اعترافات مردی که همکارش را به کمک همسرش به قتل رساند آیا خوردن ماهی و سایر غذا‌هایی دریایی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران

  • کد خبر: ۱۶۴۱۲۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران
عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: دستگاه‌های اجرایی استانی به بیش‌ برآورد آمار گردشگران استان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه یک مقصد گردشگر پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، آرش قهرمان در خصوص چرایی بزرگنمایی آمار زائران و گردشگران اظهار کرد: یکی از دلایل این است که دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها در مسابقه‌ای نانوشته، به بیش برآورد آمار گردشگران استان یا شهرستان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند تعداد گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه و گردش مالی در یک مقصد گردشگرپذیر است.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری پایه در یک مقصد تابع ۵ متغیر است که صرفا یکی از آن‌ها تعداد گردشگران است و ۴ مورد دیگر شامل متوسط اقامت، قدرت خرید، سبک سفر و زمان سفر می‌شود.

قهرمان ادامه داد: به عبارت دیگر متوسط بالای اقامت، جذب گردشگران از دهک‌های برخوردار اقتصادی و قدرت خرید بالای آن‌ها، سبک سفر ِلذت جویانه که گردشگر را به خرید خدمات و سوغات سوق می دهد و سفر در ایام غیر پیک که باعث توزیع سفر در مقصد و ارائه خدمات با کیفیت بیشتر می‌شود، دیگر مولفه‌هایی هستند که به همراه تعداد گردشگران، توسعه گردشگری پایه را در یک مقصد رقم خواهند زد.

وی خاطرنشان کرد: البته این بزرگنمایی علت‌های دیگری نیز دارد و بزرگنمایی آمار گردشگر به ویژه در شهرهای مذهبی که خوشایند مسئولین رده بالاست و حمل بر تقید مذهبی بیشتر می‌شود یکی از آن‌ها است.

قهرمان عنوان کرد: همچنین بزرگنمایی ابزار مناسبی برای جذب اعتبار بیشتر است. البته به این واسطه برخی از نارسایی‌ها در خدمت‌رسانی به دلیل اعلام بالای گردشگر توجیه‌پذیر است و فعلا به آن نمی‌پردازیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->