نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم
سرخط خبرها

شایستگان ملی‌پوش در تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا!

  • کد خبر: ۹۸۶۵۵
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
شایستگان ملی‌پوش در تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا!
بررسی عملکرد فنی دلیرزهان و خواجه‌زاده، ۲ ستاره مشهدی که اولین‌بار است به تیم‌ملی بسکتبال دعوت می‌شوند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی بسکتبال ایران حالا چند روزی است که تمریناتش را برای حضور در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۳ آغاز کرده و حضور ۲ چهره مشهدی در این تمرینات بار دیگر جامعه بسکتبال استان را به روز‌های خوش این رشته ورزشی در این خطه امیدوار کرده است. نوید خواجه‌زاده و احسان دلیرزهان، دو مشهدی تیم‌های آویژه صنعت پارسا و نفت آبادان، در شرایطی از سوی مصطفی هاشمی به تیم‌ملی دعوت شدند که پیش از آن‌ها در سال‌های قبل ستاره‌هایی، چون روزبه ارغوان، حامد آفاق، حامد حسین‌زاده و... به‌عنوان مشهدی‌های تیم‌ملی توانسته بودند حضوری خوب و مؤثر در آوردگاه‌های بین‌المللی داشته باشند.

دو بازیکن جوان ۲۲ و ۲۳ ساله‌ای که حالا بعد از طی‌کردن مراحل پیشرفت و حضور در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف، بالاخره خودشان را به لانگ‌لیست تیم‌ملی اصلی رساندند تا فرصت حضور در پنجره انتخابی جام‌جهانی و پوشیدن رسمی پیراهن تیم‌ملی را داشته باشند. خواجه‌زاده و دلیرزهان در فصل کنونی لیگ‌برتر چه عملکردی در تیم‌هایشان داشتند که به چشم مصطفی هاشمی آمد؟

خواجه‌زاده؛ ستاره سریع و زهردار

نوید خواجه‌زاده، شوتینگ فوروارد آویژه صنعت پارسای مشهد، تا اینجای لیگ‌برتر بسکتبال ستاره تیمش بوده است؛ ستاره‌ای که درست همچون ویژگی‌های پستی که بازی می‌کند، به تو می‌زند، خودش را به سبد می‌رساند و با رقص دل‌نشین پروازهایش، تیمش را به امتیاز می‌رساند. بازیکنی که در منطقه رنگی مهارناپذیر است و همین ویژگی او دوبار شاگردان سرمربی تیم‌ملی مصطفی هاشمی را در نبرد‌های آویژه صنعت با مهرام آن‌قدر آزار داد تا هم دو پیروزی غول‌کشانه به‌حساب مشهدی‌ها ثبت شود و هم عملکردش چشم سرمربی تیم‌ملی را بگیرد.

آمار و عملکرد نوید

شماره سیزده آویژه از قدیم این شماره را به‌تن می‌کند و گویی نحسی سیزده برای او خوش‌یمنی موفقیت است. جوان ۲۳ ساله مشهدی در این فصل و در همه بازی‌ها تا اینجا برای آویژه بازی کرده است. شمار جمع دقایق حضور او در میدان برای تیم مشهدی به ۴۹۶ دقیقه می‌رسد. بیشترین حضور نوید در بازی چهل‌دقیقه‌ای به میزان ۳۷ دقیقه و کمترین زمان حضورش ۲۶ دقیقه بوده است.

ستاره مشهدی آویژه ۲۶۲ امتیاز برای تیمش تا اینجای فصل به‌دست آورده است. او در این بخش دوبار بازیکن ۲۴ امتیازی تیمش در میدان بوده و یک‌بار هم فقط پنج امتیاز برای تیمش گرفته که نتیجه آن شاخص عملکردی صفر برای این بازیکن بوده است! خواجه‌زاده در شاخص عملکردی هر بازی آماری خوب از خودش برجا گذاشته و در ۲۵ درصد بازی‌ها توانسته است شاخصی عالی برای خودش و اعدادی مانند ۲۴، ۲۳ و ۲۲ را ثبت کند. البته از بدی شانس خواجه‌زاده در هیچ‌کدام از این بازی‌ها او بهترین شاخص عملکردی زمین را نداشته و بازیکن دیگری بهترین بازیکن میدان بوده است.

