معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

گزارشی از آخرین روز نوزدهمین دوره فیلم فجر مشهد

  • کد خبر: ۹۸۸۸۵
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
گزارشی از آخرین روز نوزدهمین دوره فیلم فجر مشهد
نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر بعد از هشت روز به کار خود پایان داد. این دوره در ابتدا قرار بود از ۲۲ فیلم جشنواره تنها ۱۶ اثر در مشهد به نمایش گذاشته شود، اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت تعداد فیلم‌های به نمایش درآمده در مشهد به ۱۹ فیلم رسید.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر بعد از هشت روز به کار خود پایان داد. این دوره در ابتدا قرار بود از ۲۲ فیلم جشنواره تنها ۱۶ اثر در مشهد به نمایش گذاشته شود، اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت سه فیلم «بی‌مادر»، «نمور» و «درب» به این ۱۶ اثر اضافه شدند تا تعداد فیلم‌های به نمایش درآمده در مشهد به ۱۹ فیلم برسد. «نگهبان شب»، «علف زار» و «۲۸۸۸» سه اثری بودند که از میان ۲۲ فیلم جشنواره فجر امکان نمایششان در مشهد میسر نشد، اما در میان فیلم‌های که در سینما‌ها اکران شدند «ملاقات خصوصی» و «مرد بازنده» با استقبال بیشتر تماشاگران روبه‌رو شدند و در چندین سیانس در سینما‌های مختلف روی پرده رفتند. از نکات جالب توجه نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر هم می‌توان به برگزاری رویداد‌های جنبی از جمله برگزاری هرشب نشست‌های نقد و بررسی آثار در سینما هویزه اشاره کرد که با استقبال مخاطبان هم روبه‌رو شد. در ادامه نگاهی داریم به اتفاقات دو روز پایانی جشنواره.

سیانس‌های فوق‌العاده برای «شادروان»

در هفتمین روز از نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مصادف با ۲۱ بهمن تغییرات ناگهانی در برخی از سینما‌ها رخ داد. براین اساس سینما سیمرغ درحالی که قرار بود پنجشنبه فقط فیلم «ملاقات خصوصی» را در ساعت ۱۹:۳۰ اکران کند. یک سیانس دیگر هم اضافه کرد و در ساعت ۱۷:۳۰ فیلم «خائن‌کشی» آخرین ساخته مسعود کیمیایی را روی پرده برد. همچنین سینما گلشن که یک تک سیانس برای فیلم «شادروان» در ساعت ۱۹:۳۰ در نظرگرفته بود به دلیل استقبال تماشاگران در ساعت ۲۲ برای این اثر سیانس فوق‌العاده گذاشت که البته بلیت‌فروشی در گیشه سینما صورت گرفت. «شادروان» در سینمااطلس هم در دو سیانس‌۱۹:۳۰ و ۲۲ اکران شد که البته پیش از این در برنامه‌های سینمااطلس سیانس فوق‌العاده این فیلم اعلام شده بود.

دیگر سینما‌هایی که در هفتمین روز جشنواره، «شادروان» را اکران کردند سینما‌های ویلاژتوریست، هویزه، آفریقا، برفی و پارک‌بازار بودند. این فیلم که رگه‌هایی از کمدی هم در داستانش داشت شاید تنها فیلم جشنواره بود که در دقایقی باعث خنده و لبخند مخاطبان شد. «برف آخر» دیگر فیلمی بود که پنجشنبه ۲۱ بهمن روی پرده سینما‌های مشهد رفت. ویلاژتوریست، هویزه، آفریقا و پارک بازار سینما‌های نمایش‌دهنده این فیلم بودند که با استقبال نسبی تماشاگران روبه‌رو شد. همچنین در روز هفتم جشنواره فیلم «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان هم در یک تک‌سیانس ساعت ۱۷:۳۰ در سینمااطلس روی پرده رفت.

اکران ۲ فیلم جدید در روز پایانی

در روز پایانی نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «مرد بازنده» و «شادروان» در ساعات ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سینما سیمرغ روی پرده رفتند که هردو جزو فیلم‌ها مورد علاقه تماشاگران در این دوره بودند. فیلم «دسته دختران» ساخته منیره قیدی هم برای اولین‌بار در هشت روز جشنواره فیلم فجر مشهد، جمعه ۲۲ بهمن ساعت ۱۷:۳۰ در سینما‌های ویلاژتوریست، هویزه، آفریقا، پارک‌بازار به نمایش درآمد. فیلمی که قصه زنان جنگ بود. «شهرک» با بازی ساعد سهیلی دیگر فیلمی بود که روز گذشته نخستین اکرانش در جشنواره را پشت سرگذاشت. این فیلم ساعت ۱۹:۳۰ در سینما‌های ویلاژتوریست، هویزه، آفریقا، برفی، گلشن، پارک‌بازار و اطلس روی پرده رفت. اطلس علاوه بر «شهرک» در آخرین روز جشنواره در دو سیانس ۱۷:۳۰ و ۲۲ هم فیلم «بی‌رویا» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

 

 
معرفی فیلم «دسته دختران» منیر قیدی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->