خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

خدا را بخوان

  • کد خبر: ۱۰۳۵۸۹
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
خدا را بخوان
آیت‌ا... سید جعفر سیدان - استاد حوزه علمیه خراسان

ارتباط با پروردگار از مسائلی است که در کتاب مقدس قرآن و بیانات پیامبر و امامان معصوم (ع) به آن اشاره و تأکید شده است. البته مهم‌تر و بیش از مسئله دعا کردن و خواست انسان به صورت‌های مختلف، خود ارتباط با حق تعالی است مگر اینکه خواسته‌اش خدا و مسائل معنوی باشد. در واقع، خاصیت، نفع و ارزش دعا و درخواست کردن بیشتر از آن چیزی است که انسان از خدا می‌خواهد؛ بنابراین باید بر دعا کردن اهتمام داشت.

چرا بعضی دعا‌ها مستجاب نمی‌شود؟

انسان باید بداند که یا دعا مستجاب است یا اینکه بهتر از آنچه خواسته است به او داده می‌شود یا برای آخرتش ذخیره می‌شود. بنابراین، بر خلاف اینکه در برخی موارد دعای فردی بد مستجاب می‌شود تا خدا صدایش را نشنود، گاهی دعای انسان خوب مستجاب نمی‌شود، زیرا خدا دوست دارد صدای این بنده بیشتر شنیده شود و با او حرف بزند. البته این‌گونه بنده‌ای که دیرتر به اجابت دعایش رسیده است در قیامت پاداش‌های فوق‌العاده‌ای دریافت می‌کند به طوری که در آن روز می‌گوید که‌ای کاش خیلی از دعاهایش در دنیا مستجاب نمی‌شد.

هم‌چنین یکی دیگر از عوامل مهم اجابت نشدن دعا گناه است یا در مورد دیگران ظلمی کرده باشد که مانع اجابت دعا می‌شود. امیرمؤمنان (ع) می‌فرماید: قلب و فکر شما در هشت چیز خیانت کرده‏ است. [به همین علت دعایتان مستجاب نمی‌شود]:

۱- خدا را شناخته، اما حق او را ادا نکرده‌اید.
۲- به رسول او ایمان آورده سپس با سنتش مخالفت کرده‌اید.
۳- کتاب او را خوانده ولى به آن عمل نکرده‌اید.
۴- از مجازات و کیفر خدا مى‌ترسید، اما همواره کارهایى مى‌کنید که شما را به آن نزدیک مى‌سازد.
۵- به پاداش الهى علاقه دارید، اما همواره کارى مى‌کنید که شما را از آن دور مى‌کند.
۶- شکر نعمت نمى‌کنید.
۷- دستور داده است دشمن شیطان باشید در حالی که با او طرح دوستى مى‌ریزید.
۸- عیب‌های مردم را نصب‌العین خود ساخته و عیوب خود را پشت سر انداخته‌اید.
با این حال، چگونه انتظار دارید دعایتان به اجابت برسد در حالى که خودتان درهاى آن را بسته‌اید؟

راهکار‌هایی در بیان آن حضرت:

۱. تقوا
۲. اصلاح اعمال
۳. امر به معروف و نهى از منکر
به هر حال با توجه به اینکه خداوند متعال، توانا، دانا، غنی، سخاوتمند و مهربان است، به طور طبیعی امکان اجابت دعا را دارد پس هر جا که درخواستی رد شد به طور حتم موانعی در کار بوده و یا ذخیره‌ای برای آخرت می‌شود.
بنابراین، از دعا غفلت نکنیم و در آن جدی باشیم، زیرا خیلی از کار‌ها با آن انجام می‌شود. از سوی دیگر نیز اگر مواردی از درخواست ما اجابت نشد، ناامید نشویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->