پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

کاهش جابه‌جایی مسافر مترو مشهد از ۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز

  • کد خبر: ۴۳۰۸۰
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کاهش جابه‌جایی مسافر مترو مشهد از ۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد گفت: پیش از کرونا در روز‌های عادی به‌صورت روزانه ۲۴۰ هزار مسافر از طریق خطوط قطار‌شهری جا‌به‌جا می‌شدند که این تعداد پس از شیوع ویروس کرونا در روز‌های عادی به ۹۰ تا ۱۱۰ هزار مسافر کاهش پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، وحید مبین مقدم با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر مترو مشهد دارای ۳۸ کیلومتر خط فعال است که ۲۴ کیلومتر آن مربوط به خط یک و ۱۴ کیلومتر آن متعلق به خط ۲ است که حدود یک کیلومتر از خط ۲ هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: تعداد ایستگاه‌های مسافری فعال نیز ۳۶ ایستگاه است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در خط یک و ۱۲ ایستگاه در خط ۲ قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون در بهره‌برداری از خطوط مترو مشکلاتی وجود دارد، بیان کرد: یکی از این مشکلات، تغییرات نرخ ارز است که این موضوع هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی را به‌شدت افزایش داده و بهره‌رداری را با مشکل مواجه کرده است.
مبین مقدم خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات موجود می‌توان به یکی تحریم‌ها اشاره کرد که تهیه برخی قطعات و لوازم خاص را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصین داخلی و مهندسین جوان شرکت، موفق شده ایم در حوزه مهندسی معکوس و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز مترو گام‌های بسیار اساسی و عملی برداریم که از این راه صرفه‌جویی‌های میلیاردی نیز حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد گفت: در مجموع مترو شهر مشهد موفق شده است با تمام مشکلات موجود، در سال ۲۰۱۳ جایزه ویژه کیفیت برتر خدمات مسافری و در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه بین‌المللی دیگری را از اتحادیه حمل و نقل عمومی جهانی (UITP) در بخش تعالی سازمانی و عملیاتی دریافت کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->