پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم ترافیک در تمامی معابر شهری مشهد پر حجم است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) پس از بارش شدید همه محور‌های اصلی خراسان رضوی باز است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) هشدار شهرداری مشهد؛ شهروندان از تردد در بلوار نماز جدا خودداری کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت خدمات‌دهی قطار شهری مشهد در پی بارش شدید باران امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وحدت علیه اغتشاشگران

  • کد خبر: ۹۶۷۵
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۷
وحدت علیه اغتشاشگران
مشهدی‌ها با حضور پرشور در راهپیمایی ضد استکباری، ناامنی‌های اخیر توسط آشوبگران را محکوم کردند
نگار هاشمیان - هفته گذشته و در پی تصمیم سران قوا در راستای افزایش نرخ بنزین، دشمنان نظام با به حاشیه کشاندن اعتراضات مردمی در برخی از شهر‌ها درصدد ایجاد ناآرامی و اغتشاش در صحنه کشور بودند که با بصیرت مردم انقلابی و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، دست‌نشانده‌های دشمن بازهم مانند گذشته طعم شکست را چشیدند. حالا چند روزی است که کشور عرصه حضور مردمی شده است و مردم شهیدپرور ایران اسلامی با ابراز انزجار از اغتشاشگران بار دیگر برای تجدید عهد خود با ولایت به صحنه آمده‌اند. میدان شهدای مشهد نیز صبح روز گذشته شاهد حضور اقشار مختلف مردم بود که در کنار محکومیت ناآرامی‌های اخیر و میثاق با ولایت خواستار فعالیت دستگاه‌های نظارتی برای مبارزه با گرانی بودند. مشهدی‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌های مرتبط و سر دادن شعار‌هایی نظیر «تن‌ها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است»، «نبرد با بیکاری حرف دل امت است»، «آشوبگر بی‌ریشه ایران دمشق نمی‌شه» و «آشوبگر فتنه‌گر دشمن این ملت است.» موضع خود را درباره ناآرامی‌های اخیر به دشمن نشان دادند. این راهپیمایی که با حضور مسئولان و مدیران شهری و استانی همراه بود، تا حرم مطهر امام رضا (ع) و شرکت در آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه ادامه داشت.
استاندار خراسان‌رضوی نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی میثاق با ولایت در جمع خبرنگاران گفت: مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام ایستاده‌اند و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام می‌کنند. به گفته علیرضا رزم‌حسینی، امروز حماسه ملی در خراسان‌رضوی و مشهد رقم زده شد و مردم با حضور پرشور خود در این راهپیمایی نشان دادند که همواره با ولایت‌مداری از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند. به گزارش ایرنا، وی در ادامه افزود: دشمنان نظام نیز بدانند که ملت غیور ایران همیشه در صف مقدم حمایت از انقلاب بوده و هستند و آن‌ها نمی‌توانند از این صف برای ضربه زدن به نظام و انقلاب عبور کنند.

نادیده گرفتن مردم مشکل ایجاد می‌کند
در پایان این مراسم نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی در خطبه‌های نمازجمعه حضور مردم در صحنه انقلاب را عامل شکست پیاپی فتنه‌های دشمن دانست و گفت: چیزی که امروز دشمن را مستأصل کرده، مردمی بودن انقلاب و حضور مردم در عرصه نظام به‌عنوان بسیج است. به گزارش شهرآرا، آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی با اشاره به سالروز صدور حکم امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین در اول آذرماه گفت: بسیج در نظام ما نماد حضور مردم در صحنه انقلاب است که به دنیا نشان داده مردم‌سالاری دینی بالاترین نوع مردم‌سالاری است.
به گفته وی، هرکجا که مردم حضور دارند، مشکلات و بحران‌ها حل می‌شود و زمانی برنامه‌ها دچار مشکل می‌شود که مسئولان مردم را نادیده می‌گیرند.
امام‌جمعه مشهد با اشاره به تجربه افزایش قیمت بنزین در سال ۸۹ گفت: در آن سال بنزین سهمیه‌ای ۴ برابر و بنزین آزاد ۷ برابر افزایش قیمت داشت، اما این تصمیم از اول با مردم در میان گذاشته شده بود و مردم آماده بودند؛ از این رو خود آن‌ها موضوع را مدیریت کردند و بدون کوچک‌ترین مشکلی این کار انجام شد. آیت‌ا... علم‌الهدی با انتقاد از نحوه افزایش قیمت بنزین و غافل‌گیری مردم، اظهار کرد: حامل انرژی برای همه مردم است و از عدالت اجتماعی به دور است که عده‌ای در سرما منتظر اتوبوس باشند و عده‌ای دیگر هر لیتر بنزین را به قیمت نیم‌لیتر آب بخرند، در ماشین آخرین سیستم خارجی خود بریزند و در مقابل مستضعفان گاز بدهند. «در برنامه توسعه ششم آمده که هرسال دولت باید با ارتقای تورم، یارانه را افزایش دهد و این مبلغ را از قیمت حامل‌های انرژی تأمین کند.» وی با بیان این موضوع به محقق نشدن این برنامه در ۴ سال اخیر اشاره کرد و افزود: مصرف روزانه بنزین داشت به‌جایی می‌رسید که تولید داخلی جواب نمی‌داد و باید با پول مردم بنزین وارد می‌کردند تا آن آقای پول‌دار به قیمت نیم‌لیتر آب، بنزین مصرف کند. به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، رهبر انقلاب از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی حمایت کردند، نه از ندانم‌کاری که با یک ابلاغ نصفه‌شب مردم را دچار شوک روانی و کشور را نیز دچار شوک اقتصادی کند.
آیت‌ا... علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مسئولان ما مردمی بودن نظام را فراموش نکنند، دشمن را به سگی تشبیه کرد که ۴۰ سال است در اطراف ما پارس می‌کند و به دلیل حضور مردم جرئت نزدیک شدن به ما را ندارد.
وی در ادامه با اشاره به توطئه دشمن در عراق و لبنان گفت: در شرایطی که این کشور‌ها را به خاطر ما به‌هم می‌ریزند، ما نباید طوری برنامه را اجرا کنیم که خودمان به سیبل دشمن تبدیل شویم.

