ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند
سرخط خبرها
بازار کساد موبایل در دوران کرونا

فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است

  • کد خبر: ۲۸۸۳۸
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است
در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کووید ۱۹ تولید کنندگان موبایل با کاهش فروش روبرو شده اند.
به گزارش شهرآرانیوز، طبق گزارش موسسه گارتنر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش بازار جهانی موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی ۲۰.۲ درصد کاهش یافته است.

در این میان هرچند برند‌های بزرگ شاهد کاهش فروش محصولاتشان در سراسر جهان بوده اند، اما شرکت چینی شیائومی نخستین فروشنده‌ای است که در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ با رشد فروش موبایل هایش روبرو بوده است.

طبق گزارش جدید تولید کنندگان بزرگ موبایل در چین و اپل به شدت تحت تاثیر تعطیلی موقت کارخانه‌ها در این کشور و کاهش قدرت خرید مشتریان قرار گرفتند.

میان ۵ برند برتر تولید کننده موبایل در جهان، شیائومی تنها شرکتی است که فروش محصولاتش کاهش نیافته است. بلکه حتی این شرکت چینی شاهد ۱.۴ درصد رشد فروش در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

از سوی دیگر در همین بازه زمانی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی به ترتیب با کاهش ۲۲.۷ و ۲۷.۳ درصدی فروش روبرو بودند. میزان فروش اپل در این باره ۸.۲ درصد و اوپو ۲۴.۲ درصد کاهش یافته است.

به نوشته گارتنر با وجود شیوع ویروس کرونا در بازار، استراتژی‌های فروش شرکت‌های مختلف نیز متفاوت بوده است. به عنوان مثال شیائومی طی سه ماهه نخست ۲۰۲۰ روی بازار بین المللی متمرکز بود. اما هواوی برای فروش محصولاتش روی بازار داخلی تمرکز کرده بود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->