سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازنشستگان تامین اجتماعی: حقوق ما، کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد (۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۹۰۰۴
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
  • ۵۴
بازنشستگان تامین اجتماعی: حقوق ما، کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد (۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر پس گرفتن لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت سیزدهم در تاریخ ۷ بهمن سال جاری، گفت: «دولت نتوانست روی این لایحه بایستد، اما انتظار می‌رود که جایگزینی را برای آن ارائه کند.»

به گزارش شهرآرانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی (عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی) با بیان اینکه دولت در ۷ بهمن ماه لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را از مجلس پس گرفت، گفت: «دولت نتوانست بر روی این لایحه بایستد، اما انتظار می‌رود که جایگزینی را برای آن ارائه کند؛ البته صندوق‌های لشکری و کشوری از منابع دولت استفاده می‌کنند، اما در مورد تامین اجتماعی چنین وضعیتی را شاهد نیستیم.»

وی افزود: «جدا از اینکه انتظار می‌رود جایگزینی برای این لایحه ارائه شود، بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود را دارند. من در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با نفرات متعددی از بازنشستگان تامین اجتماعی مواجه شدم. درخواست آن‌ها این بود که حداقل‌های معیشتی‌مان حتما به گونه‌ای تامین شود.»

 

خبر فوری:مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی مشخص شد + جزئیات (۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

تدبیر برای بازنشستگان حداقلی‌بگیر

عضو هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه با توجه به نحوه نادرستی که سال گذشته در پیش گرفته شد، حتما باید پیش از پایان سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی تدبیری اندیشیده شود، گفت: «بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی به سبب نحوه اجرای همسان‌سازی با مشکلاتی مواجه شده‌اند که ضروری است در خصوص آن‌ها تا پیش از پایان سال تصمیم‌گیری شود. بازنشستگان می‌گویند که حداقل‌هایی که به ما پرداخت می‌شود، کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.»

حاجی دلیگانی افزود: «ضرورت دارد که دولت به نحوی تصمیم‌گیری کنند که شان بازنشسته‌ای که چند دهه کار کرده، حفظ شود. به نظر من دولت باید با توجه به شرایط زندگی بازنشستگان و کف حقوق آن‌ها اقداماتی را مدنظر قرار دهد تا بازنشستگان حالت شرمندگی نداشته باشند.»

تامین اجتماعی باید به تکلیف خود عمل کند

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مصوبه کمیسیون تلفیق برای واگذاری ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ می‌تواند منابع لازم برای کمک به بازنشستگان و افزایش مستمری آن‌ها را فراهم کند؟» گفت: «سازمان تامین اجتماعی باید به تکلیف خود در قبال بازنشستگان و اجرای قانون تامین اجتماعی عمل کند. بنابراین، این ۹۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و در عوض رد دیون سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود؛ البته این ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام است که سازمان می‌تواند آن‌ها را بفروشد و تامین نقدینگی کند، اما اجرای همسان‌سازی و افزایش مستمری بازنشستگان موضوعی جداگانه است که سازمان می‌تواند از محل این رد دیون هم استفاده کند.»

حاجی دلیگانی تصریح کرد: «اینگونه بگوییم دولت پولی را بدهد تا سازمان آن را برای افزایش مستمری بازنشستگان به مصرف برساند، باید توجه کنیم که نباید تحقق مورد دوم را به تحقق مورد اول مشروط کنیم؛ چراکه سازمان طبق قانون در قبال بازنشستگان خود تکالیفی دارد. در نتیجه برداشتی که به آن اشاره داشتم، درست نیست و تامین اجتماعی باید بر اساس تکلیفی که دارد، عمل کند.»

ترمیم مستمری بازنشستگان با حداکثر ظرفیت

وی در پاسخ به این پرسش که «چه انتظاری از جایگزین لایحه دائمی شدن همسان‌سازی دارید و آیا جایگزین آن، مانند لایحه اول، باید زمینه افزایش مستمری بازنشستگان تا ۹۰ درصد شاغلان را فراهم کند؟» گفت: «آن لایحه حالتی داشت که به اینجا رسید که دولت نتوانست بر رویش بایستد و در نهایت آن را پس گرفت، اما به نظر می‌رسد که باید با حداکثر ظرفیتی که وجود دارد، مستمری بازنشستگان ترمیم شود تا حداق‌های زندگی تامین شود.»

