تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: شهرداری، آستان قدس و ارتش به خاطر مردم از منافعشان گذشتند

  • کد خبر: ۱۰۶۱۷۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
شهردار مشهد: شهرداری، آستان قدس و ارتش به خاطر مردم از منافعشان گذشتند
سیدعبدا... ارجائی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازگشایی معابر در زمین‌های بزرگ‌مقیاس مطالبه مهم مردمی است و یکی از این زمین‌ها مربوط به پادگان لشکر ۷۷ پیروز خراسان بوده است، اظهار کرد: مسائل فنی موضوع انتقال پادگان از گذشته و در دوره‌های پیشین انجام شده بود، اما به دلایلی این موضوع متوقف مانده بود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از وعده‌های مهم مدیریت‌شهری در آغاز این دوره، پیگیری پروژه‌های کلان، زیرساختی و مهم شهر همراه با پرهیز از اجرای پروژه‌های هزینه‌بر و غیرضروری بود. با تصویب انتقال پادگان مشهد به خارج از شهر در کمیسیون ماده ۵ استان، پیگیری‌های مداوم مدیریت‌شهری برای عملی‌کردن یکی از همان وعده‌ها، در مسیر تحقق قرار گرفت؛ وعده‌ای که تا پیش از این دوره مدیریت‌شهری، بار‌ها از آن سخن به میان آمده، اما انتقال پادگان در حد حرف باقی مانده بود. شهردار مشهد در این‌باره گفت: در موضوع مصوبه دیروز کمیسیون ماده ۵ استانداری درباره انتقال پادگان ارتش، شهرداری مشهد، آستان قدس و ارتش به‌خاطر مردم از منافعشان گذشتند.

به گزارش خبرنگار ما، سیدعبدا... ارجائی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازگشایی معابر در زمین‌های بزرگ‌مقیاس مطالبه مهم مردمی است و یکی از این زمین‌ها مربوط به پادگان لشکر ۷۷ پیروز خراسان بوده است، اظهار کرد: مسائل فنی موضوع انتقال پادگان از گذشته و در دوره‌های پیشین انجام شده بود، اما به دلایلی این موضوع متوقف مانده بود.

وی افزود: از حدود سه ماه پیش با پیگیری و نیز همکاری امیران ارتش و تولیت آستان قدس، همراهی استاندار و حمایت‌های رئیس قوه‌قضائیه و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، این موضوع دوباره به جریان افتاد و حدود دو هفته پیش تفاهم‌نامه به امضای قائم‌مقام تولیت آستان قدس، شهرداری مشهد و امیران ارتش رسید.
ارجائی ادامه داد: این تفاهم‌نامه دیروز نیز در کمیسیون ماده ۵ به تأیید رسید و با نهایی‌شدن آن در شورای عالی معماری و شهرسازی، این گشایش انجام می‌شود.

کابری فضای سبز برای بخش زیادی از زمین‌ها

وی با بیان اینکه نوع استفاده از این زمین‌ها در نقشه مشخص شده است، تصریح کرد: مقدار زیادی از زمین‌های ارتش کاربری فضای سبز خواهد داشت و همچنین معابر اصلی و شریان‌های اصلی شرقی‌غربی و دسترسی به بیمارستان‌های هسته مرکزی شهر به‌وسیله این زمین‌ها فراهم می‌شود.

شهردار مشهد افزود: کاربری‌های خدماتی زیادی ازجمله ورزشی، مذهبی، موزه و فرهنگ‌سرا نیز به شهر اضافه می‌شود و در عین حال بافت تاریخی محوطه پادگان حفظ خواهد شد و آن‌هایی که قابلیت دسترسی عمومی داشته باشد، به روی مردم باز می‌شود. همچنین فضای سبز یکپارچه با مساحت چهل هکتار برای استفاده مردم بازگشایی می‌شود.

میدان «مشق» می‌ماند

وی با بیان اینکه این توافق، توافقی چندجانبه به سود مردم بود و ارتش به‌خاطر مردم از خواسته‌هایش گذشت، گفت: در موضوع انتقال پادگان و بازشدن راه مردم اقداماتی نیز برای تداعی‌کردن نام ارتش در این قسمت از شهر انجام می‌شود، به‌ویژه در میدان تاریخی «مشق» که در میانه پادگان است. این میدان حفظ خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->