تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درآمد فرزندان شاغل خانوار نباید منجر به قطع یارانه سرپرست خانواده شود

  • کد خبر: ۹۸۹۵۴
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
درآمد فرزندان شاغل خانوار نباید منجر به قطع یارانه سرپرست خانواده شود
عضو هیات رئیسه مجلس بر لزوم رسیدگی به مسائل خانوار‌ها وافرادی که هنوز مشمول یارانه نقدی و معیشتی نیستند یا به اشتباه یارانه شان قطع شده است، تاکید کرد و گفت: درآمد فرزندان شاغل یک خانوار نباید منجر به قطع یارانه پدر و مادر بازنشسته خانواده با درآمد محدود شود.

به گزارش شهرآرانیوز، روح الله متفکرآزاد بر ضرورت تقویت معیشت خانوار‌ها تاکید کرد و گفت: در هر صورت یکی از ضرورت‌های اولویت دار جامعه بحث حل مشکلات اقتصادی خانوار‌ها است.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر رشد تورم باعث شده حتی خانوار‌ها با درآمد متوسط نیز برای تامین معیشت با مشکل روبرو شوند.

متفکرآزاد تصریح کرد: بدیهی است برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه باید مجموعه سیاست‌های اقتصادی هماهنگ مورد توجه قرار بگیرد بطور مثال اگر تدبیری برای هزینه تامین مسکن خانوار‌ها شود و نرخ تورم در بخش‌های مختلف نیز مهار شود طبیعتا سطح رفاه خانوار ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: دربحث یارانه‌ها نیز باید توجه کرد میزان یارانه در سال‌های اخیر با توجه به رشد تورم بسیار کم ارزش شده و نکته قابل تامل این است که حتی به اشتباه همین یارانه محدود برخی خانوا‌های از لحاظ درآمدی ضعیف و متوسط و حتی بدون درآمد پرداخت نشده و حتی بعضا قطع شده است بنابراین لحاظ ملاک پرداخت یارانه نباید محدود به درآمد شود چرا که ممکن است برخی میلیارد‌ها تومان دارایی و املاک داشته باشند و همچنان یارانه دریافت کنند، اما ممکن است به یک زوج کارمند و کارگر به دلیل دریافت دو حقوق، یارانه معیشتی و نقدی پرداخت نشود.

متفکرآزاد با اشاره به اینکه یارانه نقدی برخی خانوار‌های متوسط و ضعیف در سال‌های گذشته به اشتباه قطع شده است، ادامه داد: باید به شاخص‌ها و مولفه‌های پرداخت یارانه توجه کرد بطور مثال ممکن است فرزندان مجرد یک خانواده بعد از طی شدن مراحل دشوار، شغلی با درآمد محدود داشته باشند و طبیعتا امکان دارد برای ازدواج و آینده درآمد مختصرشان را پس انداز کنند، اما بعضا شنیده می‌شود به دلیل محاسبه مجموع درآمد خانوار، حتی یارانه جزئی پدر و مادر خانوار که سرپرست خانواده محسوب می‌شوند نیز قطع شده است که غیرقابل پذیرش است.

وی ادامه داد: از سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخواست دارم در تقویت بانک‌های اطلاعاتی دقت بیشتری داشته باشد چرا که حتی برخی از افراد جامعه هیچ درآمدی، حتی یارانه مختصر نیز ندارند بطور مثال برخی حتی حساب بانکی برای دریافت یارانه جزئی را ندارند بنابراین سازمان‌های مسئول و مددکاری اجتماعی باید به این افراد محروم جامعه کمک کند تا حداقل یارانه نقدی و معیشتی دریافت کنند و طبیعتا درآینده باید میزان یارانه دهک‌های ضعیف جامعه به صورت هدفمند افزایش یابد.

متفکرآزاد یادآور شد: خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس ثبت نام برای سرپرست خانوار‌هایی که یارانه آن‌ها قطع شده را نیز در بودجه سال آینده امکانپذیر کرد و بر این اساس افراد مذکور می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنند تا بعد از بررسی مجدد، یارانه آن‌ها برقرار شود، البته امیدوارم به‌طور صحیح اجرا شود.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته باید در بحث یارانه ها، به صورت هوشمند و دقیق یارانه ثروتمندان حذف شود و با منابع حاصل، زمینه ارائه یارانه نقدی و معیشتی به اشخاص نیازمند فاقد یارانه، فراهم شود همچنین یارانه خانوار‌های ضعیف نیز تقویت شود و نباید فراموش کرد فارغ از بحث یارانه باید ثبات اقتصادی، رونق تولید و صادرات، تقویت پول ملی و تامین مسکن خانوار‌ها از اولویت‌ها باشد تا زمینه تقویت معیشت و رفاه خانوار‌ها بصورت اساسی فراهم شود.

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->