دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

امسال بلوار «رسالت شمالی» مشهد تعریض می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۸۱۷۱
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
امسال بلوار «رسالت شمالی» مشهد تعریض می‌شود
روایت شهرآرا از پیگیری مشکلات محله رسالت مشهد از سرقت تا بوی نامطبوع کال دروی.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ بیان و پیگیری مشکلات محله رسالت که در محدوده شرقی مشهد قرار دارد، هدف این شماره از گزارش تریبون شهر است. وارد محله که می‌شویم، نام و نشان کوچه‌ها نشان از این دارد که به مقصد رسیده ایم، اما مشکل آن چنانی که خودش را به رخمان بکشد، نیست. کوچه‌ها به نسبت تمیز و با وجود شلوغی، نظم نسبی برقرار است.

حتی زیباسازی فضای سبز میان بولوار نیز به قاعده و سرسبز است، اما وقتی از پل نوغان عبور می‌کنیم، اوضاع فرق می‌کند؛ شلوغی و هرج ومرج در خیابان و پیاده رو‌ها زیاد و هرچه بیشتر پیش می‌رویم، مشکلات نیز مانند عدد خیابان‌ها زیادتر می‌شود؛ از ناهم سطحی پیاده رو‌ها تا آسفالت‌هایی که خراب شده و زمین‌های رهاشده‌ای که به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده است و...

باوجود شلوغی و مشکلات موجود در محله، بعضی از اهالی خیلی تمایلی به صحبت ندارند.

تشکری از کاسبان این محله است که سال‌های گذشته در محله شهیدفرامرز عباسی کار می‌کرده است و تفاوت وضعیت رسیدگی به این دو محله را از زمین تا آسمان می‌داند. او می‌گوید: مشکل محله رسالت آسفالت خراب آن است که منجر به ترافیک می‌شود.

نزدیک پل، خیابان کم عرض‌تر است و همیشه ترافیک می‌شود. از نظر نظافت نیز خیلی به این محل رسیدگی نمی‌شود، درصورتی که در محلات بالای شهر وضعیت به این شکل نیست.

در گذر از حاشیه خیابان رسالت، کارتن خوابی را می‌بینم که با وضعی آشفته، میان زباله‌ها مشغول جمع آوری بازیافت است. دو جفت کفش کهنه نیز در گوشه پیاده رو پیدا می‌کند و خیلی سریع کف پلاستیکی کفش‌ها را جدا می‌کند.

در بعضی از قسمت‌ها پیاده رو‌ها باریک است و برخی نقاط دیگر هم سطح و یک شکل نیست. در همین شلوغی پیاده رو، تردد موتورسواران در پیاده رو خیلی رایج است و همین تردد‌ها در موارد زیادی به گوشی قاپی هم منجر شده است و برخی اهالی یکی از علل سرقت گوشی عابران را همین مسئله می‌دانند.

خلافکاران انگشت نما شده اند

به گفته اهالی محل، اینجا خلاف نیز زیاد انجام می‌شود و آن قدر علنی است که خلافکاران محل نیز انگشت نما شده اند. سهرابی زن میان سال و خانه داری است که از بلای خانمان سوزی که به جان جوان‌ها افتاده است، گلایه دارد. در ایستگاه منتظر اتوبوس است و همان طور که صحبت می‌کند، سعی دارد به طور نامحسوسی با حرکت چشم هایش یکی از خلافکار‌های محل را به من نشان دهد.

حسنی زن و بچه دار است و با وجود اینکه چندین سال در این محل زندگی‌ می‌کند، مانند هر پدری نگران آینده فرزندانش است و همین امر موجب شده است به فکر جابه جایی خانه اش نیز بیفتد، اما به قول خودش، خانه‌ها در این محله به علت اوضاع آن، به قیمت واقعی اش خرید و فروش نمی‌شود و ناچار است همچنان در همین محله بماند.

او می‌گوید: مشکلات این محله از بوی بسیار نامطبوع کال دروی شروع می‌شود تا معتادانی که هم سیمای منطقه را نازیبا می‌کنند و هم برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند.

