بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک کرد عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طالبان: داعش را در افغانستان نابود کردیم

  • کد خبر: ۹۱۴۳۹
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
طالبان: داعش را در افغانستان نابود کردیم
سخنگوی گروه طالبان روز پنجشنبه در اظهاراتی بیان کرد که گروه تروریستی داعش در افغانستان جایی ندارد و این گروه کوچک نابود شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ذبیح الله مجاهد گفت: در طول سه ماه گذشته بیش از ۶۷۰ نیروی داعش در افغانستان بازداشت شده‌اند. همچنین ۲۷ مخفیگاه این گروه در کابل و جلال آباد تخریب شده‌اند.

وی مدعی شد: داعش دیگر یک تهدید بزرگ در افغانستان نیست. این یک گروه کوچک در افغانستان بود که اکنون در کابل و جلال آباد نابود شده است. وی دولت پیشین اشرف غنی را به تقویت داعش در کابل و ولایت ننگرهار جهت استفاده از آن‌ها علیه طالبان متهم کرد. 

سخنگوی گروه طالبان همچنین سرپرست معاونت فرهنگی و اطلاعات دولت موقت طالبان در افغانستان است.  گروه تروریستی داعش تاکنون چند حمله تروریستی در افغانستان انجام داده است. جدیدترین آن انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در قندوز و شهادت بیش از ۱۵۰ نفر است.

گروه داعش، مسوولیت انفجارهای اخیر علیه طالبان در شهر جلال‌آباد را برعهده گرفته است. سایت اعماق وابسته به داعش مدعی شده است که در این حملات حدود ۳۵ عضو طالبان کشته شده‌اند.

داعش پس از اعلام موجودیت خود در افغانستان، ننگرهار را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. نیروهای آمریکایی در آخرین حمله به ننگرهار اعلام کردند که طراح حمله انتحاری مرگبار گروه داعش در فرودگاه کابل را کشته‌اند. این حمله در جریان عملیات تخلیه کابل که از سوی آمریکا مدیریت می‌شد، انجام شد و در اثر آن نزدیک به ۲۰۰ تن، از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->