افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: مقابل هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است نحوه خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام شد اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید
سرخط خبرها

نام اثر؛ مهربانی در میان فاجعه

  • کد خبر: ۱۱۱۹۴۷
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
نام اثر؛ مهربانی در میان فاجعه
سرباز مشهدی گوشی اش وسط آوار متروپل گم شد و آبادانی‌ها برایش گوشی نو خریدند.

عروجی | شهرآرانیوز؛ همه آن‌هایی که خودجوش و داوطلبانه به آبادان رفته اند تا به امدادگران کمک کنند، دست کم تا دو ماه دیگر هم باید آنجا باشند. درواقع از روزی که این اتفاق افتاد تا همین الان، خیلی‌ها از دور و نزدیک به آبادان رفته اند تا هروقت و هرجا نیازی وجود داشته باشد، در کنار مردم داغدیده آبادان حاضر شوند؛ از کارگر‌های پتروشیمی بگیرید تا کشاورز و لوله کش و.... از طرفی، خیلی از مردم آبادان به ویژه خانم ها، روز‌ها و هفته ‎هاست که دورهم جمع شده اند و برای امدادگران وعده‌های غذایی ساده به تعداد خیلی زیاد درست می‌کنند.

تصاویر و ویدئو‌هایی که از اطراف محل حادثه منتشر شده است، نشان می‌دهد هرکسی هرکاری از دستش برمی آید، در هوای داغ و سوزان آبادان انجام می‌دهد، حتی به قدر توزیع شربت خنک جلو مغازه هایشان. حتی در روز‌های ابتدایی این فاجعه برخی‌ها در ناایمن‌ترین وضع ممکن با دستان خالی و حتی با قابلمه شروع به آواربرداری کردند.

اما در چندروز گذشته ویدئویی منتشر شد که اوج خون گرمی و محبت آبادانی‌ها را به نمایش گذاشت. اتفاقی که وسط این همه خبر بد ظاهر شد و لبخندی به لب مردم نشاند و به یکی از ویدئو‌های پربازدید فضای مجازی تبدیل شد. ظاهرا گوشی یک سرباز مشهدی که برای کمک در آبادان حضور داشته است، در میان آوار ساختمان متروپل گم وگور می‌شود، ولی صاحب یکی از خانه‌ها که میزبانش بوده است، گوشی تازه‌ای می‌خرد و به او هدیه می‌دهد.

معرفت آبادانی‌ها زبانزد است. صمیمیت آبادانی‌ها لطف کسی را بی پاسخ نمی‌گذارد، حتی اگر خودشان در بدترین وضع ممکن روزگار بگذرانند. البته خیلی از کمک‌های مردم هم رسانه‌ای نمی‌شود و برخی کاربران فضای مجازی آن‌ها را منتشر می‌کنند؛ مثلا یکی از کاربران آبادانی نوشت فردی از آن سر آبادان و از منطقه‌ای به نام ذوالفقاری با فلاسک چایش می‌آید و به امدادگران چای می‌دهد. البته این وسط نباید از صف‌های طولانی اهدای خون در گرمای ۴۵ درجه غافل شد.

یکی دیگر از کاربران هم نوشته بود: «هم بستگی ملی یعنی من آذربایجانی مانند هم وطن آبادانی ام محزونم و درد او را درد خودم می‌دانم، همان گونه که برای پلاسکوی تهران، زلزله کرمانشاه و آق قلا متأثر و اندوهگین شدم. هر اتفاقی که بیفتد، ما ایرانی هستیم و ایرانی می‌مانیم.» از این دست واکنش‌های دل گرم کننده بعد از متروپل نشان داد که مردم در اتفاق‌های تلخی شبیه به این در کنار شکایت هایشان از مسئولان با همه توان به کمک هم می‌آیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->