بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد با کمک بازار سرمایه طی ۵ سال

  • کد خبر: ۵۹۹۵۰
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد با کمک بازار سرمایه طی ۵ سال
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عزم جدی دولت در برقراری مسیر ریلی گرگان - مشهد گفت که این راه‌آهن با کمک بازار سرمایه طی مدت پنج سال ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح فاز نخست طرح تعریض جاده کردکوی به بندرترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و صداوسیما اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند با ترسیم سازوکار اجرایی قدرتمند و با استفاده از فرصت بازار سرمایه، مسیر تکمیل این راه‌آهن را ترسیم کند.

 

وی افزود: کار‌های مالی و حقوقی برای تأمین سرمایه مورد نیاز این پروژه از بازار سرمایه به مراحل پایانی رسیده است و اگر در تأمین منابع مالی وقفه ایجاد نشود، این مسیر ریلی در مدت پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت از تمام ظرفیت برای تحقق آرزوی دیرین مردم گلستان و برقراری راه دسترسی ریلی به مشهد تلاش خواهد کرد.

 

ساخت مسیر ریلی گرگان - بجنورد - مشهد سال ۱۳۸۸ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه ساخت آن متوقف شد.

 

دکتر روحانی، رئیس جمهور، در سفر استانی پارسال به خراسان شمالی گفته بود: اجرای پروژه ریلی مشهد‌-‌بجنورد‌-‌گرگان در برنامه است، اما برای این پروژه نیاز است سرمایه‌گذار وارد عرصه شود.

 

این پروژه ظرفیت حمل بار تا ۱/۶ میلیون تن و ظرفیت جابه جایی سالانه ۲ تا ۴ میلیون مسافر را دارد.

 

طول این راه‌آهن حدود ۵۷۰ کیلومتر است که ابتدای مسیر از خروجی ایستگاه گرگان شروع می‌شود و از شهر‌های سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان، اخلمد عبور کرده و به گلبهار مشهد ختم می‌شود.

 

این راه‌آهن، یک‌خطه و دارای ۲۷ ایستگاه و بالغ بر ۱۵ کیلومتر تونل است.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند احداث بندر خواجه نفس اشاره کرد و گفت: به علت حجم بالای رسوبات در سواحل گلستان، این پروژه پرهزینه بوده و توجیه اقتصادی ندارد.

 

وزیر راه و شهرسازی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->