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که «در صورت ارائه لایحه جدید و الزام پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت، آیا واگذاری سهام در عوض بدهی دولت، می‌تواند مطلوب باشد؟» گفت: «سال ۱۴۰۰ گفتیم که دولت به جای واگذاری سهام، پول آن را پرداخت کند. از طرفی یک اشکال ۲ ماهه در تبادل سهام پیش آمد که عملا واگذاری سهام را قفل کرد. در نهایت در جلسه «سران سه قوا» مصوب شد که سهام به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود؛ البته اگر پول نقد پرداخت می‌شد، خیلی بهتر بود.»

حاجی دلیگانی افزود: «سازمان تامین اجتماعی این حق را دارد که مطالباتش را با پول نقد درخواست کند، اما لاجرم سازمان سهام را بپذیرد؛ چراکه سهام بهتر از این است که در هیچ قالبی به مطالباتش دست نیابد. نقش وزیر کار هم در نوع سهامی که سازمان دریافت می‌کند، خیلی موثر است.»

منبع: ایلنا


 

اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
ابوالقاسم رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
دولت همچین اجاز های ندارد لایحه پس بگیره از بس من وامثال من بی عرزه هستیم دولت بازنشیته هارا به گدایی مطربی اشغال جمع کردن حمالی کردن چاپلوسی کردن وحقارت وا داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
همه چیز سانسور میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
عیدی اعلام کردن ۱/۶۰۰ اشخاصی که تحت تکفل داشته باشند بیشتر می‌دهند. بازنشسته شاید تحت تکفل ظاهرا نداشته باشند . ولی دارای عروس وداماد ونوه دارد چطور با ۱/۶۰۰ زندگی بگذراند معلوم نیست کی تصمیم می‌گیرد اصلا نه فکر می‌کنند ونه درک دارن از بازنشسته باحقوق ۳/۴۰۰
بازنشسته سخت وزیان اور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
تنهارابرون رفت تامین اجتماعی ازمشکلات کوتاه کردن دست دولتهاازصندوق تامین اجتماعی هست چندسال قبل انقلاب لایحه تصویب شدکه دولت توعمل کردصندوق دخالت کنه البته براکمک به بازنشسته هااین لایحه تصویب شدنمیدونستن دولت بعدانقلاب تمام کسری بودجه شوباپول یک مشت بازنشسته جبران میکنه کمکی به بازنشسته نمیکنه بلکه تاالان ضرربازنشسته هاکارکرده مابازنشسته هاازمجلس انقلابی میخایم اگه میخاین ثابت کنیدانقلابی هستیداین لایحه راباطل کنیدچون تامین اجتماعی سازمانی شخصی هست احتیاج نداره دولت توکارش دخالت کنه دولتی که زمانی کارمیکردیم هم حق بیمه پرداخت کردیم هم مالیات حق بیمه راامادولت ازحقوق بازنشسته هابازمالیات میگیره وبجای کمک به مادومرتبه مالیات میگیره وبه همه ثابت شده دولت صلاحیت مجری بودن توتصمیمات صندوق رانداردبازنشسته هابایدمدیرصندوق راخودشان انتخاب کنن نه دولت چون وقتی مدیرازطرف دولت باشه نمیتواندازحق مادفاع کنه واگه این کارابکنه دولت برکنارش میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
شاغل اضافه کاری دارد عیدی دوماه حقوق می‌گیرد. بله زندگی آنها هم به سختی می‌گذرد. بازنشسته با حقوق ماهیانه ۳/۴۰۰ این عیدی ۱/۶۰۰ چطور باید زندگی کنند یکنفر هست جواب درست بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
نظر می‌دهیم بی احترامی نمی‌کنیم ولی دردمان را می‌گویم. ولی متاسفانه منتشر نمی‌شود؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
متوجه نمیشم چرا کارمندان تامین اجتماعی باید 7 میلیون عیدی بگیرند بر چه مبانی پروندهاشون توش اپولو هوا میکنند سختی کار دارند این هم شد قانون واقعا بی عدالتی غوغا میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
بیش از ۳۰ سال کارکردم سابقه ام مفقود هست با ۲۵ سال ۴ ماه بازنشسته شدم حقوق ام سه میلیون وچهارصد چطور زندگی کنم که حقوقم به دوهفته نشده تمام شده از گرانی دیگر کاری هم ازمن برنمیاد فقط مانده بروم سر چهار راه گدایی
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
