بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

نگاهی به کارنامه فرنگی‌کاران خراسانی در رقابت‌های بزرگ‌سالان باشگاه‌های کشور

  • کد خبر: ۹۲۴۴۸
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
نگاهی به کارنامه فرنگی‌کاران خراسانی در رقابت‌های بزرگ‌سالان باشگاه‌های کشور
رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگ‌سالان قهرمانی کشور با ایستادن تیم‌های خوزستان، تهران و مازندران بر سکو‌های اول تا سوم به پایان رسید و در‌این‌بین تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی در جایگاه نهم ایستاد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگ‌سالان قهرمانی کشور با ایستادن تیم‌های خوزستان، تهران و مازندران بر سکو‌های اول تا سوم به پایان رسید و در‌این‌بین تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی در جایگاه نهم ایستاد. مسابقاتی که مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی، گرامیداشت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید میرحسینی، در سالن امام‌علی (ع) شهر زاهدان برگزار شد و نماینده مشهد که در آخرین دوره این پیکار‌ها به مقامی بهتر از نوزدهمی نرسیده بود، این‌بار با تکیه بر درخشش فرنگی‌کاران جوانش تا پله نهم بالا آمد.

تیم خراسان‌رضوی در این دوره از مسابقات با هدایت علیرضا اطاقی به روی تشک رفت و در ۲ وزن صاحب مدال طلا و برنز شد و در ۲ وزن نیز عنوان پنجمی را از آنِ خود کرد. نماینده استان در‌حالی این نتایج را کسب کرد که رقابت‌های مذکور انتخابی مسابقات بین‌المللی تختی و از‌این‌حیث حائز‌اهمیت بود. عملکرد خراسانی‌ها در قیاس با دوره‌های قبلی درخشان بود، اما این سؤال جدی هم وجود دارد که آیا رقابت‌های قهرمانی کشور امسال از کیفیت مطلوبی برخوردار بود؟

سرمایه‌گذاری کشور روی آینده کشتی

سرمربی تیم لیگ‌برتری کشتی آزاد خراسان در مسابقات فصلی که گذشت، خود یکی از فرنگی‌کاران قدیمی کشتی استان است که با سابقه پوشیدن دو‌بنده تیم ملی حالا از صاحب‌نظران این رشته ورزشی است. مسلم نادری‌خادم درباره نتایج فرنگی‌کاران خراسانی در رقابت‌های بزرگ‌سالان قهرمانی کشور گفت: به‌هر‌حال در این پیکار‌ها تیم استان از ترکیبی جوان بهره می‌برد. این بچه‌ها نوید روز‌های خوبی را برای کشتی استان می‌دهند و من فکر می‌کنم نتایج قابل‌قبولی هم گرفتند. وی افزود: اگر این بچه‌ها همین روند را طی کنند و استان هم روی آن‌ها سرمایه‌گذاری خوبی بکند، در آینده دست‌کم یکی‌دو چهره ملی در کشتی فرنگی خواهیم داشت.

ملی‌پوش اسبق تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به کیفیت مسابقات نیز ادامه داد‌: کیفیت مسابقات متأثر از پوست‌اندازی است که در کشتی فرنگی کشور اتفاق افتاده است. امسال همه استان‌ها با چهره‌های جوان پا به این مسابقات گذاشتند تا آینده کشتی فرنگی استانشان را بسازند و ازاین‌جهت شاید کمی مطلوبیت فنی مسابقات کم بود. با‌وجود‌این، این از شایستگی‌های بچه‌های خراسان کم نمی‌کند.

کاهش کیفیت فنی با فرایند انتخابی

اکبر عبدالعلی‌زاده یکی دیگر از مربیان سازنده کشتی فرنگی استان است که پایین‌بودن سطح کیفی مسابقات کشتی فرنگی بزرگ‌سالان قهرمانی کشور را متأثر از فرایند تعیین‌شده انتخابی از‌سوی فدراسیون می‌داند. او در‌این‌باره گفت: فرایند انتخاب کشتی‌گیران برای حضور در این مسابقات از‌سوی فدراسیون به شکلی بود که بر کیفیت مسابقات تأثیر داشت. برای این پیکار‌ها گفتند قهرمان‌ها شرکت نکنند و یکسری از کشتی‌گیران را هم کنار گذاشتند. وی افزود: البته با‌این‌همه چند کشتی‌گیر شاخص هم در این مسابقات حاضر بودند که اتفاقا فرنگی‌کاران ما به همان‌ها مبارزه‌هایشان را واگذار کردند.

