دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

رشوه برای قاچاق محموله شیشه

  • کد خبر: ۱۱۵۷۸۰
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
رشوه برای قاچاق محموله شیشه
براساس بررسی‌های اولیه مشخص شد یک تبعه خارجی قصد داشته محموله ۵۰ کیلویی شیشه را وارد کشور کند که مرزبانان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی موفق به کشف این محموله شدند.

سهیل دیبا | شهرآرانیوز؛ تبعه خارجی بود و قصد داشت به صورت قانونی محموله‌ای را وارد کشور کند. براساس ضوابط مرزی او تمام مراحل قانونی را رعایت کرده بود و برای همین به توقیف ناگهانی خودرواش در مرز تایباد اعتراض داشت. اما مرزبانان تنها به علت مشکوک شدن به وضعیت این خودرو آن را نگه داشته بودند. ظنی که پس از انجام اقدامات اولیه به یقین تبدیل شد و مرزبانان موفق به کشف محموله‌ای از موادمخدر شدند که به صورت زیرکانه‌ای درون خودرو جاساز شده بود.

با وجود کشف موادمخدر و حتی یک اسلحه کلت، راننده به تلاش هایش برای گریختن از قانون ادامه داد تا جایی که در اقدامی وسوسه برانگیز پیشنهاد شیطانی پرداخت رشوه به یکی از مرزبانان داد، پیشنهادی وسوسه برانگیز که این مأمور مرزبانی می‌توانست به صورت پنهانی آن را بپذیرد. شتر دیدی ندیدی، اما ماجرا نه تنها به نفع قاچاقچی تمام نشد، بلکه او گرفتارتر از قبل شد.

با اعلام یک مورد پرداخت رشوه در هنگ مرزی تایباد، سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، دستور رسیدگی به پرونده را صادر کرد. براساس بررسی‌های اولیه مشخص شد یک تبعه خارجی قصد داشته محموله ۵۰ کیلویی شیشه را وارد کشور کند که مرزبانان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی موفق به کشف این محموله شدند.

همچنین در بازرسی از این خودرو ترانزیتی یک قبضه اسلحه کلت به همراه مهمات مربوط نیز کشف شد. هم زمان با کشفیات در هنگ مرزی تایباد، فرد قاچاقچی متوجه شد یکی از مرزبانان که نقش فعالی در این کشف داشته به دور از دیگران در کناری ایستاده است. او با پیشنهادی وسوسه برانگیز به سراغ این مرزبان رفت و پیشنهاد پرداخت ۹۳۰ دلار و مقداری وجه نقد که سرجمع حدود ۳۰ میلیون تومان بود را داد تا این سرباز اجازه بدهد او با محموله اش از آنجا خارج شود.

اما این مرزبان نه تنها دست رد به سینه این فرد زد، بلکه موضوع را به یکی از درجه داران هنگ مرزی تایباد گزارش داد و با ضمیمه شدن مبلغ رشوه، پرونده این قاچاقچی سنگین‌تر شد.
مرزبان هنگ مرزی تایباد بلافاصله موضوع را به فرماندهان خود گزارش و ضمن توقیف خودرو، راننده را برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->