این از وام دادنتون . و اینم از عیدی دادنتون . دوسال پیش وام ضروری 5ملیونی دادید تازمانیکه قیطش تموم نشه وام ضروری در کار نیست . چه وامی ؟ 7ملیونو میگم . این گداپروری تاکی ادامه داره ؟ الان باوجود62سال سن از خیلی جوونا کارایی بیشتری دارم . اما هرجامیریم میگن ینت بالی 50 ساله وامکان کارنیست !؟ چرا؟ اگه امکان کار برای 50سال ببالا نیست پس حداقل کاری بکنید نیاز به کارکردن نداشته باشم . همه چیز ثانیه به ثانیه گرون میشه . مستاجری بیچاره کرده . خدالعنتکنه صاحبخونه بی انصاف را . ادنم از وام ودیعه اجاره دادن حضرات . اگه راست میگید وام ودیعه اجاره را بدون ضامن بپردازید . جناب رییسی .
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
بنظر من وقتی حکم بازنشستگی را میدید همون موقع یک آمپول هوابزنید به بازنشسته ( بخصوص بازنشسته تامین اجتماعی ) و راحتش کنید و حقوقش به خانوادش داده بشه . خودمون نباشیم و زجرخانوادمون را نبینیم . مرگ بهترازخجالت جلوی زن و بچه ( خانواده) است مسیولین سواره و سیر جامعه .
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
هرروز خبرای گل پنبه . گرانی اجاره مسکن . گرانی مواد غذایی . گرانی کوفت و زهرمار . اما از امکانات خبری نیست . این وضع دارو و درمان و . . . . یه مقدار انصاف و وجدان هم خوب چیزیه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
ضلمی که هر دولت ماید سر کار به بازنشستکان تا مین اجتماعی مکنند پول تامین اجتماعی را بهجا هایی که زورشا ن نمی رسد مثلا مثل معلما ان وقت می کویند تامین اجتماعی ورشکسته شده چون اینها عده ای پیرمرد علیل ومریضند زیاد بهایی به انها نمی دهندان موقع یارانه هم به ما نمی دهند جایی که هم شکایت بکنیم نیست مثل این می مونه شکایت خدا را از پیامبر بکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
اگر دولت می خواست جبران کنه،دلیلی نداشت لایه راازمجلس پس بگیره ،خدا به خیر بگردونه دیگه داره لبریز میشه...
عباس بزرگران
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
یا الله به نام انکه همه چیز در ید قدرت اوست
ما باز نشستگان جانباز تامین اجتماعی را دریابند سخت نزدیک عید در فشار و داشتن مشکلات خرید مایحتاج عیدیم چگونه جلوی عروس--داماد--نوه حفظ ابرو کنیم
محمد تقی رشیدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
دولت محافظ بیت المال است واین حقوقی که دولت به کارمندان پرداخت میکند حق تمام مردم است دولت ارث باباش نیست ما تامین اجتماعی ۳۰ سال پرداخت کردیم وقرار بین ما وتامین اجتماعی این بوده که حقوق ما بازنشسته ها بر حسب تورم بالا برود خط فقر ۱۲ میلیون وما حقوقما ۴میلیون و۲۰۰ هزار تومان است این هم چقدر کسر از حقوق دارد خدا وکیلی اگر میگویید شیعه امیرالمومنین علی ع هستید عدل علی ع در رفتارتان کردارتان وپندارتان داشته باشید این رعایت نکردن حق الناس است از خدا بترسید جواب این همه دل کارگر چجوری میخواهید بدهید ما کارگران خدا داریم خودش جواب دل ما میدهد وحق ما خواهد گرفت
ناشناس
Germany
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
کو گوش شنوا برای چه کسی اهمیت داره معیشت مروم
اسماعیلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
ما مسمری بگیرا مریض هستیم خرج نوها ودوتا بچه که داشته باشی بعد ازد. اجشون شدن 8نفر حالا وزیر نماینده خودت فکرشو بکن
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
وقتی مبلغ عیدی بازنشستگان را با فشاری که به خودشون آوردن شده این !!!!!مطمئن باشید افزایش حقوق هم همین شرایط را داره ،اب از دست این دولت چکه نخواهد کرد ،
محمدکاظم اسمعیلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
باسلام لطفابه فکرماازکارافتاده هاباشیدبنده بایک چشمه راستم که توکارنابیناشده واقعاحق وحقوق من 320هزارتومن هست ایا خداوکیلی میشه بااین مبلغ زندگی کردرسیدگی شودباتشکر
الیاس منجیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