عبدالعلی‌زاده درباره نتایج تیم کشتی خراسان‌رضوی اظهار کرد: بچه‌های ما نتایج بدی نگرفتند، اما خب شاید انتظار‌ها از نفراتی، چون دادخواه بیشتر بود. وی در پاسخ به این سؤال که چرا تنها یک مشهدی در فهرست فرنگی‌کاران خراسانی اعزامی به این مسابقات بود، اذعان کرد: راستش شرایط بازگشایی سالن‌ها در مشهد بعد از کرونا نسب به سایر شهرستان‌های استان متفاوت بود. در مشهد خیلی دیرتر سالن‌ها باز شد و کشتی‌گیران ما بعضا با یک ماه تمرین در مسابقات انتخابی استان شرکت کردند. وی تصریح کرد: البته این واقعیت هم وجود دارد که زنگ‌خطر برای کشتی فرنگی مشهد مدت‌هاست به صدا در‌آمده است و ما نباید از این مسئله هم غافل شویم.

یک مشهدی و یک پنجمی

تیم اعزامی کشتی فرنگی خراسان‌رضوی به رقابت‌های بزرگ‌سالان قهرمانی کشور امسال تنها یک مشهدی داشت. محمد قربان‌پور، کشتی‌گیر وزن ۶۷‌کیلوگرم از مشهد در این رقابت‌ها خوش درخشید و با‌وجود جوانی توانست تا رده‌بندی بالا بیاید. با‌این‌همه قربان‌پور در رده‌بندی با قبول ضربه فنی برابر سعید ارجمند، کشتی‌گیر استان فارس از رسیدن به مدال و کسب سهمیه جام بین‌المللی تختی بازماند.

یک طلا و یک برنز خراسانی

تیم خراسان در این مسابقات ۲ نشان طلا و برنز دریافت کرد. طلایی که امیرمحمد یارمحمدزهی در وزن ۶۰‌کیلوگرم با برتری بر حسین جاویدی، فرنگی‌کار شیرازی، به دست آورد و برنزی که از برتری ۸‌بر ۰ وحید دادخواه از خراسان‌رضوی بر امیرحسین کریمی‌کرمانشاهی در وزن ۹۷‌کیلوگرم به دست آمد. البته سجاد موسوی، دیگر‌فرنگی‌کار خراسانی، نیز در وزن ۱۳۰‌کیلوگرم فراتر از انتظار ظاهر شد و تا دیدار رده‌بندی و آستانه کسب نشان برنز پیش رفت. موسوی در رده‌بندی برابر سیدسجاد مولایی از اردبیل ۳‌بر ۱ بازنده شد تا دستش از مدال کوتاه بماند.

جام تختی چشم‌انتظار رایزنی‌ها

مسابقات کشتی فرنگی بزرگ‌سالان قهرمانی کشور در‌حالی به پایان رسید که طبق اعلام فدراسیون، نفرات اول تا سوم اوزان مختلف می‌توانند در جام بین‌المللی تختی شرکت کنند و باز نفرات برتر در آن مسابقات جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست می‌آورند. اتفاقی که مسیری اگرچه سخت، اما امیدوارکننده برای کشتی‌گیران کم‌نام‌و‌نشان‌تر برای رسیدن به دو‌بنده تیم ملی است. امیرمحمد یارمحمدزهی از خراسان‌رضوی با قهرمانی در این پیکار‌ها به جام تختی رسید، اما وحید دادخواه در مسابقه انتخابی سوم به حریفش باخت و از رسیدن به این جام بازماند. البته گفته می‌شود با رایزنی هیئت کشتی استان، امکان حضور کشتی‌گیران بیشتری در جام تختی وجود دارد و حالا باید دید این مهم حاصل خواهد شد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->