سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۶۳
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری و دبیرخانه شهر ترمیمی به نمایندگی از معاونت محیط زیست و خدمات شهری با هدف توسعه رویکرد و روش‌های ترمیمی در سطح محلات کم برخوردار شهر و با استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عبداله‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شناسایی ۶۹ محله هدف بازآفرینی در محلات حاشیه شهر مشهد، راه اندازی دفاتر تسهیلگری در این محلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ دفاتری که با ارتباط مستمر میان ساکنان و نهاد‌های اجرایی، علاوه بر تدوین سند توسعه محلی به منظور بهبود کیفیت کالبدی، اجتماعی و اقتصادی محلات هدف، نقش بسیار مهمی در ارتباط سازنده میان ساکنان این محلات و نهاد‌های اجرایی دارند.

وی ادامه داد: استقرار این دفاتر در این محلات و ارتباط نزدیک با شهروندان باعث شده تا ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این دفاتر ایجاد شود که یکی از این ظرفیت ها، استقرار شورا‌های حل اختلاف به منظور کاهش منازعات و اختلافات میان ساکنان، و ساکنان با دستگاه‌های اجرایی است.

عبداله زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دفتر تسهیلگری، تدوین و ابلاغ سند توسعه در ۲۶ محله را بر عهده دارند و در ۴ دفتر تسهیلگری با پوشش ۶ محله، شورا‌های حل اختلاف مستقر هستند که براساس این تفاهمنامه در تلاشیم تا طی ماه‌های آینده این شورا‌ها در غالب دفاتر تسهیلگری سطح شهر مستقر شوند.

وی افزود: تجربیات سال‌های گذشته حاکی از آن است که شورا‌های حال اختلاف مستقر در این دفاتر، نقش بسیار مهمی در کاهش تخلفات ساکنان در حوزه شهری و اختلافات میان ساکنان داشته است و استفاده مناسب از این ظرفیت می‌تواند در بهبود شرایط زندکی ساکنان این محلات موثر باشد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری افزود: براساس تفاهمنامه مشترک میان این سازمان و دبیرخانه شهر ترمیمی، به نمایندگی از معاونت خدمات شهری، دفاتر تسهیلگری مستقر در محلات بازآفرینی حاشیه شهر مشهد به عنوان بازویی توانمند در کاهش تخلفات و جرائم شهری مشارکت خواهند داشت و شورا‌های حل اختلاف بنا بر ضرورت در آن‌ها ایجاد خواهد شد.

عبداله زاده در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این تفاهم نامه مشترک علاوه بر اجرای روش‌های ترمیمی و مشارکت خود ساکنان در حل منارعاتشان، نقش بسیار مهمی در کاهش پرونده‌های قضایی ارجاع شده به دستگاه قضایی دارد.

منبع: روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->