سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

فناوری، رمز بقای صنعت گردشگری

  • کد خبر: ۱۱۷۶۶۷
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
فناوری، رمز بقای صنعت گردشگری
در سال اول همه‌گیری کووید ۱۹ بیشترین میزان گزارش بیکاری در ایالات متحده با ۶۵ درصد متعلق به صنعت گردشگری بود، اما امروز با بهبود شرایط، بسیاری از صنایع که به لطف ابتکارات فناوری محور در حال رشد بودند روند نزولی به خود گرفتند.

عادل نجفی | شهرآرانیوز - در دو سال گذشته کرونا به کسب‌و‌کار‌های مختلف، آسیب‌های زیادی وارد کرد. حتی صنعتی به گستردگی و اهمیت نفت برای مدتی با قیمت‌های منفی مواجه شد و قیمت هر بشکه نفت به زیر صفر رسید! با وجود همه این ضرر و زیان‌ها، صنعت گردشگری با ثبت زیان ۴ تریلیون دلاری در جهان رکورددار آسیب‌دیده‌ترین فعالیت اقتصادی در جهان بود.

گردشگری به عنوان صنعتی با الگوی کسب‌وکار مبتنی بر روابط فردی با مشتریان و نیاز به تجربه محلی، بیش از هر حوزه دیگری نیازمند نوآوری و ابتکار‌های مبتنی بر فناوری بود تا بتواند خود را بازیابی کند. در تجربیات محلی مقاصد گردشگری، شاهد ابتکار‌های محدودی مانند ایجاد تور‌های مجازی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری بودیم، اما بدون تردید، این تجربه مجازی چندان قابل مقایسه با گردشگری در دنیای واقعی نبود و نمی‌توانست زیان کسب‌و‌کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری را جبران کند.

برای نمونه، در سال اول همه‌گیری کووید ۱۹ بیشترین میزان گزارش بیکاری در ایالات متحده با ۶۵ درصد متعلق به صنعت گردشگری بود، اما امروز با بهبود شرایط، بسیاری از صنایع که به لطف ابتکارات فناوری محور در حال رشد بودند روند نزولی به خود گرفتند و در مقابل صنعت گردشگری در حال احیای خود است. استفاده از دانش روز در حوزه گردشگری توانسته است شبکه‌ای از کسب‌وکار‌های محلی، هنرمندان، جاذبه‌ها و نیز راهنمایان گردشگری را ایجاد کند.

تجربه سفر

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا، آمد و شد گردشگران بیشتر شده است، اما آن‌ها با انتظار‌ها و نیازمندی‌های جدیدی به سفر می‌روند. امروز گردشگران به دنبال سفر در گروه‌های کوچک‌تری هستند که کم و کیف تجربه سفر خود را انتخاب می‌کنند. امری که برای نمونه موجب افزایش جست‌وجو برای راهنمایان گردشگری شده است. پلتفرم‌های جدید مانند GetYourGuide، IndyGuide و KimKim این روز‌ها به عنوان واسطه، گردشگران را به راهنمایان گردشگری در مقاصد متصل می‌کنند. امروزه گردشگران با استفاده از سامانه‌های رزرواسیون می‌توانند سفر خود را از مبدا تا بازگشت به آن مدیریت کنند.

تجربه شهری

استارت‌آپ‌هایی نظیر Welcome با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و براساس داده‌های شخصی گردشگران نظیر علاقه‌مندی‌ها و مشخصات فردی آن‌ها در شهر‌های مقصد، پیشنهاد‌های به‌روز ارائه می‌دهند. این استارت آپ کسب‌و‌کار‌های محلی و جاذبه‌های گردشگری را براساس روحیه و فرهنگ حاکم بر آن‌ها و علاقه‌مندی‌های مخاطبان به آن‌ها معرفی می‌کند. معرفی کسب‌و‌کار‌ها و جاذبه‌های محلی که شاید حتی در گوگل نیز معرفی نشده‌اند می‌تواند به حمایت از آن‌ها در دوران پساکرونا کمک کند.

تجربه خرید محلی

در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی و یک‌سالگی همه‌گیری کووید ۱۹، فروشگاه Local Purse یک فروشگاه مجازی برای فروشندگان و هنرمندان محلی ایجاد کرد تا آن‌ها بتوانند محصولات و آثار خود را با مشتریان در سراسر اینترنت به اشتراک بگذارند. با راه‌اندازی این فروشگاه مجازی، آوازه آن‌ها در سراسر جهان پیچید و ارتباطاتی را ایجاد کردند که حتی در صورت وجود شرایط سفر‌های گردشگران نیز با این گستردگی ایجاد نمی‌شد.

تجربه گردشگری روباتیک

استارت‌آپ انگلیسی BotsandUs در زمینه به‌کارگیری هرچه بیشتر روبات‌ها در زندگی روزمره تمرکز دارد. با شیوع همه‌گیری کووید، این شرکت روباتی را به نام Bo برای کمک به فرایند پذیرش مسافران در پایانه‌های مسافری طراحی کرد. این روبات می‌تواند به صورت خودکار و هوشمند با مسافران ارتباط بگیرد و با انجام فرایند‌های پذیرش، آن‌ها را به گیت‌های خروجی یا محل تحویل بار یا هر نقطه دیگری در پایانه مسافربری هدایت کند. این فناوری نه‌تن‌ها مسافران را از حضور در صف‌های طولانی رهایی می‌بخشد بلکه با جلوگیری از ارتباطات فردی از شیوع ویروس نیز جلوگیری می‌کند. هم‌چنین روبات می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات محیطی نسبت به دمای بالای بدن افراد حاضر در سالن‌ها هشدار دهد یا با توجه به تراکم جمعیت درخواست سرعت‌بخشی به خدمات داشته باشد.

آنچه مسلم است، صنعت گردشگری در حال تجربه عصر جدیدی در فعالیت‌های خود است که نیازمند تطبیق با نیازمندی‌های مصرف‌کنندگان خود یعنی گردشگران است. در این میان، باید به خاطر داشت که این صنعت در دو سال گذشته متحمل زیان‌های هنگفتی شده است و می‌تواند با استفاده از فناوری نه‌تن‌ها رضایت خاطر بیشتر مسافران را جلب کند بلکه با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه دهد.
منبع: Forbes. com

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->