نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند!
سرخط خبرها

مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است

  • کد خبر: ۱۰۶۸۰۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است
«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان «عاشق دنیای واقعی هستند».

به گزارش شهرآرانیوز، اشپیگل در مصاحبه خود با گاردین توضیح می‌دهد، شرکت Snap که بیشتر به دلیل اپلیکیشن اسنپ‌چت شناخته می‌شود، بیشتر روی ساخت ابزار‌های واقعیت افزوده تمرکز دارد تا ساخت جهان‌هایی کاملا مجازی. در همین رابطه، او درباره کلمه متاورس و مفهوم آن توضیح می‌دهد:

«دلیل اینکه ما از این کلمه استفاده نمی‌کنیم این است که بسیار مبهم و فرضی است. فقط کافی است از چند نفر بخواهید که آن را تعریف کنند، خواهید دید که تعریف هر کسی کاملا متفاوت است. ما اطمینان داریم که مردم دنیای واقعی را دوست دارند، آن‌ها می‌خواهند به صورت حضوری با دوستان خود تعامل داشته باشند.»

از سویی دیگر اشپیگل تنها عضو شناخته از صنعت فناوری محسوب نمی‌شود که نسبت به متاورس ابراز شک و تردید کرده است. «فیل لیبین» بنیانگذار Evernote نیز اخیرا در سال جاری از متاورس به عنوان یک «ایده قدیمی» و «غیرمبتکرانه» یاد کرده بود.

با این وجود، روز به روز شرکت‌های بیشتری به سمت متاورس کشیده می‌شوند. اخیرا نیسان و تویوتا از برنامه‌های خود برای حضور در این فضا خبر داده بودند و سامسونگ هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار روی یک استارتاپ متاورسی سرمایه‌گذاری کرده بود.

شاید نظر اشپیگل درباره متاورس چندان بی‌راه نباشد. این کلمه اصطلاحی است که از داستان‌های علمی تخیلی و رمانی با نام «Snow Crash» نوشته «نیل استیونسون» آمریکایی در سال ۱۹۹۲ گرفته شده است و به فناوری‌های آینده اشاره دارد که افراد با کمک آن‌ها می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی و سایر سیستم‌های مربوط به اینترنت دسترسی داشته باشند. «مارک زاکربرگ» حامی اصلی این مفهوم بوده و به همین دلیل سال گذشته،  نام شرکت فیس‌بوک را به «متا» تغییر داد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->