رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان!
سرخط خبرها

خرمالو را با این روش‌ها سالم نگه دارید

  • کد خبر: ۸۷۷۴۴
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
خرمالو را با این روش‌ها سالم نگه دارید
خرمالو از میوه‌های پرطرفدار است که در فصل پاییز مهمان خانه‌های ماست. این میوه بسیار مغذی است اما عمر نگهداری پایینی دارد. خرمالو می‌تواند به‌صورت رسیده یا نارس خریداری شود که در هر حالت شرایط نگهداری آن متفاوت است.

به گزارش شهرآرانیوز، خرمالو از میوه‌های پرطرفدار فصل پاییز بوده و بسیار مغذی است، اما عمر نگهداری پایینی دارد. خرمالو می‌تواند به صورت رسیده یا نارس خریداری شود که در هر حالت، شرایط نگهداری آن متفاوت است.

خرمالوی رسیده در دمای اتاق فقط تا دو روز کیفیت خود را حفظ می‌کند، در حالی‌که در یخچال تا پنج شش روز قابل نگهداری است. هر چند با افزایش زمان نگهداری بافت آن بسیار نرم می‌شود. اگر قصد دارید خرمالو را در دمای اتاق نگه دارید، حتما آن را در سبد قرار دهید و به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

در صورتی که قصد دارید خرمالو را در بازه زمانی بیشتر از دو روز مصرف کنید، حتما آن را به یخچال انتقال دهید. خرمالو‌های نارس مدت بیشتری در دمای اتاق قابل نگهداری بوده‌اند و معمولا در چهار یا پنج روز به‌تدریج می‌رسند.

برای تسریع در رسیدن خرمالو، می‌توانید آن‌ها را در کیسه‌های کاغذی قهوه‌ای قرار دهید و یک سیب یا موز را در کیسه بگذارید. این میوه‌ها سرعت رسیدن را افزایش می‌دهند.

خرمالو‌های پوست‌گیری‌شده یا برش‌خورده باید حداکثر تا یک ساعت مصرف شوند، در غیر این صورت دچار تغییر طعم می‌شوند و باید آن‌ها را دور بیاندازید.

اگر قصد دارید خرمالو را در یخچال نگهداری کنید، از ظرف دربسته یا کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید. خرمالو را تنها در زمان مصرف بشویید.

خرمالو شستن، قبل از نگهداری در یخچال سبب افزایش سرعت رسیدن و نرم‌شدن آن می‌شود. اگر خرمالوی رسیده را در کشوی مربوط به میوه‌ها قرار می‌دهید، دقت کنید برخی میوه‌ها مثل موز و سیب به‌دلیل تولید گاز اتیلن سبب تسریع در رسیدن و در نتیجه کاهش ماندگاری میوه می‌شوند.

خرمالوی نارس نیز به همین روش در یخچال قابل نگهداری است. با این تفاوت که می‌توانید سرعت رسیدن آن را با قراردادن در کنار برخی میوه‌های ذکر شده، تسریع کنید.

خرمالو می‌تواند به‌صورت میوه کامل، برش‌خورده یا حتی پوره در فریزر نگهداری شود که دو مورد اول حداکثر تا شش ماه و پوره تا یک سال در این شرایط، قابل نگهداری است.

خرمالو‌های نارس را فریز نکنید و اجازه دهید که قبل از فریز کاملا برسند، زیرا وقتی آن‌ها از انجماد خارج می‌شوند، قابل رسیدن نیستند و با یک میوه گس روبرو خواهید شد.

میوه‌های رسیده را به صورت تک‌تک، منجمد کنید. سپس آن‌ها را با پوشش‌های نازک پلاستیکی بپوشانید تا مطمئن شوید از سوختگی ناشی از انجماد که در زمان‌های طولانی نگهداری در فریزر رخ می‌دهد، در امان است.
اگر می‌خواهید اسلایس‌ها را منجمد و نگهداری کنید، ابتدا آن‌ها را به صورت جدا جدا روی سینی قرار دهید و فریز کنید تا از چسبیدن آن‌ها به یکدیگر جلوگیری شود. سپس آن‌ها را به یک ظرف دربسته یا کیسه‌های مخصوص فریزر منتقل کنید. این مرحله باید سریع انجام شود، در غیر این صورت ممکن است ذوب شوند و به هم بچسبند.

خرمالو به دلیل محتوای رطوبت و قند بالا در صورت کم‌توجهی به شرایط نگهداری، بسیار سریع کیفیت خود را از دست می‌دهد. هر چه دمای نگهداری بالاتر باشد، سرعت افت کیفیت نیز افزایش می‌یابد. نگهداری در یخچال نیز به معنای توقف واکنش‌های رسیدن نیست.

در صورتی که این میوه بیش از پنج روز در یخچال نگهداری شود، بیش از حد رسیده و بافت و طعم آن دستخوش تغییر می‌شود.

خرمالو به مرور، دچار تغییر در ظاهر، مزه و بو می‌شود. از نخستین علائم افت کیفیت خرمالو، پیدایش نقاط نرم در گوشت میوه است.

در صورت مشاهده لکه‌های سیاه ممکن است آن لکه‌ها کپک باشند، پس احتیاط کنید و اگر تعداد این نقاط سیاه زیاد بود، کل میوه را دور بیاندازید.

خرمالوی تازه، بوی قوی و خوشایندی دارد. هرگونه بوی غیر طبیعی و ایجاد طعم تلخ یا ترش، نشانه خراب شدن آن است.

در زمان خرید به بافت خرمالو دقت کنید؛ خرمالو‌هایی که با یک فشار کوچک احساس نرمی در آن می‌کنید، ماندگاری کمتری دارند.

پس از خرید، خرمالوی رسیده را به درستی جابجا کنید. هرگز حجم زیادی از میوه‌ها را روی هم نچینید و آن‌ها را به‌صورت تک‌لایه در ظروف یا سبد‌های پلاستیکی خریداری کنید.

هرگونه فشار باعث ترکیدن آن‌ها می‌شود و گوشت میوه در معرض هوا و آلودگی‌های سطح میوه قرار می‌گیرد. درباره خرمالو‌های نارس به دقت زیادی نیاز نیست، اما اگر به آن‌ها فرصت رسیدن می‌دهید، به‌طور مداوم، آن‌ها را بررسی و میوه‌های رسیده را از بقیه جدا کنید.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->