برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳) «دولت عشق» در قاب تلویزیون | فیلم‌های سینمایی که آخر هفته روی آنتن می‌روند (۳ و ۴ خرداد ۱۴۰۳) «ریچارد فورونجی» بازیگر «فرار نیمه‌شب» درگذشت حضور ۲۳۰ خبرنگار خارجی برای پوشش آیین تشییع شهدای خدمت حضور ۶۵ رسانه بین‌المللی در مشهد برای پوشش مراسم تشییع رئیس‌جمهور خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس
سرخط خبرها

ماه بهانه‌ها

  • کد خبر: ۱۰۴۷۳۳
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
ماه بهانه‌ها
محمد مروارید - پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه

برای سنجش و آزمودن ویژگی‌های آب یک چشمه یا دریا، از آن نمونه‌گیری می‌کنند. اگر می‌خواهیم قطره‌ای از دریای رحمت و مهربانی خداوند را بسنجیم، ماه مبارک رمضان همان قطره است. اگر می‌خواهیم لحظه‌ای از زندگی پاک و بی‌آلایش بهشت جاودان را تجربه کنیم، رمضان همان لحظه ناب است. ماه رمضان بر همه ماه‌های سال آقایی می‌کند. در ماه مبارک رمضان در‌های دوزخ را قفل زده‌اند و در‌های بهشت برین را گشوده‌اند. (الکافی، جلد۴، صفحه۶۷)

در این ماه خداوند برای لطف و مهربانی منتظر یک بهانه است. حتی اگر هیچ بهانه‌ای نیابد، نفس‌کشیدن و خوابیدن ما را بهانه قرار می‌دهد تا در آغوشمان بگیرد. مثل مادری که از دوری و قهر فرزند خطاکارش رنج می‌برد و گاهی زیرچشمی می‌نگرد تا بهانه‌ای از فرزند پیدا کند و خودش برای آشتی پیش‌قدم شود. این فرزند خطاکار که مدت‌هاست روی خوش مادر را ندیده و بار‌ها دلش را شکسته است، ناگهان خودش را در آغوش گرم و پرمهر مادر می‌بیند.

بار‌ها دل از خدا کندیم، به این خیال و توهم که مهربان‌تر و آرامش‌بخش‌تر از خدا را در جای دیگری می‌یابیم. اما زهی خیال باطل! حالا سرمان به سنگ خورده است، اما مانند حر کربلا روی بازگشت نداریم و پل‌های پشت سر خود را خراب‌شده می‌بینیم. ماه رمضان راه را برای بازگشت ما به پیشگاه بندگی الهی هموار و دوباره روز‌های خوش گذشته را برای ما زنده می‌کند. ماه رمضان همان نوای گرم سیدالشهدا (ع) خطاب به حر است که او را به بازگشت فرامی‌خواند.

دست و پای شیطان را بستند و همه فرشتگان را به‌صف کردند تا من و شما لحظاتی از شیرینی بندگی خدا را تجربه کنیم و یادمان نرود گاهی این شیرینی را با چه لذت‌های پست و بی‌ارزشی عوض کرده‌ایم.

صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را
نیکی چه بدی داشت که یک بار نکردی؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->