صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر گردشگری گفت: در ارتباط با مسائل مختلف جاری در کشور کمی روند ورود گردشگر دچار اشکال شده و جمع بندی سالیانه که دقیق‌تر هست انجام و میزان گردشگر اعلام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه از کار‌هایی که وزارت میراث فرهنگی برای رونق گردشگری انجام داده، طراحی و ارائه بسته‌های سرمایه گذاری است، اظهار داشت: به این معنا که بسته‌هایی برای موقعیت‌های خوب گردشگری در سراسر کشور هم به صورت بی نام و هم شناسایی شده آماده شده است و سرمایه گذارانی که می‌خواهند در این حوزه‌ها در استان‌های کشور سرمایه گذاری کنند با مطالعه پروژه‌هایی را انتخاب می‌کنند که دیگر به بوروکراسی اداری نیازی نیست و مجوز‌های لازم بدون نام از قبل در نظر گرفته شده است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمک وزارت میراث فرهنگی سایر موارد قانونی را پیگیری و سرمایه گذاری کنند.

وزیر میراث فرهنگی در ارتباط با میزان جذب گردشگر در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ارتباط با مسائل مختلف جاری در کشور کمی روند ورود گردشگر دچار اشکال شده و جمع بندی سالیانه که دقیق‌تر هست انجام و میزان گردشگر اعلام می‌شود.

ضرغامی با اشاره به محدودیت منابع کشور همین امر را موجب اختصاص کم بودجه در حوزه میراث فرهنگی اعلام و بیان کرد: با صحت انجام شده با رییس جمهور قرار شد با پیگیری سازمان برنامه و بودحه و صحبت با مجلس این رقم اصلاح شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها در حوزه عمرانی و مرمت‌ها مختص تزئین و ظواهر بنا‌های تاریخی نیست بلکه برخی به دلیل سازه و پایداری مشکلی دارند که نیازمند فوریت و اعتبار بیشتر است؛ لذا رئیس جمهور تذکر داد تا مواردی به عنوان اصلاح در این حوزه‌ها به مجلس ارائه شود که رقم نهایی نیز تکمیل و اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.