رقبای جدی ستاره آویژه در تیم‌ملی

ستاره تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا برای رسیدن به ترکیب تیم‌ملی راهی سخت در پیش دارد. او در این مسیر باید با ستاره‌هایی بجنگد که نه‌تن‌ها در این پست از او اسم‌ورسم‌دارتر و باتجربه‌ترند، بلکه الحق‌والانصاف آماری بهتر هم از خودشان در طول رقابت‌های باشگاهی فصل برجا گذاشتند. محمد جمشیدی، میثم رضایی‌فر و سعید داورپناه، بازیکنان هم‌پست نوید خواجه‌زاده در تیم‌ملی هستند که برای قرارگرفتن در فهرست نهایی مصطفی هاشمی با او می‌جنگند.

دلیرزهان؛ مغز متفکر، مربی درون زمین

احسان دلیرزهان، فرزند خانواده بسکتبالی دلیرزهان‌ها، درحالی به تیم‌ملی دعوت شده که برادر بزرگ‌ترش، وحید، امسال با او در تیم نفت آبادان هم‌بازی است. شماره پنج زردپوشان نفتی فصلی رؤیایی را در این تیم سپری کرد. او به‌عنوان بازیکن گارد رأس تیم که بسیاری، بازیکن این پست را مربی درون زمین می‌نامند، این فصل توانست از ستاره‌های تیمش باشد. دلیرزهان با ایجاد موقعیت امتیازآوری برای بازیکنان دیگر بار‌ها نفت را در موقعیت موفقیت قرار داد. البته ستاره مشهدی تیم آبادانی در این مسیر مشکلی جدی داشت و آن‌هم اینکه بازیکنان معمولی نفت ۱۴۰۰ آن‌چنان که بایدوشاید تلاش‌های او را به سبد نمی‌رساندند تا نفت نتواند در لیگ‌برتر امسال نتایج درخوری بگیرد.

آمار و عملکرد دلیر احسان

بازیکن مشهدی نفت آبادان امسال دوونیم فصل متفاوت را داشت. دلیرزهان در نیم‌فصل اول دور نخست مسابقات عملکرد چندان خوبی از خودش برجا نگذاشت و جزو بازیکنان ضعیف نفت بود. دلیرزهان در بیشتر بازی‌های دور رفت شاخص عملکردی بدی را از خودش برجا گذاشت و اعدادی مانند ۵، ۶، ۳ و حتی صفر را پیش نام خودش ثبت کرد!

با وجود این، دلیرزهان در دو بازی از نیم‌فصل اول عملکردی شگفت‌انگیز داشت. او برابر خانه بسکتبال خوزستان بهترین بازیکن زمین شد و شاخص عملکردی ۳۲ را به نام خودش ثبت کرد. دلیرزهان برابر مس کرمان هم بهترین بازیکن میدان نشد، اما شاخص عملکردی ۲۶ را برای خودش ثبت کرد تا سومین بازیکن برتر میدان و بهترین تیمش باشد.

ستاره مشهدی در بازی با شهرداری گرگان مصدوم شد و دیدار مقابل نیروی زمینی در شروع دور برگشت را از دست داد؛ مصدومیتی که گویا برای او خوش‌یمن بود و دلیرزهان بعد از آن در نیم‌فصل دوم یک‌باره ستاره تیمش شد. او در همه بازی‌های بعد همواره شاخص عملکردی درخشانی از خودش برجا گذاشت و هر بازی اعدادی، چون ۱۶، ۱۸، ۱۰، ۱۲ و... را جلو نام خودش ثبت کرد. دلیرزهان در مجموع بازی‌های لیگ‌برتر تا اینجا برای نفت ۴۴۴ دقیقه بازی کرده است که بیشترین میزان حضورش در زمین در طول یک بازی ۳۹ دقیقه و کمترینش در دیدار مقابل شهرداری گرگان بود که مصدوم شد و فقط دوازده دقیقه بازی کرد. بازیکن مشهدی تیم‌ملی ۲۷۶ امتیاز برای تیمش در این فصل به‌دست آورده است.

رقبای جدی ستاره نفت در تیم‌ملی

مشهدی ۲۲ ساله باشگاه نفت آبادان برای پوشیدن پیراهن تیم‌ملی در بازی‌های پنجره انتخابی جام‌جهانی رقبای سرسختی دارد. او که در پست حساسی هم بازی می‌کند، مهدی کامرانی، سینا واحدی، جلال مرادپور، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی را پیش‌روی خودش می‌بیند. ستاره‌‎هایی که بازی‌کردن در حضور آن‌ها دست‌کم روی کاغذ بعید به‌نظر می‌رسد، اما دلیرزهان امیدوار است به‌لطف درخشش این فصلش به چشم هاشمی بیاید و به میدان برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->