حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

رقابت حساس استقلال در مشهد مقابل شهرخودرو: خیلی سخت، خیلی مهم

  • کد خبر: ۹۳۱۳۵
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
رقابت حساس استقلال در مشهد مقابل شهرخودرو: خیلی سخت، خیلی مهم
شهرخودرو فردا در‌حالی میزبان استقلال است که ۳‌امتیاز این بازی می‌تواند برای مشهدی‌ها حکم طلا داشته باشد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ قطار لیگ برتر فوتبال به ایستگاه یازدهم خود رسید و حالا نماینده قعرنشین فوتبال مشهد بعد از نخستین برتری فصل در یک‌شانزدهم نهایی فصل، امیدوار است تا در لیگ برتر هم طعم پیروزی را بچشد؛ بردی که اگر فردا و برابر استقلال رقم بخورد، بی‌شک احوال این تیم را عوض خواهد کرد. شهرخودرو ابتدای هفته استقلال‌ملاثانی را برد و حالا در جست‌وجوی راه‌های غلبه بر استقلال حقیقی است.

شاگردان داوود سیدعباسی که این‌روز‌ها برای فوتبال‌دوستان مشهدی تیمی مجهول به حساب می‌آیند، با زوایای خاموشی از اتفاقات پشت‌پرده این باشگاه پا به نبرد مقابل استقلالی می‌گذارند که به حکم تفاضل گل فعلا پایین‌تر از سپاهان و در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر بیست‌و‌یکم است. با همه این اوصاف جدال فردای شهرخودرو و استقلال که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار خواهد شد، زوایای فنی و جذابی دارد که می‌تواند هر ۲ تیم را به رستگاری در ایستگاه یازدهم لیگ برتر امیدوار کند.

جدالی به روایت آمار

شهرخودرو و استقلال تاکنون در تاریخ لیگ برتر ۱۶‌بار با یکدیگر رو‌به‌رو شدند؛ ۱۶ جدالی که با ۷ پیروزی برای استقلال، ۷ تساوی و ۲ برد برای تیم شهر مشهد همراه بوده است. در طول این رقابت‌ها استقلالی‌ها ۱۶ بار مقابل شهرخودرو به گل رسیدند و ۹ بار هم تیم مشهد گل‌زنی کرده است. پُرگل‌ترین پیروزی استقلال در این مسابقات ۳‌بر ۱ بوده و بهترین برد شهرخودرو هم برد ۲‌بر ۰ بوده است.

دفاع مستحکم، حمله متزلزل

استقلال مدل ۱۴۰۰ فرهاد مجیدی در خط حمله هم تیم خوبی است و با ۱۳ گل زده چهارمین خط آتش خوب لیگ برتر است؛ اما بی‌تردید شاخصه بارزش قوت و قدرت کار دفاعی آن است. تیمی که در ۱۰ نبرد ابتدای فصل تاکنون فقط ۲‌بار دروازه‌اش باز شده که هر ۲ بار هم روی اشتباه گلر بوده و خط دفاع این تیم نمره صد‌در‌صد قبولی گرفته است. آبی‌ها به‌طور‌مشترک با سپاهان و آلومینیوم اراک بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند. البته در سوی مقابل خط حمله شهرخودرو هم آماری فاجعه‌بار را به نام خود به ثبت رسانده است. تیم شهر مشهد هم در خط دفاع با دریافت ۱۴‌گل وضعیت مناسبی ندارد، اما باز هم در این بخش رقیب مشترک دارد؛ ولی در امر هجومی به‌تن‌هایی بدترین تیم لیگ است.

تیمی که در ۱۰ مسابقه فقط ۲ گل زده و جالب‌تر آنکه درصد میانگین امیدگل این تیم در مسابقات از همه تیم‌های لیگ‌برتری پایین‌تر است. شهرخودرو در این فصل روی ۲ اتفاق توسط کمندانی و عکاشه به گل رسیده است و هنوز روی یک کار تاکتیکی حساب‌شده نتوانسته است گل‌زنی کند. البته این ماجرا برای جام حذفی و جدال تیم شهر مشهد با استقلال‌ملاثانی صدق نمی‌کند.

ترس آبی‌ها از شکست احتمالی

کابوس باخت مقابل شهرخودرو برای همیشه بالای سر هر کسی که روی نیمکت استقلال بنشیند، وجود دارد. استقلال در تقابل‌هایش با تیم مشهدی فقط ۲ بار بازنده بوده، اما همان ۲ باخت حکم به برکناری سرمربیان نیمکت تیم آبی‌پوش میدان داده است.

بار اول در لیگ برتر هفدهم بود که آبی‌های پایتخت در ورزشگاه آزادی با سرمربیگری علیرضا منصوریان به‌مصاف شهرخودرو که آن‌موقع نامش پدیده بود، رفتند و در پایان تیم منصوریان با ۲ گل مغلوب تیم سرمربی وقت مشهد محمدرضا مهاجری شد؛ باختی که یک قاب دراماتیک در اذهان هواداران فوتبال ثبت کرد و آن‌هم زمانی بود که منصوریان بعد از بازی در وسط میدان برای لحظاتی روی زمین نشست و دستش را به حالت خواندن فاتحه روی چمن آزادی گذاشت.

