تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«لاستیک خودرو» را حتما از سامانه جامع تجارت تهیه کنید + لینک سامانه

  • کد خبر: ۸۸۲۲۳
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
  • ۵
«لاستیک خودرو» را حتما از سامانه جامع تجارت تهیه کنید + لینک سامانه
شواهد حاکی از آن است که رانندگان ناوگان سنگین به دلیل عدم آگاهی از نحوه توزیع سیستمی تایر، لاستیک مورد نیاز خود را با اختلاف ۷ الی ۸ میلیون تومانی از بازار آزاد خریداری می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، چندی پیش بود که احمد کریمی دبیر کانون سراسری کامیونداران در گفتگو با رسانه‌ها خبر از خرید لاستیک تاریخ مصرف گذشته از سوی کامیونداران داد و گفته بود: به دلیل افزایش نرخ لاستیک برخی از کامیونداران مجبور به خرید لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته شده‌‎اند.

به گفته وی خرید و فروش لاستیک دست دوم نیز به تازگی مرسوم بوده است بخصوص از سوی ناوگان نفتکش که باید مرتباً برای حفظ ایمنی خودرو و محموله آن، لاستیک را تعویض کند؛ لاستیک‌های قدیمی این ناوگان معمولاً از سوی ناوگان تجاری خریداری می‌شود.

ضرر مالی رانندگان به دلیل عدم آگاهی در مورد سامانه تایر

وحید خراسانی کارشناس صنعت تایر با اشاره به گرانی قیمت تایر ناوگان سنگین در بازار تایر گفت: در بازار لاستیک سنگین بعضاً مشاهده می‌شود که فاصله‌ای قابل توجه میان قیمت لاستیک ایرانی با قیمت مصوب و بازار آزاد وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از رانندگان از قیمت رسمی و مصوب تایر اطلاع نداشته و در مورد چگونگی خرید تایر از سامانه کالا وزارت صمت نا‌آگاه هستند. به همین دلیل لاستیک را با قیمت ۲ برابر بیشتر از بازار آزاد خریداری می‌کنند. به عنوان مثال یک تایر ۳۸۵ اتوبوسی و کامیونی در سامانه به قیمت ۸ میلیون ۸۰۰ هزار تومن به فروش می‌رسد، اما در بازار آزاد با قیمت ۱۵ میلیون تومانی عرضه می‌‎شود.

این کارشناس صنعت تایر با بیان مزایای سامانه توزیع سیستمی تایر، اظهار داشت: تمامی تایر‌های سنگین و نیمه سنگین با سایز رینگ ۱۴ و بالاتر باید از طریق سامانه کالا وزارت صمت توزیع شود.

خراسانی در ادامه گفت: رانندگان می‌توانند تایر مدنظر خود را با قیمت مصوب از این سامانه خریداری کنند، البته به این مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و حد‌اکثر ۲‌درصد کرایه حمل اضافه می‌شود که در مقایسه با قیمت لاستیک در بازار آزاد کاملاً به صرفه است.

عدم نظارت بر واردات مرزنشینی بازار تایر را مختل کرده است

وی با انتقاد نحوه مدیریت بازار لاستیک سنگین گفت: متأسفانه به دلیل عدم نظارت کافی در بازار تایر و همچنین اعمال استثنائات تجاری، امکان توزیع تایر خارج از شبکه توزیع رسمی وجود دارد. به طوری که بخشی از تایر‌های توزیع شده در بازار آزاد به صورت مرز‌نشینی وارد کشور می‌شود. البته این تایر‌ها، تنها مجوز عرضه در استان‌های مرزی را دارند، اما به دلیل اهمال در کنترل این رویه وارداتی، تایر‌های وارد شده از طریق تعاونی‌های مرزنشینی به تهران و سایر شهر‌های بزرگ ارسال می‌شود.