در مشهد مشکلی نداشتیم
به گفته نماینده، ولی فقیه در استان، شهر مشهد نسبت به تمام کشور وضعیت استثنایی دارد، اما خوشبختانه با عنایت خاصه امام رضا (ع) مشکلی به وجود نیامد و هیچ ضایعه، خسارت، کشتار یا مجروح نداشت.
آیت‌ا... علم‌الهدی با اشاره به اینکه ناآرامی‌ها بیشتر در شهر‌های حاشیه‌ای به وجود آمد، اظهار کرد: در این مناطق مردم دچار مشکلات معیشتی بیشتری بودند و خواستند به شرایط موجود اعتراض کنند، اما دشمن بر موج اعتراض آن‌ها سوار شد و جنایات توجیه‌ناپذیری انجام داد. وی ۲ عامل هماهنگی و وحدت بین نیرو‌های امنیتی و قضایی و حضور مردم در صحنه را علت این موفقیت دانست و افزود: رمز موفقیت مشهد، آمادگی مردم بود که امیدواریم این آمادگی در همه بحران‌ها و مشکلات وجود داشته باشد. همچنین مجاهدت و هماهنگی نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی که با بصیرت و مجاهدانه وارد عرصه شدند و با مدیریت عمل کردند، عامل دیگر جلوگیری از بروز مشکل بود.

۴۰۰ نفر در مشهد دستگیر شدند
«حدود ۴۰۰ نفر را به‌عنوان آشوبگر دستگیر کردند، ولی وقتی دیدند بخشی از آنان جوانان و نوجوانان ناآگاه هستند، ۹۰ درصد آن‌ها را همان شب آزاد کردند و با بصیرت، عوامل دشمن را در آن جمعیت شناسایی کردند.» آیت‌ا... علم‌الهدی با بیان این خبر، اشرار را ۲ دسته اعلام کرد و افزود: دسته اول عامل دشمن شدند و در شهر‌ها خراب‌کاری کردند، اما دسته دوم آدم‌های فرصت‌طلبی هستند که با گران شدن بنزین کالا‌های خود را گران کردند که این افراد ناخواسته و ندانسته پیاده‌نظام آمریکا هستند.
امام‌جمعه ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان در راستای مقابله با این اشرار نیز با جدیت، دقت و مجاهده کامل عمل کنند و نگذارند معیشت بر فقرا و قشر آسیب‌پذیر تنگ شود.

روش نادرست در اجرای تصمیم درست زمینه اعتراض را فراهم می‌کند
فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان‌رضوی نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهــــد گفت: مسئولان اقتصادی باید کار جهادی به‌ویژه در کنترل قیمت‌ها داشته باشند و اگر در این بخش غفلت کنیم، دشمن ضربه خواهد زد.
به گفته سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری، بخشی از بحث‌های حوزه اقتصادی طبیعی است، اما بخشی از آن به دست عوامل دشمن رقم می‌خورد و باید با نظارت و تدبیر، تصمیمات درست در این حوزه گرفته شود.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه تهدیدات امنیتی از تهدیدات جدی نظام اسلامی است، اظهار کرد: دشمن با تحریم، فشار اقتصادی، به هم ریختن زندگی مردم و ایجاد گرفتاری معیشتی، قصد سست کردن ارتباط مردم با نظام را دارد و عوامل خود را درون کشور سامان‌دهی کرده و منتظر فرصت برای ایجاد ناامنی است.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه نگران گروه‌های سلطنت طلب نیستیم و نظام از عهده آن‌ها برمی‌آید، گفت: دشمن می‌خواهد زمینه اعتراض مردمی را فراهم کند، ولی نمی‌داند باوجود گرفتاری‌های موجود در زمینه معیشت و اقتصاد، جوهره این نظام مردمی و معنوی است.
به گفته نظری، مردم به تصمیمات معترض هستند، نه به نظام و انقلاب؛ مردم می‌دانند اگر اشکالی هست، مربوط به ماهیت و جوهره نظام نیست، اما گاهی خودمان با روش نادرست در اجرای یک تصمیم درست، زمینه را برای دشمن فراهم می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->