افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مه گرفتگی در محور درگز - قوچان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد در یک صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد
سرخط خبرها

هوشمندسازی کامل خدمات شهری در شهرداری‌های مناطق از سال آینده

  • کد خبر: ۱۰۱۹۸۲
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
هوشمندسازی کامل خدمات شهری در شهرداری‌های مناطق از سال آینده
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی مشهد گفت: براساس تاکیدات شورای شهر و با نگاه مساعد شهردار، از اوایل سال آینده، تمامی خدمات قابل ارائه در مناطق، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری، از طریق درگاه اینترنتی قابل ثبت و پیگیری است؛ این اقدام در شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان پایلوت راه اندازی شده و پس از آن به سایر مناطق تسری پیدا خواهد نمود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین حسامی در گفتگویی با محوریت شهرداری الکترونیک، اظهارکرد: در ابتدا باید توجه داشت که «شهر هوشمند» و «شهرداری هوشمند» دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند؛ شهر هوشمند، مقوله‌ای فراسازمانی است، ولی پروژه شهرداری هوشمند ذیل شهر هوشمند تعریف شده و معطوف به خدماتی است که از سوی شهرداری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ شهرداری مشهد مقدس وارد عرصه هوشمندسازی و ارائه غیرحضوری خدمات شد، گفت: برهمین اساس فهرستی از پرمخاطب‌ترین خدمات شهرداری تهیه گردیده تا محوریت تمرکز مدیریت شهری برای هوشمندسازی در سال جاری باشد.

حسامی افزود: برخی از این خدمات، پیشتر به صورت الکترونیکی ارائه می‌شد و لذا به سمت بهینه‌سازی فرآیند‌های سیستمی و کاربردی رفتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مواردی هم نیمه الکترونیک بوده که با اهتمام بدنه متخصص شهرداری و با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای امسال، این خدمات ۱۰۰ درصد الکترونیکی شده‌اند.

حسامی با بیان اینکه بنای مدیریت شهری بر عدم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری است، گفت: شیوع ویروس کرونا عزم مدیریت شهری بر تحقق این مهم را مضاعف کرد چراکه دغدغه سلامت شهروندان را داریم و از سوی دیگر، بروکراسی‌های اداری باید به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: تمامی خدمات هوشمندسازی شده در درگاه واحدی با عنوان «شهرداری هوشمند مشهد» بارگذاری و در دسترس عموم است؛ این خدمات شامل حوزه‌های مختلف شهرسازی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، فضای سبز، مالی و پرداخت، فرهنگی و ورزشی و اطلاعات مکانی و ... می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: خوشبختانه با بهینه‌سازی فرایند‌های شهرداری و نحوه پاسخگویی به شهروندان با تکیه بر بستر شهرداری هوشمند، تا ۳۰ درصد شاهد کاهش گام‌های فرآیندی و بروکراسی‌های اداری هستیم و در حوزه‌های یاد شده، شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند پاسخ درخواست‌های خود را دریافت کنند.

حسامی گفت: براساس تاکیدات شورای شهر و با نگاه مساعد شهردار، از اوایل سال آینده، تمامی خدمات قابل ارائه در مناطق، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری، از طریق درگاه اینترنتی قابل ثبت و پیگیری است؛ این اقدام در شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان پایلوت راه اندازی شده و پس از آن به سایر مناطق تسری پیدا خواهد نمود.

منبع: شورای شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->