جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟
سرخط خبرها

خواص دارویی نبات چیست؟

  • کد خبر: ۸۸۰۵۶
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
خواص دارویی نبات چیست؟
نبات از گذشته‌های دور، در انواع و اقسام بیماری‌ها نقش در دسترس‌ترین ماده دارویی را ایفا کرده و بدون مراجعه به پزشک با مصرف نبات بسیاری از مشکلات جسمی مردم حل و فصل شده است. خواص نبات برای سلامتی بی نظیر است، ولی نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیا شما هم تاکنون دل درد گرفته اید یا مشکلات دیگری برایتان به‌وجود آمده است که احساس ناراحتی کنید و یک لیوان چای  نبات را برای‌تان تجویز کنند به طوری که شاید نبات را دوای هر دردی بدانند و جالب‌تر از آن این است که در قباله عروس‌ها هم  نبات جایگاه ویژه‌ای دارد و کنار هر نوع مهریه‌ای چند شاخه نبات هم ضمیمه می‌شود که گویای این است  چند شاخه نبات بر هر درد بی‌درمان دواست.  نبات خواص جادویی بی‌شماری دارد از کاهش درد گرفته تا افزایش انرژی.

نبات چیست؟

نبات از نیشکر به دست می‌آید. برای تهیه آن ابتدا شکر را در آب جوش حل می‌کنند تا محلول درست شود، سپس نخی را در آب آویزان  می‌کنند و اجازه می‌دهند تا خنک شود و بلوری به وجود آید.

طرز تهیه نبات 

برای تهیه نبات ابتدا شکر را در آب جوش حل می کنند تا محلول سیرشده درست شود. سپس نخی در آب آویزان کرده و می گذراند تا خنک شود و بلور تشکیل شود.

خواص نبات و مزیت‌های دارویی آن

نبات دارای طبعی گرم است و استفاده از آن در درمان افراد سرد مزاج بسیار مفید است. نبات خاصیت ضد نفخ و ملین بالایی دارد و به دلیل قابض بودن آن برای درمان و بهبود اسهال بسیار مفید است. از دیگر خواص نبات می‌توان رفع خواب آلودگی و خستگی را نام برد. از بین بردن خواب آلودگی در هنگام رانندگی بسیار مهم است به همین دلیل است که به رانندگان به ویژه کسانی که در شب رانندگی می‌کنند نوشیدن یک فنجان چای نبات توصیه می‌شود.

  • خواص دیگری هم برای نبات بر می‌شمارند از جمله:

تقویت حافظه   

 کاهش درد   

درمان اسهال   

افزایش انرژی و نشاط   

برطرف کردن خشونت صدا 

درمان تکرر ادرار 

کاهش بلغم

درمان تنگی نفس و تپش قلب

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->