مابازنشستگان تامین اجتماعی درشرایط بسیارسخت زندگی میکنیم ازمسئولین عاجزانه خواهش میکنم به ماتوجه داشته باشند ما بیشترازسی سال زحمت کشیدیم حالابخاطرمشکلات مادی شرمنده زن وبچه هامونیم بخاطرخدابه دادمابرسین
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
حضرت امام خمینی (ره) خطاب به مسئولین میفرمدوند بترسید از روزی که مردم از باطن کارهایی که میکنید باخبر بشن . بترسید از یه یوم الله ۲۲ بهمن دیگه . بترسید از روزی که دستتون برای مردم رو بشه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
تا جلوی این طلاقهای صوری وحقوقهایی که میگیرند که واقعا حرام است گرفته نشود وضع سازمان تامین اجتماعی خراب میماند، من نمیدونم چرا اونی که شوهر داره وباشوهر زندگی میکنه رفته محضر وعقد 99 ساله کرده تا از حقوق ومزایا بهره مند شه الان دقیقا 90 درصد این مستمری بگیران طلاقهای صوری گرفتن هیچ کسی هم بازرس نذاشته برای اینا که تحقیقات انجام بشه حاضرم قسم بخورم که همینطوره، باید به طور جدی پیگیری شود
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
فعلا شکم خودتون و حاکمان را سیر کنید خودتون از مردم واجب ترید ما هم خدای منتقمی داریم و حق مان را خواهد گرفت
سوده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
اگه دولت دستش رو از جیب تامین اجتماعی که پول خود بازنشستگان هست دربیاره و بدهیش رو به تامین اجتماعی بده خیلی بیشتر از اینا خود بازنشستگان درامد خواهند داشت
حسن کریمی راد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
بخداقسم دخترم سه سال منتظره تاجهیزیه اش فراهم بشه..بازخداروشکرکرونا آمدوبرای مابهانه ای جورشد...کمــــــــ.ـــک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
باسلام من با۳۲سال سابقه بیمه بازنشست شده ام باحداقل حقوق مبلغ ۴ملیون تومان حال با۴تومان باپسر۲۷ساله مجرد وپسر۱۵ساله محصل وهمسرمریض سرطانی چطورزندگی کنم تراخدا رحم کنید عدالت این است؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
ای کاش خودکشی گناه کبیره نبود. بخدا از ظلم شما در حق مردم خسته شده‌ایم
هاشم بهبهانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
حقوق که ما از تامین اجتماعی دریافت می کنیم بااین گرانی و تورم واجاره نشینی وخریددارو کفاف ده روز نمی شود باید برای بازنشستگان تامین اجتماعی فکر اساسی شودماهمیشه وشکممان گرسنه ازچشمانمان اشک آلود و شرمنده خانواده هستیم
بهبهانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
حقوق ما کارگری وعیدی مان کارمندی یک بام ودوهوا
علی اکبر وثوقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
سفره ما خالیه ظلم و ستم کافیه
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
بابا این آقایان مجلس اگه مسلمان باشند یکم فکر کنند شاید خدای نکرده روزی عمرشان تا لب حکم بازنشسته شدن برسد باید بااین تصمیمات کبرا چطور ی گذران زندگی کنند ما که نتوانستیم وای بحال این بیچارگان
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
فقط فریب ودغلکاری ، هرکس خودش‌را مدافع بازنشسته ها میداند اما از‌پشت خنجر میزنن فقط حرف مفت تحویل میدن خودشون نجومی از جیب مردم حقوق میگیرن اما بازنشسته باید با چهار میلیون که پول تو جیبی پسرانشون نمیشه زندگی یک خانواده‌را تامین کنند .
ازکارافتادکلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
سلام
آقای دکتردلینگانی عده‌ایی ازمستمری بگیران تامین اجتماعی مثل افراد ازکارافتاده قطعی وبازماندگان هستند که تا دوسال قبل حداقل بگیربودن اما با اجرای غلط طرح متناسب سازی این دو گروه را ازحداقل بگیران جداکردند وحالا هرماه حدود500 تا 700 هزارتومان از حداقل بگیران کمتر دریافت میکنیم این تصمیمات غلت و برخلاف قانون انجام شده چراکه این دو گروه ضعیفترین اقشارجامعه هستند ودرصورت اعتراض به کانون ونمایندگان خود درکانونها با کمال وقاحت آدر کمیته امداد حضرت امام را میدهند درصورتی که این گروه ازکارافتادگان کلی به حمایت ومساعدت بیشتری دارندتا گذران زندگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
