شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود
سرخط خبرها

رویداد «ماه امت» فرصتی برای نشر ارزش‌های فرهنگی ملیت‌ها

  • کد خبر: ۱۰۶۹۸۸
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
رویداد «ماه امت» فرصتی برای نشر ارزش‌های فرهنگی ملیت‌ها
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویداد بین المللی «ماه امت» را ظرفیت خوبی برای نشر ارزش‌های فرهنگی قومیت‌های حاضر در مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد رویداد بین المللی «ماه امت» را ظرفیت خوبی برای نشر ارزش‌های فرهنگی قومیت‌های حاضر در مشهد دانست و گفت: این آوردگاه فرهنگی، ملیت‌های مختلف را به زندگی مسالمت آمیز دعوت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، مهدی ناصحی در جریان حضور در رویداد «ماه امت»، گفت: موضوعی که دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد سرلوحه کارش قرار داده، موضوع جهان شهر مشهد، شهر برکت و کرامت است و یکی از لوازم آن که یک شهر بتواند در عرصه بین الملل منشأ اثر باشد، این است که قومیت‌های گوناگونی را که در آن حضور دارند، بسیج کند تا بتواند فرهنگی را که در آن مستولی است، صادر کند.

وی ادامه داد: رویداد «ماه امت» یا همان جهان شهر یکی از این رویدادهاست و برکت این گونه رویداد‌ها این است که ملیت‌های گوناگون بتوانند در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و به نشر ارزش‌های فرهنگی خود اقدام کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: درخواست ما از شهرداری این بود که بعضی برنامه‌های فرهنگی برای دسترسی مردم مناطق حاشیه شهر، در مناطق کم برخوردار برگزار شود و، چون بخش زیادی از مهاجران افغانستانی در گلشهر اسکان دارند، خواستیم که مراسم «ماه امت» در این منطقه اجرا شود.

جهان شهربودن برازنده مشهد است

شاعر و نویسنده افغانستانی نیز پس از بازدید از این رویداد گفت: در مناطق مختلف کشور ایران مهاجرانی هستند که زندگی می‌کنند، درس می‌خوانند، پژوهش می‌کنند و در شهر مشهد نیز منطقه گلشهر به نمادی در این زمینه تبدیل شده است.

سیدابوطالب مظفری افزود: در مناطقی که مهاجران سکونت دارند، چهره‌های فرهنگی، ورزشی و نخبه‌های زیادی رشد پیدا کرده اند و در مناطق مختلف ایران و کشور‌های دیگر به مدارج بالایی رسیده اند که ثمره مهمان نوازی مردم شریف ایران است که مجال رشد و ترقی را به آنان داده است.

آنان نیز به شکرانه این محیط امن توانسته اند استعدادهایشان را بروز دهند. این پژوهشگر بیان کرد: برنامه‌هایی مانند رویداد «ماه امت» باید تداوم داشته باشد تا هم مایه همدلی و وحدت دو ملت باشد و هم تشویقی شود برای نسل جدید تا بتواند با انگیزه بیشتری رشد کند.

مظفری گفت: مشهد در ذات خود جهان شهر است؛ به ویژه از زمانی که امام رضا (ع) وارد این شهر شد، اقوام زیادی برای سکونت در این شهر ساکن شدند.

وی اضافه کرد: درحقیقت این شهر از زمان‌های دور جهان شهر و مرکز آمال و آرزوی افراد زیادی بوده است که بتوانند در این شهر زندگی کنند و چه خوب است که این اتفاق جهان شهرشدن مشهد آگاهانه صورت بگیرد و به مردم دنیا معرفی شود.

این پژوهشگر تصریح کرد: از کشور‌های گوناگون افراد زیادی برای زندگی یا سفر و زیارت به این شهر می‌آیند و در بازگشت به کشورشان معرف فرهنگ مشهد می‌شوند؛ بنابراین نام جهان شهر برای مشهد بسیار زیبنده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->