سود کلان قاچاقچیان در سایه عدم نظارت مسئولان

این کارشناس صنعت تایر ادامه داد: در مورد تایر‌های ایرانی نیز متأسفانه برخی از عاملین فروش اقدام به خرید حواله تایر سیستمی از رانندگان می‌کنند و با افزایش قیمت بسیار در بازار آزاد می‌فروشند. حتی برخی از عمده‌فروشان تایر نیز با عدم فروش تایر‌های سامانه‌ای خود پس از مدتی آن‌ها را از شبکه توزیع سیستمی خارج کرده و در بازار آزاد می‌فروشند.

خراسانی با اشاره به ضعف نظارت بر عملکرد زنجیره عرضه تایر، افزود: با وجود راه‌اندازی سامانه توزیع سیستمی، عدم شفافیت و عرضه خارج از شبکه تایر غیرقابل قبول است. متأسفانه هیچ نظارتی بر فعالیت متخلفین صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل قاچاق تایر به بازار آزاد افزایش یافته و سود ‎های کلان چند میلیون تومانی نصیب دلالان و محتکران می‌کند.

با وجود تأکید قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ممنوعیت توزیع تایر خارج از سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها، به نظر می‌رسد که متولیان نظارت عزم جدی در برخورد با فروشندگانی که خارج از شبکه توزیع سیستمی اقدام به خرید و فروش تایر می‌کنند نداشته و به همین دلیل سایر فروشندگان نیز به فروش خارج از شبکه ترغیب شده‌‎اند.

متأسفانه ادامه یافتن عرضه خارج از شبکه تایر و همچنین توزیع تایر‌های وارداتی از طریق رویه مرزنشینی در بازار شهر‌های بزرگ، می‌تواند روز‌های سیاه بازار لاستیک را تکرار کند، روز‌هایی که بازار این کالای استراتژیک عملاً توسط دلالان و قاچاقچیان اداره می‌شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
2
مسخره بازی درآوردید و میگید رانندگان اطلاع ندارند؟
خب نادان ها! طرف با خودرو بره درب فروشگاه و با کارت خودرو خرید کنه.
نه ثبتنام و پست کردن
قدرت طهماسبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
2
لاستیک، نمک ،تخم مرغ ،رب گوجه، شکر و... و چیزهای معمولی چرا قاچاق می شوند این امر یعنی زد و بند و فساد و ضعف مدیریت
ناصر
Netherlands
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
0
سلام اتفاقا رانندگان اصلی ترین ذلال لاستیک هستند چون حدود ساله که لاستیک با نرخ دولتی گرفتن نگه داشتن به سود ده میلیونی بابت یک جفت لاستیک قانع نیستن از تمام جزئیات توزیع لاستیک مطلع اند به دقت زمان را می سنجند اگر لاستیکی داخل سامانه از قبل با قیمت قبل مانده باشه و درحال حاضر لاستیک گران شده باشه حواله میگیرن با سود خوب می فروشن این لاستیک فروشه که باید لاستیکی که در سامانه ثبت شده در انبار نگهداری کنه هر موقع راننده براش سود داشت حواله بگیره واگر سود نداشت که لاستیک باید در انبار بماند تاریخش بگذرد قیمت ماشین راننده دراین مدت ۳۰ برابر کرایه اش ۵ برابر شده لاستیکی که در انبار لاستیک فروش از پارسال مانده در سامانه ثبت شده یک ریال اضافه نشده باید به تمام ارگانها هم پاسخگو باشد این لاستیک فروشه که ضرر کرده و هر روز بیچاره تر شده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
0
مردم‌را گول میزنید یا خودتون را دست بردارید از این سرکار گذاشتن‌مردم بسه دیگه
عطا الله محرابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
1
راننده اطلاع ندارد پس این همه سازمان های عریض و طویل حقوق بگیر چه کارهاند انجمن که خود دزد اصلی تعزیرات و۰۰۰۰۰ کجای کارند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->