افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مه گرفتگی در محور درگز - قوچان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد در یک صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد
سرخط خبرها

«ماه امت» فرصتی برای وحدت

  • کد خبر: ۱۰۷۴۱۹
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
«ماه امت» فرصتی برای وحدت
رویداد بین‌المللی «ماه امت» که از ششم اردیبهشت‌ماه کار خود را در محله گلشهر مشهد آغاز کرده است، رفته‌رفته به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رویداد بین‌المللی «ماه امت» که از ششم اردیبهشت‌ماه کار خود را در محله گلشهر مشهد آغاز کرده است، رفته‌رفته به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود. این رویداد که فرصتی برای اجرای هنرمندان افغانستانی، لبنانی، پاکستانی و ایرانی به شمار می‌رود، علاوه بر شهروندان مناطق مختلف، میزبان شماری از مسئولان شهری و استانی هم بوده است.

در این گزارش نگاهی انداخته‌ایم به نظرات آن‌ها و نیز شماری از هنرمندان درباره این رویداد بین‌المللی که زمینه‌ساز وحدت هر‌چه‌بیشتر امت اسلامی به‌ویژه همسایگان شرقی ما می‌شود.

پرهیز از جدایی ایران و افغانستان

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بازدید از این رویداد، گفت: باید تلاش کنیم در وضعیت کنونی جهان بین دو ملت جدایی نیفتد و امیدوارم رویداد «ماه امت» در این راستا اثرگذار باشد.

حسن موحدیان اظهار کرد: با توجه به حضور شماری از مردم افغانستان در ایران، ما به عنوان میزبان در مقابل آن‌ها وظایفی داریم که یکی از این وظایف، تلاش برای میزبانی هرچه بهتر از مهمانانمان است. ما با ملت افغانستان اشتراک‌های زیادی مانند زبان، دین و فرهنگ مشترک داریم و برگزاری رویداد بین المللی «ماه امت» این نقاط مشترک بین دو ملت را به هم متصل می‌کند.

تعمیق وحدت در بلاد اسلامی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم گفت: وحدت بلاد اسلامی با پشتوانه برنامه‌های فرهنگی مانند «ماه امت»، عمق پیدا می‌کند.

جواد کریمی قدوسی اظهار کرد: برنامه‌هایی مانند رویداد بین المللی «ماه امت» باید پیش از این به مرحله اجرا درمی آمد و تا امروز برنامه‌هایی با این عمق و وسعت را بیشتر شاهد می‌بودیم.

معنای جدید هویت

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه جایگاه مشهد، جایگاهی بین المللی بوده و اینجا نقطه‌ای برای تابیدن به عالم است، افزود: وجود پربرکت امام رضا (ع) در زمان حیاتش مانند چلچراغی برای گفتگو بین ادیان مختلف بوده است و به همین دلیل وقتی که امام رضا (ع) به مشهد آمد، این شهر به محلی برای گفت وگوی دین‌های مختلف تبدیل شد.

مجید طهوریان عسکری با بیان اینکه موضوع هویت نیز برای شورای ششم دارای اهمیت است، ادامه داد: هویت یعنی همین دوستی و ارتباط ملل با یکدیگر. این هویت در ارتباط کشور‌های هم زبان، کشور‌های حوزه نوروز و فارسی زبان‌ها معنای جدی تری پیدا می‌کند. با توجه به اینکه نگاه ما، نگاهی جهانی است، باید ارتباط بین مشهد با جهان تشیع، ارتباطی تنگاتنگ باشد.

نگاه بین المللی به شهر بین المللی

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد، نیز بیان کرد: مشهد به واسطه حضور امام رضا (ع) شهری بین المللی است و در این راستا باید در برنامه هایش این نگاه بین المللی نیز دیده شود. امیدوارم این گونه رویداد‌ها مانند رویداد بین المللی «ماه امت» قدمی در مسیر اتحاد و یکدلی امت واحده اسلامی باشد.

افزایش هویت بین المللی شهر

همچنین به گفته رئیس کمیسیون سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد، حضور از چهار کشور در رویداد «ماه امت» باعث بالارفتن سطح هویت و تقویت ارتباطات شهر مشهد بین این کشور‌ها شده است.

سیدابراهیم علیزاده افزود: این حرکت بین کشور‌های همسایه ایران باعث اتحاد بیشتر می‌شود و افزایش همدلی بین آن‌ها می‌تواند منشأ اثر برای ارتباطات بعدی باشد.

شناخت ظرفیت‌های گلشهر

مجید عسکری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، نیز گفت: برگزاری رویداد «ماه امت» در منطقه‌ای مانند گلشهر باعث رشد ارتباطات و اقتصاد این محدوده و شناخت ظرفیت‌های عظیم آن می‌شود.

هنر، زبان مشترک اقوام

شیخ حسین بحمد، مدیرگروه «سرود رعد» کشور لبنان، نیز بر اهمیت گفتگو بین اقوام مختلف با زبان هنر تأکید کرد و گفت: هنر و به خصوص موسیقی زبان مشترک بین اقوام مختلف به شمار می‌آید و باعث هم بستگی آن‌ها می‌شود.

یک ملت

جواد تابش، مدیر گروه موسیقی سنتی و عرفانی افغانستان، نیز بیان کرد: ما با شهر‌های خراسان قدیم یک ملت محسوب می‌شویم. چون دارای یک فرهنگ مشترک هستیم. برای تقویت هم بستگی و همدلی بین دولت‌های ایران و افغانستان به ایران آمده ایم و با علاقه زیاد در رویداد «ماه امت» آهنگ‌های مذهبی اجرا کردیم.

استفاده از ظرفیت‌های مختلف مشهد

حسین کمیلی، مدیر مجموعه مردمی «صف» در حاشیه شهر مشهد، نیز با اشاره به اینکه چشم ما باید ظرفیت‌های موجود در مشهد را ببیند و یکی از این ظرفیت‌ها منطقه گلشهر است، افزود: ما در مشهد باید روی موضوع‌هایی سرمایه گذاری کنیم که مربوط به پیدایش شهرمان است و در شهر‌های دیگر وجود نداشته و منحصر به این شهر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->