یاسین رامین کیست؟ + حواشی آبیِ آسِمون برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ در مشهد، فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ زینب رفیعی بازیگر نقش نورا در سریال رخنه هم افزایی هنر سنتی و مدرن در بازنمایی شاهنامه معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی «امتزاج» به جشنواره پونای هند می‌رود نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخب حوزه پژوهش اهدا می‌شود زمان پخش و بازپخش سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌ شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی + جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

قرآن‌های بریل چاپ شده از سوی شهرداری مشهد به زودی رونمایی می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۴۴۷۲
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
قرآن‌های بریل چاپ شده از سوی شهرداری مشهد به زودی رونمایی می‌شود
شاید به نسبت سایر شهرها، نبود قرآن با خط بریل در شهر مشهد اهمیت ویژه‌تری داشته باشد، آن هم به این دلیل که در مجاورت حرم مطهر رضوی هستیم و زیارت بدون تلاوت قرآن به کامِ برخی از نابینایان نمی‌نشیند.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ سختی‌های زندگی در خاموشی مطلق کم نیست. هر‌چند بیشتر نابینایان بعد از تمرین زیاد دیگر در انجام بیشتر امور شخصی‌شان مهارت پیدا کرده‌اند، اما با وجود اینکه برخی از این مهارت‌ها را دارند، به‌دلیل نبود امکانات مورد نیاز، قادر به استفاده از مهارت‌های خود نیستند. تلاوت قرآن توسط نابینایان و با لمس دست‌ها، نیز یکی از دغدغه‌های قدیمی این قشر جامعه بوده است، موضوعی که همیشه به دنبال بهره‌مندی از آن بوده‌اند، اما به دلیل هزینه گزاف یا حجم سنگین آن دور از دسترسشان بوده است.

شاید به نسبت سایر شهرها، نبود قرآن با خط بریل در شهر مشهد اهمیت ویژه‌تری داشته باشد، آن هم به این دلیل که در مجاورت حرم مطهر رضوی هستیم و زیارت بدون تلاوت قرآن به کامِ برخی از نابینایان نمی‌نشیند. ۲۳ مهرماه، هم‌زمان با روز جهانی عصای سفید، نابینایان در دیدار با شهردار مشهد درخواست کرده بودند که قرآن به‌صورت بریل برای آن‌ها به چاپ برسد.

این موضوع با اینکه وظیفه ذاتی شهرداری نیست، اما به دلیل تقاضای این قشر از جامعه شهردار مشهد دستور داد تا قرآن به‌صورت بریل چاپ و منتشر شود.
مشاور شهردار مشهد در امور افراد با دارای معلولیت از چاپ قرآن‌های بریل همراه با ترجمه در سی جلد برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار ۴۰ دوره قرآن همراه با ترجمه در ۳۰ جلد چاپ شده است؛ همچنین ۳۰ دوره در ۶ جلد بدون ترجمه و برای اولین بار در کشور به‌صورت کم‌علامت چاپ می‌شود که خواندن آن برای نابینایان راحت‌تر است.

رونمایی در هفته آینده

جواد شکوری اظهار کرد: پس از سه ماه، اکنون این قرآن‌ها آماده است و هفته آینده در یکی از مساجد مشهد رونمایی می‌شود. این قرآن‌ها قرار است به افرادی که از طریق جامعه نابینایان مشهد شناسایی می‌شوند به‌صورت رایگان اهدا شود. البته به دلیل اینکه بر طبق آمار ۲‌هزار نفر نابینا در مشهد داریم که نیمی از آن‌ها با توجه به میزان تحصیلات می‌توانند از قرآن استفاده کنند، اولویت اهدای این قرآن‌ها با توجه به شرایط نابینایان است.

وی با بیان اینکه قرارداد اولیه چاپ این قرآن ها، ۱۵۰ میلیون تومان است، ادامه داد: کتاب‌هایی که به صورت بریل چاپ می‌شوند بعد از مدت پنج سال و بر اثر لمس زیاد برجستگی‌ها دیگر استفاده‌پذیر نیستند و لازم است کتاب مجددا چاپ شود. البته سعی می‌کنیم به سمت چاپ کتب ادعیه نیز برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->