قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

از مادر شدن نهراسید

  • کد خبر: ۹۲۷۵۲
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
از مادر شدن نهراسید
مریم مختاری - فعال فرهنگی

در عمیق‌ترین لایه‌های باور انسان‌ها، یک باور به‌شدت تکان‌دهنده وجود دارد که بسیار هیجان‌آور است. آن باور این است که اگر روزی فرا رسد که دیگر نوزادی زاده نشود، آیا آن روز، مرگ دنیا فرا می‌رسد؟ آیا خانواده‌ای وجود خواهد داشت؟ چه بلایی سر ارتباط‌های بین افراد خانواده، بین مادر و فرزندان و هم‌چنین پدر و فرزندان خواهد آمد؟

در واقع، تولد هر نوزاد نشانه این است که خالق هستی هنوز از اصلاح انسان‌های روی کره زمین ناامید نشده است و دنیا برای تولد یک عضو جدید آماده و مناسب است. اگر در اطراف شما، دوست یا فامیل، کودکی زاده شده است، خوشحال و شاد باشید و بدانید که هنوز امید به زندگی در خانه و محله و شهری که هستید موج می‌زند. گویی شما هم دوباره زاده می‌شوید و بار دیگر از نو آغاز می‌کنید.

اگر تصمیم گرفتید مادر شوید، هرگز برای مادر شدن نترسید و احساس درماندگی یا سرخوردگی نکنید. زیادی نگران نباشید و فکر نکنید از عهده آن برنخواهیدآمد یا اینکه فکر نکنید، چون تجربه‌ای ندارید، از عهده کار‌های کوچک و بزرگ بچه‌داری برنخواهید آمد. هرگز تصور نکنید با مادر شدن، خوشی‌های زندگی به پایان می‌رسد، همه آزادی‌ها و وقتتان را از دست خواهید داد و دائم باید به کار‌های مربوط به کودک برسید و مشغول او باشید، نه! در عوض، تلاش کنید درباره دوران بارداری، مسائل مربوط به زایمان و مواردی از این دست آگاهی کافی پیدا کنید. در این صورت، فرضیه‌های منفی و ناراحت‌کننده و اضطراب‌آور درباره مادر شدن و بچه‌داری را از خودتان دور می‌کنید و از این نعمت و هدیه الهی لذت می‌برید.

مادر شدن به این معناست که یک زندگی جدید برای خود می‌سازید. شما به یک انسان زندگی می‌بخشید و با یاری پروردگار و همراهی عزیزانتان کودک را به دنیا می‌آورید، کسی که هیچ جای دنیا همانند او وجود نداشته است و نخواهد داشت. یک زندگی نو و پر از هیجان، تجربه، خنده، گریه، شادی و خستگی، ولی امیدوار‌کننده آغاز خواهد شد که شما را با لذت مادر شدن روبه‌رو می‌کند. مطمئنا از لحظه‌های آن خاطره‌هایی به‌یادماندنی برای خود، همسر و فرزندتان خواهید ساخت.

به یاد داشته باشید با مادر شدن، اوقات شما فقط با تعویض پوشک و غذا دادن به کودک پر نمی‌شود، بلکه خنده‌ها و بامزگی‌های او جزو زمان‌هایی است که می‌توان از آن با عنوان بهترین و باارزش‌ترین لحظه‌های زندگی نام برد. البته طبیعی است که در دوران بارداری و پس از آن مشکلاتی هم وجود داشته باشد، اما مادر باید دنبال راه‌حل آن باشد. با مطالعه کتاب‌ها و مقاله‌های مربوط به مادر شدن، فرزندآوری و بچه‌داری و هم‌چنین مشورت با افراد متخصص در زمینه فرزندآوری و حتی بزرگ‌تر‌های اطرافتان می‌توانید از پسِ مسائل بربیایید.

در زندگی، عشق و محبت مادر به فرزند بسیار مهم جلوه می‌کند، چون فرزندان برای بزرگ شدن و پرورش یافتن، به محبت و مهر مادر نیاز دارند. مادر مهم‌ترین شخص در زندگی است. البته باید بدانیم که مادر شدن نیازمند همراهی و حمایت همه‌جانبه همسرش است، زیرا پدر خانواده هدایت روحی، روانی و جسمی مادر را هم در زمان بارداری و هم پس از به دنیا آمدن کودک، باید به عهده داشته باشد تا مادر با آرامش، تندرستی و دل‌شادی، چشمش به روی ماه کودکش روشن شود. پدر هم‌چنین در تربیت فرزند نقش کلیدی دارد و باید کودک را به سمت استقلال فردی و نقش اجتماعی مناسب هدایت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->