آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد
سرخط خبرها

ایجاد کمیسیون «بانوان و خانواده» در مشهد پایانی برای انفعال و فرصت‌سوزی‌هاست

  • کد خبر: ۹۲۶۵۴
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
ایجاد کمیسیون «بانوان و خانواده» در مشهد پایانی برای انفعال و فرصت‌سوزی‌هاست
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: پیشرفت و شکوفایی شهر در گرو سرزندگی، سلامت و نشاط خانواده است و سلامت خانواده در گرو شکوفایی و طراوت و بالندگی زنان و خانواده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی در نطق پیش از دستور خود در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ایجاد کمیسیون ویژه «بانوان و خانواده» که پایانی بر انفعال و فرصت‌سوزی‌ها است گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۰، در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی و در سال ۹۵، بر سیاست‌های کلی خانواده و محور قرارگرفتن خانواده در قوانین و مقررات، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی، نظام آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و حمایت از عزت و کرامت همسری و نقش مادری تاکید کردند.
وی اذعان کرد: ما با ۳ دوره غفلت راهبردی، در بحث پرداختن به صورت ویژه به مبحث بانوان و خانواده مواجهیم؛ انشالله با همکاری همکاران خوب و پرتلاش در شورای ششم و شهردار محترم، با ایجاد «کمیسیون بانوان و خانواده» این امر نقطه پایانی باشد برای این انفعال و فرصت سوزی‌ها.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌ها برگرفته از نوع نگاه و تعریفی از بافت و عناصر تشکیل‌دهنده آن هستند؛ در سیاستگذاری‌ها، باید به خانواده به عنوان سلول بنیادین اجتماعی در پیکر شهری و مسئله بانوان، نقش محوری و بی‌بدیلی که در خانواده دارد، توجه ویژه داشته باشیم. این دو امر لازم و ملزوم هست و از یکدیگر جدایی ناپذیر.

سلامت خانواده در گرو شکوفایی و طراوت و بالندگی زنان و خانواده است

به گفته سلیمی، پیشرفت و شکوفایی شهر در گرو سرزندگی، سلامت و نشاط خانواده است و سلامت خانواده در گرو شکوفایی و طراوت و بالندگی زنان و خانواده است؛ لذا بالفعل نمودن استعداد‌ها و توان بی‌همتای این ریحانه‌ها که انسان‌ساز و تمدن‌ساز هستند و نیازمند بهبود بستر‌های ساختاری، در برنامه‌ریزی هاست. ایجاد آسایش، آرامش و امنیت روانی در خانواده‌ها، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات شهری، ساخت شهر‌ها با نگاه مادرانه و ایجاد اتصال بین حلقه‌های زنان موثر جامعه، برای رشد و تعالی، بخشی از کار‌های بر زمین مانده است.
احقاق حقوق مردانی که فرزندان این زنانند و بسیاری از لایه‌های اجتماعی از مسیر احقاق حقوق زنان و مادران در تمامی لایه‌های برنامه‌ریزی می‌گذرد؛ راهبرد عمده در حوزه زنان و خانواده در این دوره، تقویت نهاد خانواده در اجرای سیاست‌های کلی خانواده نظام و حمایت از جایگاه و منزلت و حقوق اسلامی بانوان در جامعه است.

زن غیر از حقیقت انسانی وجهه‌های مختلف دیگری دارد

سلیمی یادآورشد: تحقق این حقیقت در عمل، تبدیل به گفتمان در عملیات و احساس در متن جامعه بدون حمایت مدیران و برنامه‌ریزان میسر نخواهد بود. زن غیر از حقیقت انسانی وجهه‌های مختلف دیگری دارد که با بسترسازی لازم در راستای رشد و تعالی جامعه انسانی آشکار می‌شود و می‌تواند نقش تمدن‌سازی خود را ایفا کند و در تاریخ ماندگار شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در پایان نطق پیش از دستور خود گفت: ما وارثان زنان تمدن‌سازیم و مصداق این سخنان آسیه است؛ الگویی برای زن و مرد در نفی شرک، ستمگری و کفر و گرایش به یکتاپرستی و توحید، دشواری‌ها را تحمل می‌کند و سخن از توحید می‌گوید و نامش زینت‌بخش قران، کتاب آسمانی ما می‌شود. مصداق آن مریم است که در میان مردان لیاقتی می‌گیرد که مادرش می‌گوید خدا من این دختر و فرزندانش را از شر شیطان به تو پناه داده‌ام؛ خداوند به نیکویی و بدون توجه به عمل و بر اساس ذات عامل، او را پذیرفت و در بطن او عیسی را قرار داد و از او الگویی برای جامعه بشری ساخت و مصداق این سخن فاطمه سلام الله است. فاطمه، فاطمه است. مصداق این سخن زینب کبری (س) است که با فریادش بیداد را رسوا نمود؛ زینب این فریاد فرمند و این فریاد باشکوه. مصداق این سخن، دیلم‌ها، قمر‌ها و ماریه‌ها هستند که از تلاش و همت و غیرت آن‌ها کربلا، کربلا شد؛ مصداق این سخن، نجمه مادر امام مهربانی‌ها و صاحب و، ولی نعمتمان و روشنی‌بخش شهرمان است. مصداق این سخن نرجس است؛ مادر مهدی موعود که نجات بشریت به دست اوست؛ مصداق این سخن بتول چراغچی‌ها و ربابه کمالی‌ها، فروزان رضایی، شهیده ۱۰ ساله هاست. صحبت‌هایم را با کلام آقای مقتدر و مهربانم آغاز و با این کلام به پایان می‌رسانم. مسئله زن و خانواده برای کشور جزو مسائل درجه یک است؛ نقش و سهم بانوان در نظام، یک نقش فوق‌العاده و ممتاز است. همچنان که در عصر انقلاب نقش بانوان ممتاز بود. اولین کسی که این نقش را فهمید، امام بزرگوار (ره) بود. زنده است شیعه از غرور فاطمه / بالاترین شور است شور و نوای فاطمه.

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->