن است. برخی از انواع آدامس‌های بدون قند، اغلب حاوی سوربیتول و زایلیتول هستند که به عنوان یک شیرین‌کننده عمل می‌کنند.

برای برخی افراد، این مواد می‌توانند باعث ایجاد گاز شده یا حتی به عنوان مُلین عمل کنند.

شیرین کننده‌های مصنوعی نیز می‌توانند باعث گرفتگی عضلات و اسهال مزمن شوند.

هضم ناقص و تخمیر این شیرین‌کننده‌ها در روده بزرگ اغلب منجر به بروز این مشکلات دردناک می‌شود.

به جز آدامس، غذا‌های دیگری نیز وجود دارند که باعث نفخ می‌شوند که شامل لوبیا، پیاز، کلم بروکلی، کلم پیچ، جوانه‌ها و گل کلم هستند. دلیل نفخ‌آوری آن‌ها می‌تواند به دلیل فیبر و قند موجود در آن‌ها باشد.

محققان توصیه می‌کنند که مصرف غذا‌هایی از این قبیل را کاهش دهید و در عین حال مصرف روزانه ۵ وعده میوه و سبزیجات را حفظ کنید.

برخی از دلایل دیگر نفخ عبارتند از یبوست، بیماری سلیاک و سندرم روده تحریک‌پذیر.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->