ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

امروز ۱۳ دی‌ماه؛ آخرین روز برگزاری نمایشگاه فرش دست‌باف در مشهد

  • کد خبر: ۹۴۵۶۰
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
امروز ۱۳ دی‌ماه؛ آخرین روز برگزاری نمایشگاه فرش دست‌باف در مشهد
فعالان حوزه فرش دست‌باف که در نمایشگاه فرش دست‌باف حضور داشتند، از نبود تبلیغات محیطی و رسانه‌ای قبل از برگزاری این نمایشگاه می‌گویند و اینکه باعث شده است مردم از برگزاری چندروزه این نمایشگاه در مشهد هم‌زمان با نمایشگاه طلا و جواهر اطلاع نداشته باشند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، نمایشگاه فرش دست‌باف هم‌زمان با نمایشگاه طلا و جواهر در مشهد در حالی برگزار شد که از شروع همه‌گیری کرونا تاکنون برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد تعطیل بود. با گذشت ۲ سال از همه‌گیری کرونا و واکسیناسیونی که از شدت این بیماری در جامعه کاسته، شرایط برگزاری نمایشگاه‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شده است. اما فعالان حوزه فرش دست‌باف که در نمایشگاه حضور داشتند، از نبود تبلیغات محیطی و رسانه‌ای قبل از برگزاری این نمایشگاه می‌گویند و اینکه باعث شده است مردم از برگزاری چندروزه این نمایشگاه در مشهد هم‌زمان با نمایشگاه طلا و جواهر اطلاع نداشته باشند.

نمایشگاه فرش دست‌باف مشهد برای فعالان فرش گران‌ترین نمایشگاه است

عبدالله احراری، عامل توسعه شبکه ملی دست‌بافته‌های داری خراسان‌رضوی، در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش دست‌باف در مشهد که از پنجشنبه ۹ دی تا ۱۳ دی، یعنی امروز، در حال برگزاری است، از نحوه برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: همان‌طور که می‌دانید، نمایشگاه فرش دست‌باف در شرایط ایدئال برگزار نمی‌شود. متأسفانه عملکرد نمایشگاه مشهد در برگزاری نمایشگاه فرش به‌گونه‌ای بوده که جذابیتی برای فعالان فرش استان نداشت؛ به این معنی که گران‌ترین نمایشگاه بود. برای مثال اجاره غرفه در نمایشگاه فرش اصفهان متری ۱۸۰ هزار تومان است و نمایشگاه فرش تهران که به‌مدت یک‌هفته و گاهی تا ۱۰ روز برگزار می‌شود، به‌مراتب ارزان‌تر از این نمایشگاه است.
وی اضافه کرد: در مقابل، خدمات تبلیغاتی، غرفه‌آرایی و روشنایی بسیار ضعیف است. در کنار این حتی تبلیغات محیطی در شهر هم آن‌چنان به چشم نمی‌خورد؛ صداوسیما اصلا در نمایشگاه حضور نداشت، روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی نکردند و حتی در روزنامه خراسان گفته شده است این نمایشگاه تخصصی است و بازدیدکننده‌ای ندارد!
احراری تصریح کرد: در کمال تعجب حتی یک غرفه فرش ماشینی هم به چشم خورد؛ یعنی در دل نمایشگاه فرش دست‌باف فرش ماشینی غرفه داشت و حتی پیامک نمایشگاه فرش ماشینی برای شهروندان فرستاده شده است.

نمایشگاه برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان جذابیت ندارد

عامل توسعه شبکه ملی دست‌بافته‌های داری خراسان‌رضوی یادآور شد: در نمایشگاه فرش دست‌باف خراسان که باید عرضه‌کننده فرش دست‌باف همین منطقه باشد، تولید بومی ندیدیم؛ در این نمایشگاه از قم، اصفهان و تبریز هم حضور داشتند. برگزارکنندگان این نمایشگاه به هر که تمایل داشته باشد شرکت کند، نه نمی‌گوید و دلیل آن‌ها هم این است که، چون فعالان خراسانی به شرکت در نمایشگاه تمایل ندارند، غرفه‌های نمایشگاه به دیگران داده شده است. اما علت اینکه فعالان هم‌استانی تمایلی به شرکت ندارند، همین جذاب‌نبودن برگزاری نمایشگاه است. فعال فرشی که برای نمایشگاهی در اصفهان، قم و شیراز صف می‌کشد، چرا علاقه‌ای به حضور در نمایشگاه فرش مشهد ندارد که بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان خانگی را دارد؟!

فعالان فرش تقاضا می‌کنند نمایشگاه تمدید شود

به‌گفته این فعال فرش، بعد از تعطیلی‌های کرونا بهتر بود تبلیغات محیطی و رسانه‌ای اولین نمایشگاه فرش در مشهد گسترده‌تر انجام شود. امروز آخرین روز نمایشگاه است، اما فعالان فرش تقاضا می‌کنند این زمان ۲ روز دیگر تمدید شود و این نمایشگاه تا ۱۵ دی ادامه داشته باشد تا با تبلیغات پیامکی دوباره، شاهد حضور شهروندان باشند. خواسته دیگرشان نیز این است که فعالان شهر‌های دیگر در نمایشگاه حضور نداشته باشند و عرضه محصولات نمایشگاه مشهد ویژه منطقه خراسان باشد.
وی گفت: علاوه بر اینکه در نمایشگاه مشهد غرفه‌هایی از شهری مثل تبریز هم هستند، انحصار عرضه فرش آن منطقه را هم به همان غرفه داده‌اند و فعالان خراسانی که فرش تبریز داشتند، اجازه فروش نداشتند. نمایشگاه مکانی است برای رقابت و اینکه همه تولیدکنندگان بتوانند اجناسشان را عرضه کنند. این سیاست باعث شده است غرفه‌دار مشهدی ما متضرر شود و فضای نمایشگاه از آن فضای رقابتی خارج شود و به فضای انحصاری برای افرادی خاص تبدیل شود.
احراری تأکید کرد: یکی دیگر از اشتباهات نمایشگاه، برگزاری هم‌زمان نمایشگاه‌ها با همدیگر است. امسال نمایشگاه طلا و فرش دست‌باف هم‌زمان با هم برگزار شد که حتی نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها نیز متفاوت است. با وجود اینکه برای اجاره غرفه به‌ازای هر مترمربع ۳۰۰ هزار تومان از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گرفته شد، خدمات آن ضعیف بود. برگزاری نمایشگاه هم‌زمان از آن نظر که بازدیدکننده هم‌زمان در ۲ نمایشگاه شرکت می‌کند، خوب است، اما به شرط اینکه شرایط برگزاری و خدمات برای هر ۲ نمایشگاه مساوی باشد. همین برابرنبودن باعث می‌شود همه فعالان در حوزه دیگر حضور داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->