خرابی آسفالت و آب گرفتگی معابر

خندان از اهالی پیگیر و دغدغه‌مند محله است و تاکنون چندین مرتبه چه به‌صورت تلفنی و چه حضوری از شهرداری مشکلات محل را پیگیری کرده است. او معتقد است یکی از مشکلات این محله، خرابی آسفالت است که به آب گرفتگی در فصل‌های بارانی سال منجر می‌شود. البته که اثرات بارندگی روز‌های اخیر هنوز در میان چاله‌های آسفالت پیداست.

او اضافه می‌کند: اگر در بالاشهر مشکلی باشد، آن را سریع رفع می‌کنند یا دست کم مردم پیگیری می‌کنند، اما به این محله رسیدگی نمی‌شود. مشکلات اینجا زیاد است. خیلی وقت‌ها به اهالی محل گفته ام که برای مشکلات محله استشهاد جمع کنیم تا خودمان پیگیر کار‌ها باشیم، اما برای این مسئله هم کسی پیگیر نیست.

صادقی میوه فروش رسالت ۸۱ است و اعتقاد دارد در این خیابان باریک، همیشه ترافیک است و این معضل با عقب نشینی خانه‌ها و مغازه‌ها رفع می‌شود. او می‌گوید: از من خواستند این ملک را بدهم تا در جای دوری به من زمین بدهند و به همین دلیل قبول نکردم. در زمین‌های رهاشده این محل، معتادان زیادی رفت وآمد می‌کنند و باید سامان دهی شوند.

سامان دهی متکدیان در ۴ ماه اول سال

به گفته شهردار منطقه ۳ مشهد: طبق گفت وگویی که در سال ۱۳۸۰ با مالکان زمین‌ها در رسالت ۸۱ داشته ایم، این افراد مشکل سندی داشتند و پیگیر رفع مشکل اسناد آن‌ها شدیم و امیدواریم امسال بتوانیم برای بخشی از این زمین‌ها پروانه صادر کنیم.

مهدی خداشناس در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: قسمتی از زمین‌ها مربوط به رسالت ۵۵ و چند کوچه بعد از آن است که دور آن را بلوکه قرار داده ایم، اما این زمین‌ها متعلق به شهرداری نیست و فقط برای حفظ زیبایی بصری محل، این اقدام انجام شده است.

درواقع به مالکان این زمین‌ها اخطار داده شده است که برای تعیین تکلیف به شهرداری مراجعه کنند. هرروز نظافت این زمین‌ها انجام می‌شود، اما زباله گرد‌ها مخازن زباله را به هم می‌ریزند. ضمن اینکه هفته‌ای دوسه مرتبه جمع آوری نخاله  از زمین‌ها انجام می‌شود. این کار برای شهرداری هزینه گزافی در پی دارد.

وی درباره سامان دهی متکدیان اظهار می‌کند: معاونت فرهنگی طرحی را در پیش گرفته است که بتوانیم متکدیان را به مراکز و خانه‌های سبز در خارج از محدوده شهری منتقل کنیم و اعلام شده است تا سه چهار ماه ابتدایی امسال، این امر محقق می‌شود.

تعریض رسالت شمالی در سال جاری

خداشناس بیان می‌کند: درباره بهسازی معابر و آسفالت، اقدام جدیدی را با معاونت فنی وعمران انجام می‌دهیم تا برخی معابر نیز مانند خیابان شهیدشاکری و تعدادی دیگر از خیابان‌های آن محدوده را سنگ فرش کنیم و با این کار نگاه جدیدی را به این محله تزریق کنیم. امسال برای خیابان اصلی و در قسمت رسالت شمالی، افق تعریض را در نظر گرفته ایم و در سال آینده نیز تعریض قسمت جنوبی را در پیش داریم.

شهردار منطقه ۳ مشهد افزود: ساخت وساز غیرمجاز در این محدوده زیاد است. به همین دلیل علاوه بر نظارت، در نشست‌هایی با مردم در مساجد، از آن‌ها خواسته ایم که به عنوان شهروند ناظر، ساخت وساز‌های غیرمجاز را به ما اعلام کنند. اکنون با همراهی مردم، انجام ساخت وساز غیرمجاز بسیار سخت شده است.

امسال «رسالت شمالی» تعریض می‌شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->