صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

محمود شالویی، گفت: در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها برنامه‌های متعددی درباره فردوسی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در حاشیه نشست خبری روز پاسداشت فردوسی که در انجمن آثار مفاخر و فرهنگی در تهران برگزار شد گفت: در همایش علمی فردوسی که امسال در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد، نشان فردوسی به محققان و پژوهشگرانی که آثارشان مورد بررسی قرار گرفته است، تعلق می‌گیرد. همچنین سال آینده نیز مطابق اساس‌نامه‌ای که برای این امر تدوین شده است، نشان فردوسی به برگزیدگان در سطح جهانی اهدا خواهد شد.

شالویی در ادامه افزود: بزرگداشت فردوسی، امسال، در کنار آرامگاه فردوسی بزرگ با برنامه‌های متعدد هنری همراه خواهد بود. همچنین ۲۴ اردیبهشت همایش علمی فردوسی را داریم که با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها، موسسات خصوصی که در زمینه شاهنامه‌پژوهی تحقیق داشتند برگزار خواهد شد و بعد از آن در کنار آرامگاه فردوسی برنامه مفصل و مبسوطی را در توس داریم.

به گفته رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، همچنین در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها برنامه‌های متعددی درباره فردوسی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: شاهنامه اثری فاخر و مبین هویت ملی و اصالت ایرانی ماست که با توجه به حکایت‌ها، قصه‌ها، داستان‌های خود می‌تواند بخش مهمی از اذهان امروز ما را به خود معطوف کند. این آشنایی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان ضرورت دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.