سرخط خبرها

توزیع عادلانه برنامه‌های هنری در کشور

  • کد خبر: ۱۰۴۸۸۲
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
توزیع عادلانه برنامه‌های هنری در کشور
سرهنگ علی اصغر رجبی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی درباره برنامه‌های این نهاد برای ترویج هنر انقلابی می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ علی اصغر رجبی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی درباره برنامه‌های این نهاد برای ترویج هنر انقلابی می‌گوید: امسال بسیج هنرمندان استان سه جشنواره کشوری تئاتر، عکاسی و هنر‌های تجسمی را برگزار می‌کند، جشنواره‌هایی که با محوریت هنر ارزشی و انقلابی برگزار می‌شود و می‌تواند به رشته‌های هنری جهت دهد.

به گفته او، هنرمندان همین که برای شرکت در این جشنواره سوق داده می‌شوند و کار هنری انجام دهند، اتفاق ارزشمندی است.

سرهنگ رجبی همچنین بیان می‌کند: درحال برگزاری جشنواره شعری با همکاری بسیج عشایر درباره شهدای عشایر هستیم که محورهایی، چون سلحشوری، مبارزه با بیگانگان، دفاع وطن و ساده زیستی را شامل می‌شود. الان در مرحله داوری آثار قرار داریم و احتمالا تا آخر ماه مبارک رمضان اختتامیه را برگزار می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی همچنین درباره چگونگی ارتقای جایگاه هنر انقلابی می‌گوید: توزیع برنامه‌های هنری و ارزش گذاری هنرمندان از سوی نهاد‌های مختلف به ویژه شهرداری باید عادلانه باشد تا به بالا رفتن سطح هنری آثار و کیفیت هنر انقلابی کمک کند. ولی متأسفانه تا الان این طور نبوده و رانت‌ها و ارتباطات خاص در همکاری نهاد‌ها با هنرمندان مؤثر بوده است.

او پیشنهاد می‌دهد: باید سامانه‌ای راه اندازی شود که هنرمندان بدون هیچ ارتباط خاصی بتوانند رزومه کاری و فعالیت هایشان را آنجا بارگذاری کنند. گروهی هم آثار آن‌ها را سطح بندی و ارزیابی و کار‌های کلی شان را رصد کنند تا با توجه به سطح کار‌ها فعالیت‌ها عادلانه توزیع شود. ما در بسیج هنرمندان اعلام آمادگی کردیم که این طرح را می‌توانیم عملی کنیم تا مرجعی برای معرفی هنرمندان و سپردن کار‌های هنری باشد.

رجبی تأکید می‌کند: ما هیچ فیلتر خاصی نداریم و هر هنرمندی که دغدغه کشور و انقلاب را داشته باشد ما برایش برنامه داریم و آثارش در جشنواره هایمان شرکت داده می‌شوند.

او درباره چگونگی جذب جوانان به سمت انجام فعالیت‌های هنری با محوریت هنر انقلاب می‌گوید: یک کار شاخص برگزاری جشنواره‌هایی است که ما آن را انجام می‌دهیم. دومین مورد هم به نهاد‌هایی که نیاز به تولید آثار هنری دارند برمی گردد که شرایطی را برای ورود هنرمندان جوان به چرخه تولید ایجاد کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->