اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

تحقیقات جدید دانشمندان برای رساندن عمر انسان به ۲۰۰ سال

  • کد خبر: ۱۱۷۴۶۰
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
تحقیقات جدید دانشمندان برای رساندن عمر انسان به ۲۰۰ سال
زیست‌شناس محاسباتی بریتانیا، دکتر «اندرو استیل» اخیرا کتابی درباره طول عمر انسان‌ها منتشر کرده و در آن مدعی شده که شاید بالاخره بتوانیم با کمک گروه جدیدی از دارو‌ها سرعت پیری را کم و تا ۲۰۰ سال زندگی کنیم.

 به گزارش شهرآرانیوز - زیست‌شناس محاسباتی بریتانیا، دکتر «اندرو استیل» اخیرا کتابی درباره طول عمر انسان‌ها منتشر کرده و در آن مدعی شده که شاید بالاخره بتوانیم با کمک گروه جدیدی از دارو‌ها سرعت پیری را کم و تا ۲۰۰ سال زندگی کنیم. این دارو‌ها که در حوزه‌ای موسوم به «سنولیتیک» توسعه پیدا می‌کنند می‌توانند سلول‌هایی را از بین ببرند که باعث تخریب بافت‌ها و در نتیجه پیری می‌شوند.

دکتر استیل در کتاب خود می‌گوید دارو‌های ضدپیری همین حالا به شواهد امیدوارکننده‌ای دست یافته‌اند و می‌توانند ظرف دهه آینده در بازار عرضه شوند. او ادامه می‌دهد: «فکر نمی‌کنم سقف مطلقی برای حداکثر طول عمر بشر قابل تعیین باشد. دلیل فیزیکی یا بیولوژیکی خاصی به نظرم نمی‌آید که مانع از افزایش طول عمر به ۲۰۰ سال شود.»

این دارو‌ها در نهایت می‌توانند «سلول‌های زامبی» را که در علم با نام سلول‌های پیری شناخته می‌شوند، از بین ببرند. با آغاز فرآیند پیری، این سلول‌ها دیگر تقسیم نمی‌شوند و درون بدن تجمع پیدا می‌کنند. آن‌ها سرانجام ترکیباتی را از خود منتشر می‌کنند که باعث افزایش سرعت فرآیند پیری می‌شود.

یکی از این دارو‌ها در سال ۲۰۲۰ در آزمایشی روی موش‌ها توانست به بهبود عملکرد‌های فیزیکی و افزایش طول عمر کمک کند. با توجه به این که عملکرد‌های ژنتیکی در انسان‌ها و موش‌ها تقریبا مشابه یکدیگر است، بسیاری باور دارند که ما هم می‌توانیم از این دارو‌ها استفاده کنیم.

افزایش طول عمر همواره ایده‌ای جذاب برای بشر بوده است. بسیاری از دانشمندان دهه‌هاست که سعی دارند به طور کامل فرآیند پیری را معکوس کنند. با این حال، اکثر کسانی که به‌طور واضح از تلاش برای دستیابی به این مهم خبر داده‌اند، ثروتمندان جهان از جمله جف بزوس هستند. او از طریق استارتاپ Altos Labs سعی کرده با گردآوری نوابغ دنیا به مبارزه با مرگ برود. 

منبع: دیجیاتو

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->