آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن
سرخط خبرها

درباره آپشن های خودرو که کاربردی نیستند!

  • کد خبر: ۸۵۷۴۳
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
درباره آپشن های خودرو که کاربردی نیستند!
برخی از امکانات جدید در خودروها ابتدا خیلی نویدبخش معرفی شده بودند اما در عمل کارآیی و اثربخشی پایینی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها خودرو‌ها همه چیز دارند جز سینک آشپزخانه! [به استثنای وانت برقی ریویان]، اما همه آپشن‌ها و امکانات جدیدی که در خودرو‌های مدرن نصب شده اند به یک اندازه مفید و کارا نیستند. برخی هم جز تبلیغ و هوچی گری نیستند. البته بین مشتریان خودرو‌های مدرن هم اتفاق نظر وجود ندارد و ممکن است برخی از این موارد برای برخی از مشتری‌ها خیلی هم جالب و دوست داشتنی باشند.

رقابت شدیدی هم بین خودروسازان برای ارائه فناوری‌های جدید وجود دارد. بعضی از این امکانات بیشتر برای رفاه و برخی هم برای بالا بردن ایمنی تعبیه شده اند. این جا اصلا صحبت از امکانات استاندارده شده‌ای مثل برف پاک کن و سامانه تهویه مطبوع نیست. شاید بدون سامانه کنترل درجه حرارت با دو ناحیه [دابل زون]عقب و جلوی سوا از سر کرد، اما به هر حال تا حدودی کارایی دارد، ولی آپشن‌ها و امکاناتی هست که مشتریان با آن مشکل پیدا کرده اند. به چند مورد ساده آن در زیر اشاره شده است.

یکی از این موارد، سامانه کمک به راننده است و از جمله حفظ بین خطوط است به ویژه در سامانه‌های جدیدی که کنترل فرمان هم از اختیار راننده خارج می‌شود و داده‌های رسیده از سنسور و دوربین حکم می‌کند که فرمان خودرو بدون اختیار راننده تغییر جهت دهد یا خودرو را بین خطوط نگه دارد. گاهی این سنسور‌ها یا دوربین‌ها علائم مربوط به خیابان را به ویژه در جاده‌های در حال تعمیر یا بخش‌هایی که خطوط مسیر در هم ادغام می‌شوند به درستی تشخیص نمی‌دهند و به اشتباه شما می‌خواهند شما را بین خطوط نگه دارند. ضمن آن که غیرفعال کردن آن هم در منو‌های پیچیده و دشوار تعبیه شده است.

نمونه دیگر آن دکمه‌ای شدن دنده‌ها در خودرو‌های اتومات است. زمانی که دسته دنده وجود داشت، رانندگان بدون نیاز به نگاه کردن محل دسته دنده و با لمس خود دسته دنده می‌توانستند دنده را عوض کنند، اما حالا که به صورت دکمه‌ای یا لمسی در آمده، راننده حتماً باید نگاه خود را از بیرون خودرو به سمت این دکمه‌ها تغییر دهد.

از موارد دیگر امکانات جدید مسیریاب‌ها و جهت یاب‌ها هستند که در اصطلاح به آن نویگیشن یا ناوبری هم می‌گویند. استفاده از کارپلی اَپل یا اندروید اتو خیلی به مسیریابی و جهت یابی کمک می‌کند، اما سامانه‌های دیگری که خودروسازان به صورت کارخانه‌ای نصب می‌کنند، معمولاً خوب عمل نمی‌کنند. نمایندگی‌های خدمات پس از فروش هم برای روزآمدی این سامانه‌ها هزینه‌های هنگفت روی دست مشتری می‌گذارند.

برخی از مشتریان از وجود صفحه نمایش لمسی بزرگ روی داشبورد شاکی هستند و می‌گویند قرار نیست که فیلم یا سریال در آن دیده شود، قرار است در کوتاه‌ترین نگاه یا حتی بدون نگاه بتوان دکمه‌ها را روی صفحه نمایش پیدا کرد، طوری که به رانندگی لطمه وارد نکند. در برخی از این صفحه نمایش‌ها دکمه‌های برگشت زیادی وجود دارد که حواس راننده را پرت می‌کند در برخی موارد همان دکمه‌های ساده هم کار را آسان می‌کرد و هم به ایمنی لطمه نمی‌زد.

اخیراً مفهومی به نام خودران [self-drive]هم توسط کمپانی‌هایی مثل تسلا باب شده و با نام‌های مختلفی مثل اتوپایلوت، سوپرکروز و یا هر چیز دیگری معرفی می‌شوند. تمام خودروسازان هم تأکید دارند که این سامانه‌ها هنوز به جایی نرسیده اند که کنترل و اختیار رانندگی را به طور کامل به دست بگیرند و همچنان مسئولیت با راننده است و در صورت تصادف، از لحاظ حقوقی، راننده باید پاسخگو و هشیار باشد. در چند ماه اخیر مواردی از بی رویگی و استفاده نادرست از این سامانه که منجر به تصادف و خسارت شده گزارش شده است. به بیان خیلی ساده هنوز خودران در هیچ خودرویی به تکامل نرسیده و تمامی تبلیغات صورت گرفته کارایی‌هایی به این سامانه نسبت می‌دهند که هنوز به آن نرسیده اند.

برای شنیدن یک موسیقی خوب در خودرو نیاز به ۳۶ بلندگو [اسپیکر]یا برند‌هایی گرانی مثل بوز [Bose]، بنگ اند اولفسن [Bang & Olufsen]یا مکینتاش [McIntosh]نیست. شاید برای یک متخصص یا کارشناس اهمیت داشته باشد، اما یک فرد عادی فرق بین ۶ بلندگو و ۳۶ بلندگو را با هم تشخیص نمی‌دهد.

برخی از مشتریان هم می‌گویند چه فایده‌ای دارد که سقف شیشه‌ای باشد، اما مثل پنجره باز نشود. با این حال هنگام فروش یکی از آیتم‌هایی که روی آن تأکید می‌شود سقف ماه یا moonroof است. در حالی که گاهی لازم است که سقف بتواند صد درصد جلوی نور را بگیرد؛ و آخرین مورد هم برخی از مشتریان می‌گویند سامانه روشن/خاموش که پشت چراغ قرمز‌ها طولانی خودرو را خاموش می‌کند و با فشردن ترمز یا پدال گاز روشن می‌کند، هیچ تأثیر محسوسی روی کاهش مصرف سوخت ندارد.

منبع: سایپانیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->