لغو تمامی برنامه‌های فرهنگی مشهد تا شنبه ۲۹ اردیبهشت راه‌آهن مشهد: حرکت قطارهای مشهد به حالت عادی بازگشت | علت تاخیر، رعایت مسائل ایمنی بوده است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی | مردم مشهد طی امشب و فردا از تردد و سفرهای غیرضروری جدا پرهیز نمایند سیل محور سرخس- مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتارشدن چند خودرو در سیل امروز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تخریب برخی از جاده‌های روستاهای سرخس در پی بارش باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: وضعیت اکثر نقاط شهر عادی است | رفع آب گرفتگی میدان انقلاب تا فردا طول می‌کشد ۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند بارش ۳۸ میلیمتری باران در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جریان برق در مشهد پایدار است و هیچ گونه قطعی برق نداریم (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خراسان رضوی، فقیر در سرانه تأسیسات درمانی

  • کد خبر: ۹۹۴۲۳
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
خراسان رضوی، فقیر در سرانه تأسیسات درمانی
خراسان رضوی در شاخص نسبت تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، در سالی که گذشت رتبه بیست و سوم را داشته است.

فرزانه شهامت | شهرآرانیوز؛ هر چند وفور مطب ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در خیابان‌های مشهد، به اضافه استفاده پیاپی از تعابیری مانند قطب گردشگری سلامت برای این کلان شهر، تصور بالا بودن سرانه‌های بهداشتی درمانی خراسان رضوی را به ذهن متبادر می‌کند، اما نگاهی به نشریه جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان‌های کشور نشان می‌دهد در مجموع استان ما در برخی شاخص‌های احصا شده جایگاه مناسبی نسبت به سایر استان‌های کشور ندارد.

به طور مثال در شاخص نسبت تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، خراسان رضوی در سالی که گذشت در میان ۳۱ استان کشور رتبه بیست و سوم را داشته است.

در این آمارنامه که به تازگی از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است، منظور از تخت فعال تخت‌های اشغال شده یا اشغال نشده بیمارستانی بیان شده است که برای بیماران بستری در هر روز قابل استفاده باشد، با این شرط که از تعداد تخت‌های مصوب و دارای مجوز بیمارستان بیشتر نباشد.

جالب است بدانیم که بر اساس جدول‌های مبسوط این گزارش سمنان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، اردبیل و تهران در سال ۹۹ به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم استان‌های کشور را داشته اند و سیستان و بلوچستان با رتبه ۳۱ در قعر جدول استان‌های کشور از منظر این شاخص قرار دارد.

همچنین آمار‌های یادشده می‌گوید که خراسان رضوی در برخی شاخص‌های بهداشتی درمانی مرتبط با روستا‌ها که می‌تواند از مؤلفه‌های عدالت اجتماعی به حساب بیاید نیز وضعیت مناسبی ندارد.

به طور مثال نسبت تعداد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی به هر ده هزار نفر جمعیت روستایی خراسان رضوی ۱.۲۵ است و استان ما از این نظر در جایگاه بیست و یکم کشور قرار دارد. این شاخص در سال ۹۵ معادل ۱.۱۰ بود و استان ما در رتبه ۲۴ کشور قرار داشت.

نسبت تعداد خانه‌های بهداشت فعال روستا‌ها به هر ۱۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان شاخص دیگری است که در پایان سال ۹۹ معادل ۷.۸۵ بوده و رتبه ۲۳ را برای خراسان رضوی موجب شده است. آن طور که گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، بررسی روند این شاخص‌ها در پنج سال اخیر حکایت از این واقعیت دارد که پیشرفت محسوسی در شاخص‌های اشاره شده نداشته ایم.

خراسان رضوی، فقیر در سرانه تأسیسات درمانی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->