سرخط خبرها

حاشیه‌های یک شکستِ مالدیوی در لیگ برتر فوتبال بانوان!

  • کد خبر: ۹۸۳۹۸
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
حاشیه‌های یک شکستِ مالدیوی در لیگ برتر فوتبال بانوان!
از انتشار شماره‌حساب باشگاه برای کمک مالی تا تقبل اسکان و تغذیه به‌وسیله حریف حواشی ریز و درشتی بوده که در هفته جاری لیگ برتر فوتبال بانوان را تحت الشعاع قرار داده است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هفته هشتم لیگ‌برتر فوتبال بانوان با نتیجه عجیبی همراه بود و خاطره دیدار تیم‌ملی مردان مقابل مالدیو در مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۸ را زنده کرد. تیم خاتون بم نیز این هفته همچون تیم‌ملی توانست در یک بازی هفده گل به حریف بزند و تیم ملی‌پوشان شهرکرد با نتیجه ۱۷ بر ۰ از این تیم شکست خورد. زهرا قنبری، مهاجم خاتون بم، حتی از کریم باقری در سال ۱۳۷۶ که هفت گل به مالدیو زد، فراتر رفت و ۱۰ گل این بازی را به‌تن‌هایی به‌ثمر رساند.

حاشیه‌های شکست مالدیوی

این بازی، اما در مستطیل سبز تمام نشد و حواشی آن همچنان ادامه دارد. این شکست سنگین باعث انتقاد برخی مسئولان شهر تیم بازنده شد و عده‌ای نیز به تمسخر و مالدیو خواندن این تیم پرداختند، اما پشت این نتیجه دلایل مختلفی وجود دارد که دیده نشده است. باشگاه ملی‌پوشان شهرکرد فصل گذشته از لیگ دسته‌یک به لیگ‌برتر صعود کرد، اما این صعود درحالی رقم خورد که این تیم بازیکنان لیگ‌برتری‌اش را در مقطعی کوتاه به خدمت گرفت و توانست با درخشش این بازیکنان به لیگ‌برتر صعود کند. سپس در ادامه راه دیگر توان جذب این بازیکنان در فصل جدید لیگ‌برتر را نداشت و با بازیکنانی جوان و کم‌تجربه راهی مسابقات شد.

انتشار شماره کارت برای کمک

سه روز پیش از اعزام این تیم به بم، در صفحه اینستاگرامی این باشگاه پستی منتشر شد که در آن از وضعیت بد مالی و نبود حمایت مسئولان گفته و اعلام شد که بیرون از استان وضعیت اسکان و تغذیه در بم را فراهم کرده‌اند و حالا با مشکل رفت‌وآمد برای این سفر روبه‌رو هستند. سپس شماره شبای باشگاه و شماره‌کارت باشگاه را منتشر و بیان کردند که هرکسی می‌تواند به تیم بانوان کمک و این تیم را در این سفر حمایت کند. اتفاقی که در لیگ‌برتر کمتر دیده شده است. آن‌طور که در صفحه این باشگاه اعلام شده، در جلسه رسمی استانداری کمک به این تیم مقرر شده است، اما در ادامه حامیان به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند.

بیانیه باشگاه ملی‌پوشان شهرکرد

باشگاه ملی‌پوشان شهرکرد بعد از این شکست و حواشی ایجادشده از طرف مدیریت، کادرفنی و بازیکنان، در بیانیه‌ای نوشت: هیچ نظر و انتقاد منفی که تیم را از هدفش دور کند، نمی‌پذیریم، آن‌هم وقتی که از این تیم حمایتی نمی‌کنید. این نظر‌ها مغرضانه است و تخصصی نیست و نمی‌تواند این تیم را به چالش بکشد. دوباره با همه توان شروع می‌کنیم، فقط از مسئولان خواهش می‌کنیم به این تیم امید داشته باشند و حمایت کنند.

در این پست، درباره بخشی از دلایل ناکامی این تیم گفته شد که ملی‌پوشان شهرکرد از بدو ورود به لیگ‌برتر بدون حامی مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو شد. آن‌ها گفته‌اند که به‌ویژه در یک‌ماه گذشته زمین تمرین نداشته‌اند، خبری از تغذیه مناسب برای بازیکنان نبوده است، وسایل رفت‌و‌آمد به مسابقات ندارند و حتی یک بازیکن باتجربه لیگ‌برتری در تیم وجود ندارد. میانگین سنی این تیم ۵/۱۹ سال است که جوان‌ترین تیم لیگ می‌شود و درنهایت در هفت ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

در ادامه به این اشاره شده است هزینه اسکان و تغذیه تیم ملی‌پوشان شهرکرد در هفته هشتم را که در زمین حریف برگزار شد، باشگاه خاتون بم متقبل شد. با وجود اینکه اگر تیم شهرکرد از رویارویی با تیم بم انصراف می‌داد و به این شهر سفر نمی‌کرد، باخت انضباطی ۳ بر ۰ برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شد. بااین‌حال، این تیم ترجیح داد با همه مشکلاتش در این دیدار حاضر شود. گفته شده است آن‌ها ساعت ۲ بامداد جمعه با اتوبوس به بم رسیده‌اند و ساعت ۱۱ نیز در زمین مسابقه و ورزشگاه فجر بم حاضر شده‌اند.

این باشگاه گفته است که چهار سال برای صعود به لیگ‌برتر تلاش کرده‌اند؛ برخی بازیکنان حتی هزینه آمدن سر تمرین را هم نداشته‌اند، اما در این مدت هفت‌ماهه هیچ مسئولی این تیم را ندیده است و هزینه‌ای برای این تیم نشده است. درنهایت نیز تصاویری از تمرین دختران در زمین چمن پوشیده از برف پیش از بازی با بم را منتشر کردند.

جعفری: تیم شهرکرد جسور و نترس بود

مرضیه جعفری، سرمربی تیم فوتبال بانوان خاتون بم، بعد از برتری پرگل ۱۷ بر ۰ تیمش مقابل بانوان شهرکرد نیز به‌نوعی از تیم مقابل دفاع کرد و گفت: شهرکرد تیمی جوان بود، اما بسیار جسور فوتبال بازی می‌کرد و نترس بودند. درعین‌حال، به‌دلیل کم‌تجربه و جوان‌بودن بازیکنان تیم شهرکرد، ما بازی را در اختیار داشتیم و توانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم و به نتیجه پرگل دست پیدا کنیم.

او افزود: من برای تیم شهرکرد آینده خوبی می‌بینم، چون تیمی است که فوتبال بازی می‌کند و فکر می‌کنم اگر مسئولان آن شهر از آن‌ها حمایت کنند، می‌توانند در سال‌های آینده حرفی برای گفتن داشته باشد. سرمربی تیم فوتبال بانوان خاتون بم با تعریف از تیم شهرکرد اظهار کرد: بازیکنان این تیم بااخلاق‌اند و فقط به فکر فوتبال بودند و ما هیچ تنشی در این بازی نداشتیم و ضدفوتبال ندیدیم. برای من چنین تیمی جالب بود و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم این تیم را در سال‌های آینده هم ببینم و مسئولان شهرشان از آن‌ها حمایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->