منصوریان بعد از آن بازی از کار بر‌کنار شد. دفعه دوم هم بازی برگشت لیگ برتر هجدهم بود؛ جایی که وینفرد شفر با استقلال در ورزشگاه امام‌رضا (ع) به شهرخودرو یحیی گل‌محمدی باخت و از کار برکنار شد. این برد بزرگ شهرخودرو با تک‌گل بهنام برزای، بازیکن سابق استقلال، رقم خورد و یکی از زمینه‌های اصلی آسیایی‌شدن شهرخودرو در آن فصل با همین برتری حاصل شد.

کوبل داوری و یک ناظر ویژه

تیم داوری بازی فردا‌ی شهرخودرو استقلال متشکل از چند داور جوان است. میثم حیدری، قهرمان نجفی و بهمن عبداللهی، داوران این بازی هستند و نادر جعفری ناظر داوری بازی است؛ البته این بازی یک ناظر ویژه هم دارد که حضورش بحث‌برانگیز هم شده است. رضا سخندان، رئیس کمیته داوران، که خودش هم مشهدی است، به‌عنوان ناظر ویژه این بازی معرفی شده و قرار است با حضور در ورزشگاه، امور را تحت‌کنترل داشته باشد.

تمام غایبان ۲ تیم

نبرد فردای شهرخودرو و استقلال چند مصدوم نیز دارد. استقلال برای این بازی رشید مظاهری، وریا غفوری در اختیار ندارد و گفته می‌شود شایدد محمدد دانشگر هم به این بازی نرسد. البته ۲ بازیکن اول مدت‌هاست نیستند و شاید غیبتشان چندان به چشم نیاید؛ اما آخری، محمد دانشگر، یکی از ارکان اصلی دفاعی استقلال در این فصل بوده و نبوداحتمالی او در کنار مرادمند و یزدانی به ضرر آبی‌های پایتخت تمام شود.

در مقابل، شهرخودرو هم چند بازیکن مصدوم دارد که اگر پزشکان تیم نتوانند آن‌ها را به بازی فردا برسانند، کار عنابی‌های شهر مشهد سخت‌تر هم خواهد شد. احسان حسینی و ابوالفضل عکاشه، ۲ عنصر تأثیرگذار خط دفاع و حمله شهرخودرو هستند که یکی‌دو‌هفته‌ای است مصدوم شدند و از میدان دور بودند. محسن ربیع‌خواه نیز هافبک‌دفاعی باتجربه تیم است که چند‌هفته‌ای از میادین دور خواهد بود و بعید است به بازی فردا برسد.

قاسمی‌نژاد، چهره ویژه بازی فردا

امین قاسمی‌نژاد را می‌توان پرحاشیه‌ترین و جنجالی‌ترین خرید تابستانی فوتبال ایران نام‌گذاری کرد؛ بازیکنی که تا پای پیوستن به پرسپولیس نیز پیش رفت، اما ناگهان راهی ساختمان باشگاه استقلال شد و به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شد تا به قول فرزاد مجیدی، آبی‌ها جنگ نقل‌و‌انتقالاتی را از رقیب دیرینه خود ببرند.

در‌حالی‌که این وینگر سی‌وپنج‌ساله زمستان گذشته نیز تا پای امضای قرارداد با استقلال پیش رفته بود و بنا به دلایلی این انتقال شکل نگرفت، تابستان امسال به این تیم پیوست؛ اما تاکنون انتظار‌ها را برآورده نکرده است. این بازیکن با کارنامه ۱۱ گل و ۳ پاس گل در فصل گذشته از شهر‌خودرو راهی استقلال شد، اما در ۳۱۰‌دقیقه‌ای که برای تیمش به میدان رفته، در گل‌زنی یا گل‌سازی ناکام بوده است. این بازیکن باتجربه اولین‌بار در دیدار برابر الهلال و از نیمه دوم به میدان رفت و آخرین‌بار نیز در جام حذفی مقابل نود ارومیه بازی کرد که دستاوردی برای او نداشت.

به نظر می‌رسد قاسمی‌نژاد هنوز در شوک این انتقال قرار دارد و با جو استقلال خو نگرفته است؛ ضمن اینکه در دقایق کمتری نسبت به دیگربازیکنان به بازی گرفته شده است. از ۱۲ دیداری که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و لیگ برتر پشت‌سر گذاشته، قاسمی‌نژاد در کمتر از یک‌سوم آن‌ها به میدان رفته است.

در‌حالی‌که این آمار برای رودی ژستد، دیگر‌مهاجم آبی‌ها، ۴۷۵ دقیقه است که در ۶ دیدار لیگ‌برتری از ابتدا برای استقلال به میدان رفته، با‌این‌تفاوت که مهاجم خارجی آبی‌ها ۲ پاس گل مهم به یزدانی و سلمانی داده و در ترکیب تیمش نیز مؤثر بوده است. روی کاغذ، آبی‌ها شانس بالایی برای پیروزی دارند و این مسابقه می‌تواند آغازی برای امین قاسمی‌نژاد در تقابل با تیم سابقش باشد؛ بازیکنی که از همین پدیده چهره شد و به استقلال پیوست و شاید یک‌بار دیگر این تیم مشهدی باعث بازگشت قاسمی‌نژاد به فوتبال باشد. البته این اتفاق نیازمند حضور او در ترکیب آبی‌هاست و باید دید مجیدی به قاسمی‌نژاد نیز میدان می‌دهد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->