بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است

  • کد خبر: ۱۹۸۶۳۹
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بیت‌الهی درباره فرونشست در محدوده زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است به‌طوری‌که در نقاطی از این راه‌آهن آثار فرونشست کاملاً مشهود است. 

وی ادامه داد: در این مسیر ریلی در قطعه نزدیک به ورامین در ایستگاه حوالی ابردژ و در ادامه مسیر نزدیک به ایستگاه نیشابور آثار فرونشست مشهود و بسیار هم خطرناک است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به بروز شکاف و حفرات، احتمال اینکه این مسیر ریلی و خطوط، ریزش داشته باشد، وجود دارد. این خطر بالقوه محتمل است از این رو باید اقدامات مقابله‌ای و تمهیدات مهندسی دیده شود و راهکارهایی وجود دارد و می‌توان اقداماتی انجام داد تا خطر فرونشست را به حداقل رساند.

بیت‌الهی با بیان اینکه برای راه‌آهن تهران - مشهد اقداماتی را انجام داده‌ایم، افزود: شکاف‌ها و حفرات را با موادی پر کردیم و می‌توان با روش عایق‌بندی جلوی گسترش این عوارض به حریم ریل را گرفت. این اقدامات در دنیا هم تجربه شده‌ است و تمام مواد و تجهیزات و دانش تخصصی آن در کشورمان وجود دارد و موانعی از این بابت وجود ندارد. 

وی با اشاره به انتشار اخباری درباره خطر فرونشست در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: اثرات فرونشست در فرودگاه مهرآباد نمایان و مشهود نیست و حاشیه‌های پهنه فرونشستی جنوب غرب تهران در مجاورت این منطقه قرار گرفته و فعلاً نگرانی وجود ندارد اما با تدوام روندی که درباره کاهش آب‌های زیرزمینی وجود دارد، احتمال این است که در سال‌های آینده مشکلاتی ایجاد شود و باید شدت این روند مانیتور و رصد شود اما این‌گونه نیست که باندهای پرواز فرودگاه مهرآباد در معرض فرونشست قرار داشته باشد. 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به نرخ فرونشست در ایران تأکید کرد: نزدیک به ۵ تا ١٠ درصد فرونشست‌های دنیا در حدود ١٠ تا ١٢ سانتیمتر است و اغلب فرونشست‌های دنیا نرخ کمتر از ١٠ درصد دارند اما ٣ تا ۴ درصد فرونشست‌ها در دنیا بیش از ٢٠ درصد است و در ایران در چند استان نرخ فرونشست بیش از ٢٠ درصد است و به طور متوسط نرخ فرونشست در ایران بیش از ١٠ درصد است.

بیت‌الهی گفت: ایران جزو کشورهای پرخطر در فرونشست در دنیاست به‌طوری‌که ۵درصد فرونشست‌های دنیا چنین نرخ‌های بالایی دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->