پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

امکان جابه‌جایی ۲۲۹ هزار مسافر به‌طور روزانه در قطار گلبهار – مشهد/ یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه ریلی

  • کد خبر: ۱۲۱۸۰
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
امکان جابه‌جایی ۲۲۹ هزار مسافر به‌طور روزانه در قطار گلبهار – مشهد/ یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه ریلی
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید از احداث ۱۶۳ کیلومتر خط ریلی بین شهر‌های جدید و شهر‌های مادر خبر داد.

 به گزارش شهرآرانیوز، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: مناطق کلانشهری که شهر‌های جدید را نیز شامل می‌شود، مناطقی جدید همبسته از نظر فعالیت و کار تلقی می‌شوند و بنابراین حجم بالایی از رفت و آمد در این مناطق اتفاق می‌افتد.
به گفته وی، موضوع حمل و نقل بین مراکز کار و سکونت در مراکز کلانشهری موضوعی محوری است که می‌تواند کارایی مناطق کلان‌شهری را نشان دهد و آثار مثبت فراوانی در محیط‌زیست، ترافیک و مصرف انرژی به‌جای بگذارد.
وی افزود: در کنار سیاست‌های قیمتی توسعه حمل و نقل ریلی که امکان حمل و نقل انبوه و ارزان را برای شهروندان در مناطق شهری میسر می‌کند، اولویت اصلی و توفیق شهر‌های جدید وابسته به فراهم کردن یک سیستم حمل و نقل انبوه، ایمن و ارزان برای شهروندان است و سیاستمان زمانی موفق خواهد بود که این کار را به درستی انجام دهیم. از این رو، توجه به سیستم حمل و نقل ریلی یکی از اولویت‌های اصلی ما در شرکت عمران شهر‌های جدید است.
طاهرخانی با بیان اینکه در مجموع ۱۶۳ کیلومتر قطار برقی را بین شهر‌های جدید و شهر‌های مادر در دستور کار داریم، گفت: بخش دیزلی قطار حومه‌ای توسط شرکت راه‌آهن انجام می‌شود و شرکت عمران شهر‌های جدید متولی قطار‌های برقی این بخش است و عموماً بهره‌برداری این قطار‌ها نیز مترو کلان شهر‌ها است.
وی قطار شهر جدید گلبهار به مشهد به‌طول ۴۶ کیلومتر را از پروژه‌های مهم خواند و گفت: تمرکز ما این است که با استفاده از فاینانس این خط را پیش ببریم و در افق طرح نیز امکان جابه‌جایی ۲۲۹ هزار مسافر به‌طور روزانه برای آن پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: برای سال آتی با توجه به اینکه احداث قطار‌ها به خصوص در بحث سیگنالینگ هزینه‌بر است، پیش‌بینی کرده‌ایم که در قالب تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۹ بتوانیم از ظرفیت اوراق مشارکت استفاده کنیم و برنامه ما این است که سال آینده هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر و آن را به سیستم حمل و نقل ریلی شهر‌های جدید متصل کنیم.

 

 

منبع: وزارت راه و شهرسازی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->