باسلام امیدوارم روز قیامت بتونید جواب این بازنشسته ها را بدهید در زمان ریاست جمهوری روحانی شما نمایندگان داشتید پدرش در میاوردید که باید همسان سازی شود دولت که عوض شد لایحه همسان سازی به دولت پس میدید میگید دولت از پسش بر نمیاد شما دیگه کی هستید بنده یکی از بازنشسته های تانین هستم ولا ولا ولا قسم از حقم نمیگذرم روز قیامت جلوی تک تک شما را میگیرم
مروارید پاداشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
چرا هر کدام از مسئولین که درباره معیشت جامعه کارگران صحبت می کنند، تامین حداقل های معشیتی را برای جامعه کارگران مطرح می کنند!! چرا حداقل تامین متوسط های معیشتی را مطرح و درخواست نمی کنند. تا کجا و تا کی جامعه کارگری باید فقر و فاقه را متحمل شود؟!!
ناشناس
Germany
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
دولت بدهی خودشو به تامین اجتماعی بده نیازی نیست اقدام دیگری انجام بده درسته میگن سیر از گرسنه خبر نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
باسلام :به سلامتی اینم که مالیده شده رفت پی کارش گذشتن بعد 22بهمن رسانه ای کردن واقع چرا این جور نگاه به بازنشسته های تامین اجتماعی دارن دولت تامین اجتماعی وظیفه نسبت به بازنشستگان دارن نمیدونم اخرعاقبت بازنشستگان تامین اجتماعی خدا بخیر بکن
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
لطفا به کاهش قیمت ها توجه کنید مردم کمی مونده از گرسنگی بمیرند اگه حقوق بازنشستگان به ده میلیون تومان هم برسد باز گرانی بیداد میکندتا قیمت کالاها کنترل نشود هیچ چیزی عوض ننی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
نه وجدان دارید نه شرف با این اندک پول میشه زندگی راچرخاند متاسفم که عاجز ماندید در امور مملگت داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
دودازکنده بلندمی شود این قدربا ما بازنشته ها بازی نکنید منطزرسبرما نشینید که اگردست به زانو بگزاریم ان وقط دیراست چوب سوخته تو کونه این مسعولین می کنیم پس زودتر فکری به حال ما بکنید
بازنشستنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
کسی که ۶ کلاس سواد دارد و در مقابل پوتین اینجور خار ذلیل میشود و دزدان تو مجلس جمع شدن بهتر از این نمیشود امید است بازنشسته ها به خودشان بیایند و حق خود را در خیابانها بگیرند . دود از کنده بلند میشه ننگ بر این حکومت
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
سلام همسر من ۳۵ سال سابقه بیمه داره با همسان سازی ۴م حقوق میگیره الان یک کیسه برنج ۸۰۰ هزار تومن شده اخه چرا؟؟؟؟؟؟؟
شیرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
باسلام و ارادت خدمت بازنشستگان و گرامی تامین اجتماعی..حسب مصوبه هیبت محترم دولت. درخصوص دستور پرداخت عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان گرامی عرض میکند..که پارگراف چهارم درخصوص پرداخت مازاد عیدی مبتنی بر حق همسر ۴۰۰تومان و حق هرفرزند ۱۵۰تومان شامل این بخشنامه شده و درصورتیکه درحکم بازنشستگان آورده شده باشد بنظر این حقیر قابل پرداخت می‌باشد...البته این حقیر نه عضو کانون نه سخنگو می‌باشم.درشب گذشته تیتر شده بود که به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌گردد..ولی بنظر در ادامه مصوبه آورده شده است..که این امر توسط سرورانم در هیات کارشناسی بازنشستگان تامین اجتماعی به سمع و نظر حضرات بازنشستگان تامین اجتماعی مورد ابلاغ قرار میگیرد.باتشکر
خانم ورمزیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
