آغاز کاشت ۳ میلیون بوته گل فصلی تابستانه در مشهد ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی، در منطقه ۳ مشهد فردا به بهره‌برداری رسمی می‌رسد ساعات کاری جدید کارکنان شهرداری مشهد اعلام شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کاری ادارات مشهد از فردا (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) + جزئیات ساعت ارائه خدمات قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد تغییر کرد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی بازخوانی انتصاب‌های انجام شده از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در خراسان| احکام امام (ره) برای مشهد هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد
سرخط خبرها

گردشگر سلامت در مشهد؛ از دیروز تا آینده

  • کد خبر: ۹۷۵۱۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
گردشگر سلامت در مشهد؛ از دیروز تا آینده
یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری، حوزه سلامت به‌ویژه گردشگری درمان است که متقاضیان آن حاضرند برای دریافت این خدمات، مرز‌های بین‌المللی را بپیمایند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گردشگری یکی از صنایع بزرگ جهان است که درآمد ارزی حاصل از آن در کشور‌های متعددی توانسته است جایگزین صادرات مواد اولیه خام شود. از‌این‌رو پیش‌بینی شده بود تا سال ۲۰۲۰ صنعت گردشگری به سودآورترین صنعت جهان تبدیل شود. یکی از شاخه‌های مهم این صنعت، گردشگری سلامت به‌ویژه گردشگری درمان است که متقاضیان آن حاضرند برای دریافت این خدمات، مرز‌های بین‌المللی را بپیمایند.

حجم گردشگری سلامت جهان در سال ۲۰۱۷ با رشد ۶.۵‌درصدی به ۶۴۰ میلیارد دلار رسید که پیش‌بینی می‌شد این رقم در سال ۲۰۲۲ به عدد ۹۱۹‌میلیارد دلار برسد. در‌این میان پدیده گردشگری درمانی شکلی پر‌اهمیت و با‌منفعت به خود گرفته و سهم یش از صدمیلیارد‌دلاری را در جهان به خود اختصاص داده است.

متأسفانه تاکنون سهم کشور ما از گردشگری درمانی حدود ۳۰۰‌هزار نفر با درآمدی کمتر از یک‌میلیارد دلار بوده است، در‌صورتی‌که طبق برنامه‌های توسعه در افق ۱۴۰۰، ایران باید بتواند هر سال ۵۵۰‌هزار گردشگر درمانی جذب کند و از این راه ۱۴۰ تا ۱۸۰‌هزار شغل پدید آورد و درآمدی بیش از دومیلیارد دلار کسب کند.

بر اساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله، ایران باید تا سال ۱۴۰۴ در زمینه گردشگری در منطقه به رتبه برتر برسد؛ یعنی بیست‌میلیون گردشگر بین‌المللی ورودی و ۱۵‌میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشد. حال وضعیت مشهد در صنعت گردشگری درمانی را بررسی می‌کنیم.

گردشگر سلامت در مشهد؛ از دیروز تا آینده

گردشگر سلامت در مشهد؛ از دیروز تا آینده

گردشگر سلامت در مشهد؛ از دیروز تا آینده

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->