حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

رئیس مجلس: اولویت در طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار رفع مشکل تملک اراضی مردم است

  • کد خبر: ۱۱۵۶۰۶
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
رئیس مجلس: اولویت در طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار رفع مشکل تملک اراضی مردم است
رئیس مجلس در جریان بازدید از طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار، ضمن استماع مشکلات مردم بومی منطقه درخصوص تملک اراضی واقع در طرح مذکور، گفت: باید با ارزش سنجی اراضی، خسارات وارد شده به مردم تعیین و کارشناسی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف و هیات همراه صبح امروز (سه شنبه ۱۴ تیرماه) در اولین برنامه نظارت ستادی خود در استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار بازدید به عمل آوردند.

در بدو ورود قالیباف، عده‌ای از مردم برای بیان مشکلات خود در خصوص اجرای این طرح در محل حاضر شدند که رئیس مجلس به محض اطلاع از حضور مردم، در میان آن‌ها حاضر و از نزدیک ضمن گفتگو با مردم، مشکلات و مسائل آن‌ها را شنید که یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم، مشکل تملک اراضی این طرح است.

همچنین با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم بومی موضوع حل نشدن بحث تملک اراضی واقع شده در طرح بود، قالیباف عنوان کرد: قطعاً این موضوع را پیگیری خواهم کرد و با توجه به همراهی رؤسای کمیسیون‌های انرژی و کشاورزی مجلس در این سفر، این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت باید با اراضی تحت عملیات کارگاهی طرح باشد، گفت: باید با ارزش سنجی اراضی، خسارات وارد شده به مردم تعیین و کارشناسی شود. همچنین زمین‌ها باید با قیمت روز کارشناسی شود، نه اینکه نزدیک به ۱۰ سال زمین‌ها از افراد گرفته شود و ارزشیابی با نرخ ۱۰ سال گذشته صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولویت در طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار، رفع مشکل تملک اراضی مردم است.

لازم به ذکر است موضعیت جغرافیایی سد مخزنی تنگ سرخ بشار بر روی رودخانه بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و دسترسی به موقعیت سد از طریق جاده قدیمی شیراز-یاسوج و در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج از طریق یک رشته جاده آسفالته فرعی امکانپذیر است.

از جمله اهداف این طرح می‌توان به تامین آب شرب یاسوج و روستا‌های مسیر، به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب صنعتی یاسوج به میزان ۱۳.۳ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۳۳ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب شرب شهر شیراز به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۴.۴۵ میلیون مترمکعب در سال، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت آن به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه بشار اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->