همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است
سرخط خبرها

خلاقیت در گردشگری پس از شیوع کرونا

  • کد خبر: ۵۱۰۵۹
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
خلاقیت در گردشگری پس از شیوع کرونا
شیوع کووید ۱۹ غمنامه‌ای انسانی است که آثار مستقیم و ویرانگری بر بسیاری از مشاغل، از جمله صنعت گردشگری گذاشت.
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ تارنمای euromonitor به تازگی بخش اول یک گزارش دوبخشی را منتشر کرده است. این گزارش قرار است نگاهی بیندازد به مفاهیم خلاقانه برای کمک به تسریع روند بازگشت و بهبودی اوضاع. بخش اول این گزارش که امروز خلاصه‌ای از آن را منتشر خواهیم کرد، با تمرکز بر ۲ قاره اروپا و آمریکا نگاشته شده است.

 

ابر‌های سیاه بر فراز اروپا

بدون شک، اروپا در این همه گیری شاهد یکی از سیاه‌ترین دوره‌های تاریخی خود پس از جنگ جهانی بوده است. بازگشایی اتحادیه اروپا در اوج همه گیری، موجب شد وقفه‌ای در وضعیت این قاره ایجاد شود، اما همین وقفه و تنفس هم خالی از چالش نبود. قوانین مدام تغییر می‌کردند و سیستم به کلی غرق در آشفتگی و بی سامانی بود. گردشگران (همان خون‌هایی که در رگ‌های صنعت گردشگری جریان داشتند) در سال ۲۰۲۰ ناگهان ناپدید شدند و مقاصد گردشگری اروپایی را به تجدیدنظر درباره قواعد بنیادین خود واداشتند. بازآفرینی و نوآوری از طریق واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بسیار فراگیر شد. برخی از این مناطق به سراغ مردم محلی رفتند و اپلیکیشن‌هایی ارائه کردند که فعالیت‌ها و تور‌هایی در «مسیر‌های کمتر شناخته شده» به مردم محلی پیشنهاد می‌کردند. دیجیتال سازی سفر‌های مشتریان ادامه یافت و استفاده از فناوری هوش مصنوعی (AI) در کنار اتوماسیون (خودکارسازی) به منظور برطرف کردن نقاط ضعف این سرویس‌ها گسترش یافت. اپلیکیشن‌های تلفن همراه شفافیت خود را در زمینه عملکردهایشان و آثار زیست محیطی سرویس هایشان بالا بردند.

 

قاره آمریکا؛ ورق برمی گردد

کشور‌های این قاره هم چنان در محاصره ویروس کرونا هستند. در ایالات متحده، با اعلام پیروزی بایدن در انتخابات اکتبر ۲۰۲۰، فرصتی برای شروع دوباره و استفاده از سفر و صنعت گردشگری به عنوان ابزاری برای بهبود اوضاع فراهم آمده است. پیش بینی می‌شود کسب وکار‌های گردشگری این کشور در طول ۵ سال آینده استفاده خود از هوش مصنوعی را به ۶۱ درصد برسانند. ۵۷ درصد از آن‌ها اینترنت اشیا عرضه خواهند کرد و ۲۵ درصدشان قصد دارند در بخش روباتیک سرمایه گذاری کنند.
 
کشور‌هایی مثل جمهوری دومینیک به فناوری روی آوردند تا به گردشگران اطمینان دهند مقصد امنی برای مسافرت هستند. آن‌ها این کار را از طریق دادن اطلاعات واقعی و در لحظه درباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ و تعداد جان باختگان، و با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ژئولوکیشن انجام می‌دهند. این کشور هم چنین بسته‌های بیمه‌ای کووید ۱۹ را به مسافران ارائه می‌کند تا اگر در طول سفر به کرونا مبتلا شدند، بتوانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. در آرژانتین، طرحی با عنوان «تصور کن» ایده ساده، اما تأثیرگذار گذرنامه سبز را مطرح کرده است. آن‌ها مراجعه کنندگانشان را تشویق می‌کنند مسیر سفر شخصی خود و آثاری را که بر محیط زیست می‌گذارند ثبت کنند.
منبع: blog.euromonitor.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->