پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

لاکچری بازی به خرید و فروش ماسک رسید

  • کد خبر: ۲۷۱۵۱
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
لاکچری بازی به خرید و فروش ماسک رسید
به بهانه ماسک هایی که با طرح ها و قیمت های عجیب و غریب این روزها انتخاب بعضی از مردم شده اند
محبوبه عظیم زاده - کرونا هرقدر توانست یک تنه تعداد زیادی از کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ و چند وجهی را بخواباند و حتی آن‌ها را به مرز ورشکستگی و نابودی برساند، در مقابل تهدیدی بود که برای خیلی از خرده فعالیت‌ها به فرصت تبدیل شد. آن قدر که تا حدودی این امکان را فراهم کرد این مشاغل را تا تبدیل شدن به یک صنعت کلان پیش ببرد. یکی از این کارها، دوخت ماسک و تهیه اقلام بهداشتی بود. هم زمان با اینکه کرونا بیشتر و بیشتر داخل کشور تاخت و تاز می‌کرد و خیلی از نقاط کشور با کمبود ماسک روبه رو شد، کم کم کارگاه‌های کوچکی برای دوخت ماسک شکل گرفت. اما قضیه به همین جا ختم نشد و در این میان عده‌ای که خلاق‌تر بودند یا هوش‌مالی قوی تری داشتند، روی آوردند به طراحی و دوخت انواع و اقسام ماسک‌ها با طرح‌های مختلف. ماسک‌هایی که حالا قیمتشان به ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسد، این روز‌ها حسابی به بازار مد و فشن گره خورده اند و این جور به نظر می‌رسد که بیشتر مایه دار‌ها به سراغشان می‌روند.


طرح دلخواه شما را روی ماسک پذیراییم
بعضی‌ها طرح گل و بوته دارند و روی بعضی دیگر شکل و شمایل رنگ به رنگ میوه‌هایی مثل توت فرنگی به چشم می‌خورد. تعدادی دیگر از طرح‌های فانتزی و عروسکی استفاده کرده اند که مخصوص بچه هاست. برخی دیگر پولک دوزی شده اند و بیشتر از اینکه یک ماسک پارچه‌ای معمولی به نظر برسند، آدم را یاد صنایع دستی و لباس‌های پولک دوزی شده و سوزن دوزی شده مردم جنوب می‌اندازد. طرح‌های عاشقانه هم این لابه لا‌ها به چشم می‌خورد؛ طرح‌هایی که در یک پس زمینه سفیدرنگ عکس قلب‌های قرمز و «love» شان حسابی توی چشم است. این تنوع و تکثر البته به همین جا ختم نمی‌شود. ماسک‌های ست مادر و دختر، ماسک‌های ست پدر و پسر، ماسک ست با شال و روسری و حتی ماسک مخصوص مراسم عروسی و تولد و ماسک چرم هم به چشم می‌خورد. با نقش و طرح‌های مرواریددوزی شده که مجلسی تر، اعیانی‌تر و پر زرق و برق‌تر جلوه می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه هستند مکان‌ها و افرادی که برای دوخت ماسک با طرح دلخواه هم سفارش قبول می‌کنند. این ماسک‌ها معمولا در محدوده قیمت ۲۵ هزار تومان و ۴۰ هزار تومان اند و به ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسند. قیمت‌هایی که اصلا بعید نیست با اضافه شدن هزار و یک مدل دیگر در آینده، بیشتر از این هم بشود.


جزء جدید و شاید جزء جدایی ناپذیر دنیای مد
آیا استفاده از این ماسک‌ها با یک هماهنگی بالا برای طراحان لباس و فعالان حوزه مد به همین دوران وجود کرونا محدود می‌شود؟ آن‌هم در حالی که خیلی از متخصصان و جامعه پزشکی بر این باورند که کرونا به این زودی‌ها دست از سر دنیا بر نخواهد داشت. شاید کسی نتواند با قطعیت به این سؤال پاسخ بدهد، بااین حال برخی از افرادی که در حوزه مد و فشن فعالیت می‌کنند این اتفاق را اتفاق خوبی می‌دانند. آن‌ها می‌گویند استفاده از ماسک‌های طرح دار به خاطر جذابیت بصری و رنگ‌های شادی که در آن‌ها به کار گرفته می‌شود باعث افزایش روحیه و حس نشاط در آدم‌ها می‌شود. در مقابل خیلی‌ها نیز ممکن است این نگرش را داشته باشند که ست کردن ماسک با لباس یا به عنوان مثال استفاده از چرم در ساخت ماسک هیچ بعد مثبتی ندارد و صرفا یک اقدام تجملاتی است و پرداختن یک پول گزاف برای آن هم چندان منطقی نیست و شاید به عبارت عامیانه‌تر این ماسک‌ها برای همان‌هایی است که نمی‌دانند پول خود را چگونه خرج کنند؛ آدم‌هایی که دوست دارند یک روز در فلان برج فلان شهر یک بستنی با روکش طلا میل کنند و یک روز دیگر ماسکی را با فلان برند بگذارند روی صورتشان. البته چنین اتفاقی تنها مختص به کشور و مردم ما نیست. کرونا در دنیای فشن خارجی‌ها نیز اثرات قدرتمند خود را گذاشته است و بوده اند برخی از برند‌های معروف که در کنار لباس، ماسک هم طراحی و عرضه کرده اند.


۱۰۰ تومان برای ۳ ساعت
حتی اگر به این نکته هم توجه نکنیم که ساخت ماسک‌های اختصاصی برای جشن عروسی و تولد یا هر مراسم دیگری، از اساس فلسفه محافظتی آن‌ها را زیر سؤال می‌برد، نباید از مدت زمان استاندارد استفاده از آن‌ها غافل شد. اکنون تقریبا تمام افراد عادی و متخصص اذعان دارند که نمی‌توان از ماسک‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد. در این بین ماسک‌های پارچه‌ای فقط حدود ۲ تا ۳ ساعت قابلیت استفاده دارند و بعد از آن باید تعویض شوند. ماسک‌های قبلی هم باید به صورت بهداشتی دفن شوند. با تمام این نکته ها، ظاهرا عده‌ای همچنان ترجیح می‌دهند از همین ماسک‌ها استفاده کنند، حتی به صورت طولانی مدت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->