گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین
سرخط خبرها

شبکه معابر فعلی مشهد، پاسخگوی ترافیک ورودی از آزادراه مشهد-چناران نیست

  • کد خبر: ۱۱۳۰۲۱
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
شبکه معابر فعلی مشهد، پاسخگوی ترافیک ورودی از آزادراه مشهد-چناران نیست
رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: آزادراه مشهد-چناران حجم ترافیکی مضاعفی را به شبکه معابر داخل شهر وارد می‌کند؛ بر همین اساس، باید ظرفیت متناسب با آن را تامین کنیم و توزیع مناسب ترافیک را در شبکه معابر شهر داشته باشیم چرا که شبکه معابر فعلی پاسخگو نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی با اشاره به بازدید خود از پروژه آزادراه مشهد-چناران اظهارکرد: این پروژه، توسط وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در حال اجراست؛ پروژه‌ای که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و بنا به گزارش ارائه شده، تا اواخر سال ۱۴۰۲ عملیات عمرانی آن به پایان می‌رسد و بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه آزادراه مشهد-چناران از ابعاد مختلفی برای مدیریت شهری مشهد مقدس حائز اهمیت است، گفت: اول اینکه این پروژه از محل تقاطع ۴ سطحی آزادگان وارد شهر می‌شود؛ پس تا زمان بهره‌برداری، این تقاطع هم باید تکمیل و آماده شود.

فرهمندی افزود: اجرای حدود ۵ کیلومتر از مسیر آزادراه مشهد-چناران، حدفاصل تقاطع آزادگان تا محدوده روستای «صفی‌آباد» در تعهد شهرداری است و باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: بهره‌برداری از آزادراه مشهد-چناران، بخشی از بار خودرو‌های عبوری از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) را به خود اختصاص می‌دهد که در نتیجه موجب روان‌تر شدن ترافیک در آن مسیر می‌شود.
فرهمندی با اشاره به اتصال این آزادراه به کمربندی شمالی مشهد و تاثیر بسزایی که بر بار ترانزیتی و عبوری از شهر مشهد خواهد داشت گفت: آزادراه مشهد-چناران حجم ترافیکی مضاعفی را به شبکه معابر داخل شهر وارد می‌کند؛ بر همین اساس، باید ظرفیت متناسب با آن را تامین کنیم و توزیع مناسب ترافیک را در شبکه معابر شهر داشته باشیم چرا که شبکه معابر فعلی پاسخگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه پیش از بهره‌برداری آزادراه مشهد-چناران باید پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی لازم در شبکه معابر شهر را داشته باشیم، اظهارکرد: اگر تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده نشود، در معابر اصلی، چون بولوار وکیل‌آباد، امام‌علی (ع) و آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی شاهد ترافیک‌های سنگین و غیرقابل تحمل در ساعات مختلف روز و به تبع آن اتلاف وقت شهروندان، آلودگی هوا، هدر رفت سوخت، تصادفات و ... خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه راهکار‌های توزیع بار ترافیکی در سطح شهر باید در سریعترین زمان ممکن شناسایی و اجرایی شود، گفت: در این خصوص، نیازمند هم‌افزایی، همفکری و تعامل در سطح استانی و شهری هستیم.

فرهمندی در ادامه به بازدید از پروژه مترو گلبهار هم اشاره داشت و افزود: این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و بخشی از مسیر به صورت تونل در حال احداث است؛ افق بهره‌برداری از این پروژه، طولانی‌تر بوده، ولی پس از افتتاح به انتهای خط ۱ قطارشهری مشهد مقدس، در انتهای بولوار وکیل‌آباد متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر، ظرفیت خط یک قطارشهری مشهد مقدس رو به تکمیل بوده و توانایی پاسخگویی به ظرفیت افزوده شده ناشی از خط گلبهار را ندارد گفت: این مهم، یکی از نگرانی‌های امروز مدیریت شهری است که باید مدنظر قرار گیرد.

فرهمندی گفت: از یک سو باید واگن‌های جدید ویژه خط یک قطارشهری را هرچه زودتر خریداری و وارد مدار خدمات‌دهی کنیم و از سوی دیگر، عملیات اجرایی خط ۳ مترو نیز با سرعت بیشتری دنبال شود تا خط گلبهار را بتوانیم به این خط متصل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->