امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

۴ راهکار ساده برای باهوش شدن

  • کد خبر: ۸۷۵۹۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
۴ راهکار ساده برای باهوش شدن
باهوش‌تر شدن چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. اما شما می‌توانید با یک سری عادات روزانه در طی مدتی هوش خود را افزایش دهید.

به گزارش شهرآرانیوز، متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهاد‌های بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی می‌کند.

برای بالابردن هوش کلامی باید در مورد مسایل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ، روانشناسی، علوم زیستی، علوم طبیعی، هنر، زبان، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می‌کند. به تفکر خود شخصیت و عمق دهید و حداقل در هفته یک کتاب بخوانید.

۱. ذهن خود را به چالش بکشید

انواع بازی‌های ذهنی و فکری می‌تواند باعث تقویت هوش سیال، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز شود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به‌زودی نتیجه آن را می‌بینید. سودوکو، حل جدول، حل معما از بهترین گزینه‌های بازی‌های تمرینی ذهن است.

۲. موسیقی یاد بگیرید، بنوازید و گوش دهید

یادگیری ساز‌های مختلف می‌تواند به هماهنگی بدنی شما کمک کند و هوش عملی شما را بالا ببرد. این کار علاوه بر تقویت هوش عملی می‌تواند به هوش انتزاعی شما نیز کمک کند. هم چنین موسیقی در هر سبکی کمک به افزایش هوش شنیداری شما می‌کند. اگر هنگام کار و فعالیت روزانه خود به موسیقی گوش دهید کمک بسیار زیادی به تقویت تمرکز شما و هوش شنیداری‌تان می‌کند.

۳. یادداشت کنید

هر چقدر می‌توانید یاداشت کنید! برای شروع می‌توانید با یادداشت روزانه خاطرات خود شروع کنید. می‌توانید هر مطلب ساده‌ایی را به جای ذخیره در تلفن همراه در دفتر یادداشت بنویسید. سعی کنید با دست مخالف یادداشت کنید و نیم‌کره غالب مغز را به چالش بکشید و از نیم‌کره مخالف مغز نیز بیشتر کمک بگیرید.

۴. تعاملات اجتماعی و میان‌فردی خود را بیشتر کنید

ارتباطات اجتماعی و تعامل میان‌فردی بیشترین کمک را به افزایش هوش اجتماعی شما می‌کند و در عین حال باعث پرورش هوش کلامی و شنیداری هم می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->