استاندار خراسان رضوی: اتاق بازرگانی خاستگاه تصمیم‌سازی اقتصاد استان است پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روند بازار طلا و سکه کاهشی است؟ پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | بی‌اعتنایی بازار سهام به اصلاحیه مالیاتی واریز ۸ میلیون تومان حج به حساب چه زائرانی بوده است؟ ریزش قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز | کدام خودرو ۷۰میلیون تومان پایین آمد؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان واریز مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد | اعلام جزییات واریز سود سهام‌عدالت متوفیان ماجرای خرید و فروش کارتن‌ لوازم خانگی کره‌ای با قیمت‌های میلیونی چیست؟ قیمت شکر افزایش یافت (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش ۴ تن طلا در ۲۵حراج | نیم تن طلا امروز فروخته شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) طرح فروش محصولات سایپا از روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز می‌شود + جزئیات رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: حدود ۲۰۰ واحد صنفی طلا فروش همچنان پلمب هستند الزامات حضور موثر ایران در آینده بازار و اقتصاد افغانستان خام‌فروشی؛ سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد
سرخط خبرها

مشروح تنظیم بازار سه کالای برنج، گوشت و مرغ در خراسان رضوی در آستانه سال جدید

  • کد خبر: ۹۸۷۳۸
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مشروح تنظیم بازار سه کالای برنج، گوشت و مرغ در خراسان رضوی در آستانه سال جدید
مدیر نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، طرح تنظیم بازار سه کالای برنج، گوشت و مرغ را شرح داد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، ناصر شعربافیان، مدیر نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در تشریح تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله برنج، مرغ و گوشت در استان گفت: در کشور حدود ۵۰درصد برنج مصرفی خانوار از محل تولیدات داخل و حدود۵۰درصد از واردات تأمین می‌شود. قیمت انواع برنجی که دولت و بخش خصوصی وارد می‌کنند، در بازار نوسان کمتری دارد و به‌عنوان رقیبی در تعادل قیمت انواع برنج ایرانی باکیفیت مشابه، نقشی مؤثر دارد.

به‌گفته وی، حدود ۸درصد مصرف برنج خانوار در کشور از نوع اعلا و ممتاز مثل دم‌سیاه و طارم است که از نظر کیفیت هیچ یک از برنج‌های وارداتی نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند. این گروه برنج مرغوب ایرانی افزایش قیمت بیشتر داشته است که یکی از دلایل آن کاهش تولید و ‌برداشت محصول در امسال به‌دلیل خشک‌سالی و کشت جایگزین اعلام می‌شود.

مجوز توزیع ۳هزار تن برنج خارجی در خراسان رضوی گرفته شده است

این مقام مسئول گفت: شرکت بازرگانی دولتی با ذخیره‌سازی مطمئن و کافی انواع برنج‌های وارداتی در انبارهای کشور و توزیع گسترده آن در هفته گذشته و روزهای آینده، تلاش می‌کند عرضه را به فراوانی برساند و سبب تعادل قیمت شود. در خراسان رضوی مجوز توزیع ۳هزار تن انواع برنج پاکستانی، هندی و تایلندی گرفته شده است که مراحل توزیع فروشگاهی آن در شبکه مویرگی استان درحال انجام است و هیچ‌گونه کمبودی دراین‌زمینه وجود ندارد.

توزیع گوشت قرمز با خودرو سردخانه‌دار در مراکز پرمصرف شهر

مدیر نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین برای تنظیم بازار گوشت قرمز در کشور، شرکت پشتیبانی امور دام مسئولیت خرید دام زنده، کشتار و ذخیره‌سازی در محل سردخانه‌ها را در ایام مناسب از طریق قرارداد با تشکل‌های دامداری و دام‌پروری برعهده دارد. به علاوه آن، شرکت در مقاطعی گوشت وارد و ذخیره‌سازی می‌کند.
شعربافیان یادآور شد: اکنون اداره کل پشتیبانی امور دام استان درحال دریافت مجوز توزیع گوشت موجود با قیمت مصوب است.

حل مشکلات حوزه گوشت و دام، با واردات

مدیر نظارت بر بازار جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: افزایش قیمت دام زنده در این فصل که زمان پرواربندی برای شب عید است و کمتر برای کشتار روز عرضه می‌شود، سبب افزایش قیمت گوشت شده است. جهاد کشاورزی استان با تشکیل کمیته فنی و سامان‌دهی گوشت تلاش می‌کند مسائل و مشکلات تأمین واردات و عرضه را بررسی و پیگیری کند.
وی گفت: همچنین، بازرسی و نظارت اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی و اتاق اصناف مشهد در خرده‌فروشی‌ها، تخلفات احتمالی گران‌فروشی یا تقلب و کم‌فروشی را پیگیری می‌کند. مدیریت نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی نیز موضوعات مرتبط با دام و گوشت در عمده‌فروشی‌ها و کشتارگاه‌ها را بررسی می‌کند. برای ایام عید توزیع گوشت قرمز با خودرو سردخانه‌دار در مراکز پرمصرف شهر به‌صورت مستقیم پیش‌بینی شده است.

متوسط قیمت فروش گوشت مرغ در استان با قیمت مصوب برابر است

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی استان با اشاره به وضعیت توزیع گوشت مرغ گفت: قیمت مصوب گوشت مرغ هر کیلوگرم ۳۱هزار تومان است که به‌دلیل جوجه‌ریزی مناسب در دی و عرضه فراوان مرغ آماده کشتار، متوسط قیمت فروش گوشت مرغ در استان با قیمت مصوب برابر است. همچنین، ذخایر گوشت مرغ خریده‌شده از سوی پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان بسیار خوب بوده است. این ذخیره برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به‌صورت ویژه و گسترده فروخته خواهد شد.

تخلف ۷۰۰میلیون تومانی عمده‌فروشان سیب زمینی

شعربافیان درباره بازار سیب‌زمینی که در چند روز گذشته آشفته بود، گفت: باتوجه‌به تغییرات افزایش قیمت سیب‌زمینی در روزهای گذشته، دولت ۱۰۰هزار تن واردات سیب‌زمینی با قید فوریت در دستورکار دارد. به علاوه، سازمان تعاونی روستایی کشور سیب‌زمینی را به قیمت هر کیلو ۹۸۰۰تومان از طریق سامانه فروش اینترنتی بازرگام توزیع کرده است.
بازرسان و ناظران استان با محوریت انبارها و سردخانه‌ها، با هرگونه احتکار سیب‌زمینی یا گران‌فروشی برخورد می‌کنند که در مشهد بازرسان جهاد کشاورزی مشهد سه پرونده برای عمده‌فروشان سیب‌زمینی با تخلف حدود ۷۰۰میلیون تومان تنظیم کرده و به تعزیرات حکومتی ارجاع کرده‌اند. همچنین، بازرسان اتاق اصناف و بسیج اصناف در خرده‌فروشی‌ها با تخلفات احتمالی برخورد می‌کنند که در این راستا، حدود ۱۸۰پر‌ونده در استان تشکیل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->