سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید

  • کد خبر: ۹۲۹۲۶
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید
با حضوری شدن مدارس، دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌های درسی، دچار ترس و استرس می‌شوند و این عامل سبب پایین آمدن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. نبود پشتکار و اعتماد به نفس کافی، روحیه تلاش مضاعف و ایجاد افکار مثبت را از آن‌ها می‌گیرد و درنتیجه، عملکرد آن‌ها مناسب نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکترمهرنوش دارینی - روان شناس و مشاور در این مورد توضیح می‌دهد: یکی از موضوعاتی که این روز‌ها با بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری، برای دانش‌آموزان ایجادشده، ترس و نگرانی آن‌ها از امتحانات حضوری و همچنین جاماندن از مطالب درسی است.

برگزاری آنلاین و غیرحضوری کلاس‌ها و امتحانات در بیشتر پایه‌های تحصیلی به‌علت همه‌گیری کووید-۱۹ سبب شد تا به مرور زمان دانش‌آموزان عادت‌های مطالعه متفاوتی پیدا کنند و حتی نشستن پشت میز‌های کلاس برای برخی از آن‌ها سخت شود، زیرا عادت کرده‌اند بدون لباس فرم و در شرایط راحت‌تری سرکلاس‌ها باشند.

در این مدت متاسفانه تعدادی از دانش‌آموزان همزمان در زمان کلاس‌های درسی، بازی می‌کردند، با دوستانشان صحبت می‌کردند و بعضی از آن‌ها نیز در امتحانات از کتاب استفاده می‌کردند یا تکالیف خود را به‌درستی انجام نمی‌دادند.

حالا با حضوری شدن امتحانات این دانش آموزان دچار ترس و نگرانی شده‌اند و مقاوت زیادی برای برگزاری حضوری امتحانات دارند و حتی ممکن است به خانواده اصرار کنند که حضوری امتحان ندهند.

باید توجه کنیم چنانچه مهارت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را بدون سرزنش و تحقیر به‌کار ببریم این امکان وجود دارد که ترس و نگرانی دانش‌آموز از مطالبی که تا امروز به یادگیری آن‌ها نپرداخته کم شود.

لازم است برای تقویت روحیه این دانش‌آموزان باید به شکل مستمر ساعات مطالعه کتاب‌ها و جزوات درسی افزایش یابد و با تشویق‌های حمایتی به آن‌ها کمک شود که به فضای آموزشی بازگردند.

این دانش آموزان، چون مطالبی را که از ابتدای سال تدریس‌شده مطالعه نکرده‌اند در مورد مطالب جدیدی که تدریس می‌شود نیز ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند بنابراین در مدیریت برنامه‌ریزی لازم است فضای کم‌تنش برای آن‌ها ایجاد شود و از حس ناامیدی آن‌ها با استفاده از درمان‌های فردی و روان‌شناختی جلوگیری کرد.

حتی والدین و اولیای‌آموزشی مدارس می‌توانند از الگو‌های مطالعه‌ای جدید متناسب با میزان عقب‌ماندگی‌های آموزشی استفاده کنند تا دانش‌آموز به‌صورت موازی شروع به مطالعه کند و بتواند خود را برای امتحانات ترم اول آماده کند.

بسیار مهم است که از احساس خشم و افسردگی و ناامیدی دانش آموز جلوگیری شود. مداخلات مبتنی بر حمایت و انگیزه می‌تواند برای بازیابی اعتمادبه‌نفس و احساس ناامیدی این دانش آموزان کمک کند.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->