اقایانی که مجلس وکارهایی مربوط به افزایش یاهرچیز دیگری که مربوط به حقوق کارگران بازنشسته هستند خودشان چند حقوق میگیرند خدا وکیلی خودشان راجای این قشر بگذارند با حقوق وعیدی کم اگر جواب گوی این تورم وخرج عید با داشتن عروس وداماد ونوه هستند ما دیگر حرفی نداریم حد اقل خدارو در نظر بگیرید خدا وکیلی اون دنیا هم هست باید فردای قیامت جواب بگو باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
آیا گوش شنوایی هست؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
سالهای قبل هم دولت نزدیک عید همین بازیهای همسان سازی حقوق داشت گوش بازنشسته ها از این اراجیف پره ما هیچ امیدی از شما نداریم خدا جواب شمارو خیلی زود میده
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
واقعآ بخدا قشم که نمیشه زندگی کرد من بازنشسته با 10سال سابقه هستم که حقوقم 1 میلیون دویست هزار تومن هست بخدا بخدا قسم خیلی خیلی زندگیم سخته تو رو خدا بفکر ما بازنشسته های 10 ساله باشید وحقوق ما رو به 20 ساله ها برسونید تا شاید بتونیم نفسی بکشیم ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
وضعیت حقوق و همچنین مستمری بازنشستگی در همه سطوح مساعد نیست . البته افرادی که مستمری کمتری می گیرند بیشتر در فشار هستند .‌ من سی سال تقریبا با حداکثر سقف بیمه کار کرده و بازنشسته شده ام‌.‌ ولی در حال حاضر مستمری من تنها به اندازه ارزش یک سکه است ... وقتی میزان مستمری خودم را به دوستانی که هم دانشگاهی بودیم و به کانادا و آمریکا رفته و آنجا کار کرده و بازنسسته شده اند می گویم خنده شان می گیرد
از ما که گذشت ... ولی پسری دارم که استعداد تحصیلی بسیار بالایی دارد و به او قویا توصیه می کنم که مهاجرت کند . من شاید نتوانم برای مهاجرت به او کمک مالی کنم ولی با استعدادی که دارد می تواند لز دانشگاه های طراز اول آمریکا بورسیه بگیرد ...انشااله که او سرنوشتی مانند من و ما نداشته باشد ...
ماقشر بیچاره هستیم نه از جوانی نه ازپیری خیر دیده ایم همیشه شرمنده زندگی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
پس کو سختی کارمان چرا پس کو همسان سازی تاکی به زن وبچه بگیم نیست نخرید نپوشید نخورید چه گناهی کرده قشر کارگر تولیداقتصاد دنیا به دست پینه بسته کارگر می چرخد ولی همیشه سفرش خالیه ما هم خدای داریم پس دیدار قیامت
جان بی ارزش است
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
0
0
زنده باد احمدی نژاد تا اون نیست زندگی اتون همینه اعتراض کنیم که برگرده و سکان رو به دست بگیره و نجاتمون بده ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
0
0
چه بی فکر بودم که فکر میکردم رییسی اوضاع رو درست میکنه و واسه اولین بار تو سی سال عمرم رفتم و بهش رای دادم مردم شرمنده ام واسه حماقت ام .. زنده باد احمدی نژاد .. هرچند لایق صفتهای بدترم ولی نمیشه اینجا نوشت واسه محدودیت هاش .. شرمنده ام . شرمنده شما و خانواده که با اسرار من رای دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
0
0
با سلام با توجه تورم موجود در کشور و پایین بودن حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی لطفا حقوق این افراد را ۱۰۰درصد افزایش دهید که تازه میرسد ب هفت میلیون ۰دیگه وای بحال اینکه کمتر از ۱۰۰درصد باشد به پیام های ما ترتیب اثر بدهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
0
0
همه ی مردم عادی میدونن این حقوق کفاف زندگی بازنشسته های تامین اجتماعی را نمیده غیر از اونی که باید بدونه البته مسعولین میدونن ولی به روشون نمیارن حقوق این افراد پول خورد براشون به داد مردم برسید به بازنشسته های تامین اجتماعی برسید اونا هم به اندازه ی خودشون ۳۰ سال زحمت کشیدن خودتونو به اون راه نزنید با وعده های دروغین مردمو سرگرم نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
اینم دولتی که شعار انتخاباتیشی حمایت از قشر ضعیف مانخواستیم همون بفرستین برای اقا زاده ها وخودتون بقیه مردم رو بیخیال
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->