سرخط خبرها
شهرآرا محله بررسی می‌کند

جولان موش‌ها در کال بولوار امامت

  • کد خبر: ۸۰۰۰
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
جولان موش‌ها در کال بولوار امامت
فهیمه شهری - شهروندان حاشیه تقاطع بولوار آموزگار و امامت، از حضور موش‌ها گلایه دارند.
چندی پیش تماس‌هایی داشتیم مبنی بر اینکه حضور موش‌ها موجب ناراحتی اهالی حاشیه بوستان شبنم شده است. به دنبال این موضوع، خبرنگار شهرآرا محله منطقه ۱۱ در محل حضور یافت تا از نزدیک گفت‌وگویی با اهالی داشته باشد.

بیشترین گلایه را علی وجودی، مدیر ساندویچ فروشی سر تقاطع، داشت که حضور موش‌ها موجب ترس و وحشت مشتریانش می‌شوند. او در این باره اظهار کرد: از وقتی شهرداری کال را کنده موش‌ها مدام اینجا رفت و آمد می‌کنند و زیر پای مردم می‌آیند. هر از چند گاهی صدای فریاد خانم‌ها بلند می‌شود که از ترس موش‌ها ساندویچشان را می‌گذارند و فرار می‌کنند. ۴۰ هزار تومان دادم مرگ موش گرفتم، اما انگار فایده ندارد و همچنان تعداد زیادی موش در اطراف مغازه در رفت و آمد هستند.
او افزود: بعضی موش‌ها آن‌قدر بزرگ هستند که گربه از آن‌ها می‌ترسد و نمی‌دانم چطور باید آن‌ها را از بین ببریم تا در دست و پای مردم و مشتریانم نباشند.
مغازه‌دار دیگری که در همین مکان کار مسگری انجام می‌دهد، با تأیید رفت‌و‌آمد زیاد موش‌ها، تصریح کرد: وجود زباله و ته مانده‌های ساندویچ مردم، موجب شده است موش‌ها از کال بالا بیایند البته از چند ماه پیش تعدادشان بیشتر شده است.
مریم هژبری که مادری ۵۲ ساله است، هم با اظهار ناراحتی از کثیفی و وجود زباله‌های متعدد در اطراف کال، گفت: مغازه‌ها زباله‌هایشان را داخل کال می‌ریزند و همین موضوع موجب می‌شود همیشه شاهد حضور موش‌ها، سوسک‌ها و پشه باشیم.
او افزود: در چند ماه اخیر که کال را بتن‌ریزی کرده‌اند تعداد موش‌ها بیشتر شده و ما جرئت نمی‌کنیم حتی یک دقیقه در پارک بنشینیم، چون هر لحظه ممکن است یک موش یا سوسک بزرگی از زیر پایمان رد شود. در ایام بارندگی هم که آب راکد در کال می‌ماند کلی پشه جمع می‌شود.
سرابی یکی دیگر از شهروندانی که در فضای سبز نزدیک به این محل ورزش می‌کند هم درباره مشاهده موش‌ها و ضرری که برجا می‌گذارند، گفت: نکته مبهمی که وجود دارد این است که چرا اولا این‌قدر به این شرایط بی‌تفاوتی شده است که اکنون چنین موش‌های بزرگی در اینجا دیده شود. نکته بعدی این است که غفلت از شرایط موجود سبب می‌شود در زمان کوتاهی به واسطه تولید مثل در این حیوانات نسل‌ها به تدریج در کوچه و خیابان حاضر شوند و این اصلا برای وجهه شهر آن هم در منطقه برخورداری مثل منطقه ۱۱ زیبا نیست، تله گذاشتن و اندکی سم ریختن کار را حل نمی‌کند مسئولان باید به فکر راهکاری علمی باشند نه یک راهکار تنها تجربی که در سال‌ها پیش کاربرد داشته است.
در ادامه سراغ وحید اقتصادی، سر ناظر پروژه اصلاح هندسی تقاطع امامت و آموزگار رفتیم تا درباره علت کنده‌کاری و بتن‌ریزی این قسمت کال که موجب حضور بیشتر موش‌ها شده است، توضیح دهد.
وی تصریح کرد: در این پروژه قرار است راست‌گرد‌هایی احداث کنیم تا رانندگانی که قصد گردش به راست دارند، پشت ترافیک نمانند و از حجم ماشین‌های پشت چراغ قرمز کم شود.
وی افزود: در ضلع شمالی این تقاطع که کال نبود، راست‌گرد‌ها احداث شده، اما در ضلع جنوبی که در حال حاضر، قصد احداث راست‌گرد داریم، چون کال است، باید ابتدا قسمتی از کال را بپوشانیم.
اقتصادی، اعتبار این پروژه را ۲ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تاکنون این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم تا حدود ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری برسد. وی اظهار کرد: با به اتمام رسیدن این پروژه، راه بر موش‌هایی که در اثر کنده‌کاری ما از زیرزمین بیرون آمده‌اند بسته می‌شود و با روان‌تر شدن ترافیک، امیدواریم شاهد افزایش رضایت شهروندان باشیم.
مهندس ترشیزی، رئیس اداره خدمات و محیط زیست شهری منطقه ۱۱، در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای از بین بردن موش‌ها انجام شده است، به ذکر اینکه تله‌گذاری انجام می‌شود اکتفا کرد و به رغم پیگیری‌های خبرنگار شهرآرا محله، از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->